سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: همه جريان ها و گرايش های سياسی داخل نظام به ويژه خواص بايد خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص کنند، مهر

حضرت آيت الله خامنه ای ضمن تأکيد براينکه "همه گرايشهای سياسی داخل نظام بايد خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف بيان کنند" افزودند: شفاف سازی، دشمنِ دشمن و غبارآلودگی کمک به دشمن است و اين يک شاخص و معيار برای عملکرد همه افراد و جريانها و به ويژه خواص است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی امروزسه شنبه در ديدار مسئولان شورای هماهنگی تبليغات اسلامی و رؤسای ستادهای دهه فجر سراسر کشور مهمترين ويژگی انقلاب اسلامی ايران و مراسم سالگرد انقلاب در سی سال گذشته را حضور انبوه و متحد مردم به عنوان عناصر اصلی شکل گيری انقلاب اسلامی و دلبستگی آنان به شعارهای اساسی انقلاب دانستند و تأکيد کردند: در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا وظيفه همه بويژه خواص موضعگيری شفاف و پرهيز از سخنان و مواضع دو پهلو است.

رهبر انقلاب اسلامی دهه فجر را يک پديده منحصربفرد برشمردند و در تبيين اين موضوع افزودند: علت منحصر بفرد بودن دهه فجر اين است که در طول سی سال گذشته سالگرد انقلاب اسلامی همواره با حضور انبوهِ مردمی بوده که عناصر اصلی پديد آورنده انقلاب هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضور مردم در ۲۲ بهمن نشانه متکی بودن انقلاب به مردم است

حضرت آيت الله خامنه ای حضور ميليونها نفر در ۲۲ بهمن هر سال را نشانه متکی بودن انقلاب به ايمانهای مردم دانستند و خاطرنشان کردند: معنای اين حضور انبوه و منسجمِ هر ساله اين است که انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن متکی بر مردم و ايمان آنان است و علت اصلی ناتوانی دشمنان در متزلزل کردن نظام اسلامی نيز همين موضوع است.

ايشان با اشاره به وحشت مخالفان نظام اسلامی از اين حضور خالص و گسترده مردمی با گرايشها و سلايق مختلف در مناسبتهای گوناگون انقلاب به ويژه دهه فجر و ۲۲ بهمن افزودند: دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر اين انسجام و وحدت تلاش دارند با کمک عوامل خود و در تبليغات اينگونه وانمود کنند که انسجام و جهتگيری واحد مردم دچار انشقاق و چند دستگی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در همين چارچوب در روز قدس که پايه و اساس آن در ضديت با رژيم صهيونيستی است گروهی معدود و فريب خورده عليه موضوع فلسطين و به نفع رژيم صهيونيستی شعار دادند و در روز سيزده آبان نيز که روز برائت و نفرت ملت ايران از استکبار امريکايی است عليه اين حرکت و نظام اسلامی و اسلاميت شعار دادند.

ملت ايران دلبسته به شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است

حضرت آيت الله خامنه ای با تأکيد بر اينکه ملت ايران دلبسته به شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است و عظمت ملت ايران نيز به برکت حضور مردمی در صحنه است افزودند: جمهوری اسلامی با خواست و ايمان مردم شکل گرفته و تا کنون براساس همين خواست و ايمان با کمال اقتدار و احساس عزت و بی نيازی پيش رفته و از اين پس نيز با اقتدار و عزت کامل بر همه دشمنان پيروز خواهد شد.

ايشان تأکيد کردند: انقلاب اسلامی يک حقيقت برخاسته از سنت الهی است و تا هنگامی که متکی بر ايمان، عشق و علاقه مردم است قدرتهای جهانی اگر با يکديگر نيز متحد شوند نمی توانند صدمه ای به اين انقلاب و مردم وارد کنند.

حضرت آيت الله خامنه ای ۲۲ بهمن را متعلق به ملت ايران، امام بزرگوار (ره) و شهدا دانستند و تأکيد کردند: دشمن تلاش دارد اين ثروت عظيم ملی را متزلزل کند بنابراين بايد با تمام قوا در صحنه بود و عاقلانه و مدبرانه حرکت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی شناخت «لحظه و نياز» و اقدام متناسب با آن را يک خصوصيت و ويژگی بسيار مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: برخی از اهالی کوفه که با عنوان «توابين» چند ماه بعد از حادثه عاشورا قيام کردند و به شهادت رسيدند به امام حسين (ع) ايمان داشتند و انشاءالله در نزد خداوند هم مأجور هستند اما آن وظيفه ای را که بايد عمل می کردند انجام ندادند زيرا «لحظه» و عاشورا را نشناختند.

