چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح‌الله حسينيان: رفسنجانی تعزيه گردان جريان معترض شد، اگر من قاضی بودم اعلاميه مجمع روحانيون مبارز را محاربه با خداوند می‌دانستم، ايسنا

* تازه نفس‌تر از هميشه به جنگ با دشمنان ادامه می‌دهم

روح الله حسينيان تاکيد که درپی پس‌گرفتن استعفايش با تمام قدرت و تازه نفس‌تر از هميشه به جنگ با دشمنان ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نماينده مجلس شورای اسلامی که سه‌شنبه‌شب در مسجد اهل بيت در قم سخن می‌گفت، هم‌چنين با بيان اين که « سه ماه قبل از برپايی فتنه اخير، ايران به عنوان ابرقدرتی درمنطقه در حال تثبيت جايگاه خود بود و دنيا، آمريکا و اروپا آن‌را به رسميت شناخته بودند» اظهار کرد: در آن زمان اوباما پيامی به مسئولان می‌فرستاد مبنی بر اين‌که منازعه به نفع بشريت نيست و بايد بر روی صلح و عدالت جهانی مذاکره کنيم.

وی افزود:۴۰ميليون ايرانی درانتخاباتی بی‌سابقه مشارکت کردند که اگر اين مساله همان جا خاتمه می‌يافت جهان شاهد اين بود که نظام اسلامی چطور صاحب نقش‌آفرينی در تحولات جهانی خواهد شد.

اين نماينده مجلس گفت: هنوز انتخابات به طور رسمی پايان نپذيرفته بود که آقای موسوی در يک حرکت بی‌سابقه در ساعت ۱۰ شب مصاحبه خبری تشکيل داد و در آنجا خود را با تعداد آرای بالا رييس‌جمهور رسمی کشور معرفی کرد، اين درحالی بود که آنها می دانستند با گزارش‌هايی که از شمارش صندوق‌ها در روستاها و برخی شهرهای کوچک به ستاد آنها آمده بود، احمدی نژاد حداکثر آرا را به خود اختصاص داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسينيان اضافه کرد: رهبری با صبر و حوصله تلاش کرد اگر شبهه‌ای وجود دارد برای مردم آشکار شود، اما در مجموعه اعتراضاتی که به اصل انتخابات از سوی کانديدای معترض شد حتی يک مورد هم منطقی نبود. برای مثال عنوان کردند چگونه ممکن است در شميرانات تعداد رای دهنده بيشتر از تعداد آمار ثبت احوال باشد؛ درحالی که در دوره قبل در همين منطقه ۸۰۰ درصد نسبت به قبل شرکت‌کننده داشته است که دليل آن وجود افراد غيربومی درمنطقه است.

حسينيان با اشاره به سياست خارجی احمدی‌نژاد تصريح کرد: سياست استکبارستيزی و ايستادگی در مقابل آمريکا و اروپا تمام دشمنان خارجی از منافقين و گروهکهای معاند و سلطنت‌طلب گرفته تا سران استکبار را به يک گروه متفق در برابر ايران اسلامی تبديل کرد و متاسفانه برخی خودی‌ها در داخل نيز خواسته يا ناخواسته در جهت اميال آنها قدم گذاشتند که اين امر ضربه‌های سنگينی را به نظام وارد کرد.

اين نماينده مجلس افزود: آرزوی ما اين است و خواهد بود که آقای هاشمی رفسنجانی همواره يار رهبری و يار انقلاب باشند، اما متاسفانه بايد گفت که ايشان در ماه های اخير تعزيه گردان جريان معترض شدند.

وی تصريح کرد: من به عنوان يک فرد مطلع عرض می‌کنم با وجود انتقاداتی که به احمدی‌نژاد وارد است مثل وجود افرادی چون مشايی، اما بايد پذيرفت در اين دوره دست‌های زيادی از بيت‌المال قطع شد و باندهای زيادی که اشرافيت در آنها فرهنگ شده بود و در درون حکومت شکل گرفته بودند متلاشی شدند، هم‌چنين منافع مادی بسياری به خطر افتاد. به عنوان نمونه در زمان ميرحسين موسوی بخشنامه شده بود که وزرا مادام‌العمر حقوق وزارت بگيرند، ولی احمدی‌نژاد مقابله کرد و گفت هرکس در کشور مشغول خدمت باشد، حقوق می‌گيرد. همه اينها در مجموع باعث شد يک دشمنی مشترک در داخل عليه او شکل بگيرد و شعار نه به احمدی‌نژاد در انتخابات سازماندهی شود.

