دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد عليزاده، فعال حقوق بشر از زندان آزاد شد، هرانا

جواد عليزاده فعال حقوق بشر پس از تحمل يکسال حبس از زندان ديزل آباد کرمانشاه آزاد شد.

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانيان: جواد عليزاده، دانشجوی محروم از تحصيل و فعال حقوق بشر از زندان ديزل آباد کرمانشاه آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، جواد عليزاده، دانشجوی محروم از تحصيل و فعال حقوق بشر که ايام محکوميت يکساله خود را به صورت تبعيد در زندان ديزل آباد کرمانشاه سپری می کرد صبح امروز از زندان ديزل آباد کرمانشاه آزاد شد،

آقای عليزاده که در تاريخ ۲۶ ديماه سال قبل توسط نيروهای امنيتی به دليل شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد ابراهيم لطف الهی (دانشجوی جان باخته) در شهر سنندج بازداشت و به اتهام تبليغ عليه نظام به تحمل يکسال حبس تعزيری محکوم و سپس به زندان ديزل آباد کرمانشاه تبعيد شده بود پس از آنکه مطلع شد دستگاه قضايی به دليل عدم پاسخ اداره اطلاعات در موضوع ايام بازداشت ايشان، تاريخ آزادی ايشان را اواخر بهمن ماه اعلام کرده است، در حاليکه با احتساب ايام بازداشت طبق حکم می بايست آزاد شود به اعتصاب غذا به نشانه اعتراض اقدام کرده بود. نهايتاً دستگاه قضايی آزادی ايشان را پس از چند روز اعتصاب آب و غذا اعلام و نامبرده در ميان استقبال دوستان از اين زندان آزاد شد.

لازم به يادآوری است آقای عليزاده از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران است که پيش تر در تاريخ ۴ ديماه سال گذشته، پس از تبرئه از اتهام تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومی که پيرو سخنرانی ايشان در روز دانشجو در دانشگاه تهران وارد شده بود آزاد شد که با فاصله اندکی مجددا بازداشت و محکوم به تحمل زندان يکساله شد. وی به دليل عدم رعايت قوانين موضوعه هيچگاه به حکم صادره برای خود از موضع فاقد اعتبار حقوقی بودن آن اعتراض نکرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016