۹ دی يکی از قله های تاريخ انقلاب اسلامی است

ايشان نهم دی امسال را يکی از «لحظه ها» دانستند و تأکيد کردند: راهپيمايی نهم دی نياز لحظه ها بود که شورای هماهنگی تبليغات اسلامی به درستی اقدام کرد و مردم نيز بخوبی اين نياز را تشخيص دادند و ۹ دی به يکی از قله های تاريخ انقلاب اسلامی تبديل شد.

حضرت آيت الله خامنه ای ۲۳ تير سال ۷۸ را نيز يکی ديگر از «لحظه ها» برشمردند و خاطرنشان کردند: راهپيمايی مردم در ۲۲ بهمن با همه عظمتی که دارد يک کار متعارف و دارای روال مشخص است اما راهپيمايی ۲۳ تير سال ۷۸ و نهم دی امسال يک کار متعارف نبود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکيد کردند: شناخت موقعيت و حضور در لحظه مناسب و مورد نياز اساس همه کارها است.

دشمنان همواره مخالف شفاف بودن فضا هستند

ايشان موضعگيری شفاف و پرهيز از مواضع مبهم و دو پهلو را يکی از نيازهای مهم دوران فتنه و غبارآلودگی فضا دانستند و افزودند: دشمنان همواره مخالف شفاف بودن فضا هستند زيرا آنها در فضای غبار آلود و فتنه می توانند به اهداف خود برسند.

حضرت آيت الله خامنه ای تأکيد کردند: در شرايط کنونی همه جريانها و گرايش های سياسی داخل نظام بايد خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص کنند و در اين ميان وظيفه خواص بويژه خواصی که تأثيرگذاری بالايی دارند بيش از ديگران است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: موضعگيری دو پهلوی خواص مطلوب نيست و خواص بايد مواضع خود را در قبال سخنان و اقدامات دشمن شفاف بيان کنند.

ايشان افزودند: وقتی سران استکبار و ظلم و اشغالگران کشورهای اسلامی وارد ميدان می شوند و موضعگيری می کنند دو پهلو و مبهم سخن گفتن صحيح نيست زيرا بايد مشخص شود افرادی که داخل نظام جمهوری اسلامی هستند چه موضعی دارند و آيا حاضر هستند از دشمن تبری بجويند.

خواص مواضع خود را در قبال اقدامات دشمن شفاف بيان کنند

حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: هنگامی که عده ای در فضای فتنه و غبارآلودگی با زبان اسلام را نفی و در عمل نيز جمهوريت نظام را نفی می کنند و انتخابات را زير سؤال می برند انتظار از خواص اين است که مرز و موضع خود را شفاف مشخص کنند.

ايشان تأکيد کردند: شفاف سازی، دشمنِ دشمن و غبارآلودگی کمک به دشمن است و اين يک شاخص و معيار برای عملکرد همه افراد و جريانها و به ويژه خواص است.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به توطئه هايی که در سی سال گذشته عليه انقلاب اسلامی وجود داشته است افزودند: ملت ايران تا کنون با لطف و عنايت خداوند از گذرگاههای بسيار سختی عبور کرده است و از اين پس هم عبور خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه دشمنيها با نظام اسلامی همچون گذشته در آينده نيز ادامه خواهد داشت خاطرنشان کردند: اگر ملتی بيدار، آگاه، با عزم و متکی بر ايمان و همراه با رويش باشد بر همه توطئه ها غلبه خواهد کرد.

ايشان با اشاره به رويشهای انقلاب افزودند: نسل جوان کنونی و جوانانی که حتی پيروزی انقلاب اسلامی و مقاطع مهم آن را نديده اند نوخاسته ها و رويشهای انقلاب هستند که در مقايسه با نسل جوان اول انقلاب بسيار بهتر و هوشيارانه تر عمل می کند.

حضرت آيت الله خامنه ای تأکيد کردند: با وجود همه توطئه ها برگ و بار درخت مستحکم انقلاب روزافزون است.

ايشان همچنين با قدردانی از زحمات شورای هماهنگی تبليغات اسلامی، اين نهاد را يکی از کهنترين و پرسابقه ترين نهادهای جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: شورای هماهنگی تبليغات اسلامی براساس يک نياز واقعی و صادقانه شکل گرفت و اين نهاد در طول سی سال گذشته نيز همواره بر اساس شناخت لحظه و نياز عمل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی حضور آيت الله جنتی در رأس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی و اشراف وی بر کارها را يکی از عوامل اصلی حرکت اين نهاد در مسير صحيح و شناخت به موقع نيازها دانستند.

در ابتدای اين ديدار آيت الله جنتی رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی ضمن اشاره به سابقه شورا و تشکيل آن در ۱۲ مرداد ۵۹، گزارشی از فعاليتها و عملکرد اين نهاد در مقاطع مختلف بويژه در راهپيمايی نهم دی امسال ارائه از عملکرد بسيار خوب صدا و سيما در اين رويداد مهم قدردانی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016