اين نماينده مجلس در بخش ديگری از سخنانش تصريح کرد: بعد از سخنان مقام معظم رهبری در نمازجمعه تهران ، عده‌ای به کارهای خود ادامه دادند و مجمع روحانيون مبارز نيز برای حضور مردم در تجمعات بيانيه داده بود. به يکی از اعضای مجمع روحانيون گفته بودم اگر من قاضی بودم اين اعلاميه را محاربه با خداوند می‌دانستم و کسانی را که اين بيانيه را تکذيب نکرده باشند، نيز مسوول می‌دانستم.

حسينيان در ادامه با بيان اين‌که جريان معترض از شعار ابطال انتخابات که در ماههای اول سر می‌داد عقب‌نشينی کرد افزود: آنها در جديدترين جلسه با تحليل اوضاع خود بيان کردند ما به واسطه برگزاری تجمعات مختلف و عنوان شعارهای ساختار شکنانه و جريان‌های روز عاشورا پايگاه اجتماعی خود را از دست داده‌ايم، با راهپيمايی روز ۹ دی ماه نيز جايگاه رهبری مشخص شد؛ حال تنها راهی که می‌تواند جلوی ريشه‌کن شدن اصلاحات را بگيرد آن است که به رهبری نامه بنويسيم و اظهار پشيمانی کنيم و خواهان يک وحدت و گذشت از سوی رهبری باشيم.

وی در ادامه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان ستاد برگزاری دهه فجر مبنی بر اينکه در روزگار فتنه خواص نبايد دوپهلو صحبت کنند، افزود: تا کی می‌خواهيد دو پهلو حرف بزنيد و اغتشاشگران روز عاشورا را مردمی خداجو بناميد؟

حسينيان افزود: آن آقايی که در پرتو ولايت، عضوی از حاکميت است امروز وکيل تسخيری جريان چپ شده و از آنها دفاع و آنان را تبرئه می‌کند.

وی هم‌چنين با استقبال از برگزاری مناظرات در صدا و سيما تاکيد کرد: آگاهی بخشی و شناخت شرايط يک اصل است و کسانی که در مناظرات شرکت می‌کنند بايد در فضايی منطقی و به دور از سياست‌زدگی حرف‌های خود را مطرح کنند و اين از کسی پذيرفته نيست، قطاری را که هر هفته از شيراز به تهران حرکت و مردم را جابجا می‌کند با سياه‌نمايی و دروغ ، عنوان کنيم قطار از ريل خارج شده است و اين گونه با بزرگ‌نمايی، بی‌اعتمادی را در جامعه اشاعه دهيم.

حسينيان در پاسخ به پرسشی درباره استعفايش از نمايندگی مجلس اظهار کرد: آن چه من در اعلاميه انصراف خود نوشتم از سر صداقت بود و از طرفی متن آن هم رسالتی بر عهده داشت که شوکی را در بين مسئولان و جامعه وارد کند، که تا کی بايد وارد مبادلات سياسی يک طرفه شويم؟

وی درادامه با بيان اين‌که مجلس شورای اسلامی کميته‌ای تحت عنوان کميته دفاع از فلسطين دارد و مسئول آن را رييس مجلس منصوب می‌کند، اظهارکرد:۱۴۰ نماينده مجلس نامه‌ای را به رئيس مجلس نوشتند و در آن نامه عزل محتشمی‌پور ، کسی که کميته صيانت از آرا را تشکيل داد، کسی که مسئله تقلب را بعد از انتخابات مطرح کرد، به عنوان رييس کميته دفاع مجلس خواستار شدند که با بی‌اعتنايی رييس مجلس روبه رو شد، از اين رو تصميم گرفتم تا شوکی به مسئولان وارد شود که رهبری ادامه اين کار را نپسنديدند و من هم تابع رهبری‌ام و با نظر ايشان انصرافم را پس گرفتم و با تمام قدرت و تازه نفس‌تر از هميشه به جنگ دشمنان ادامه خواهم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016