پنجشنبه 1 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آژانس بين المللی انرژی اتمی: پيشنهاد ما به ايران همچنان پا برجاست، راديو بين المللی فرانسه

واسع محسن - آژانس بين المللی انرژی اتمی در واکنش به اطلاعات منتشر شده درباره رد پيشنهادات اين سازمان از جانب ايران می گويد پيشنهاد اين سازمان مبنی بر غنی سازی اورانيوم مورد نياز ايران در خارج از اين کشور، همچنان پا بر جاست.

ژيل تودور، سخنگوی سازمان بين المللی انرژی اتمی در واکنش به اطلاعات منتشر شده درباره رد پيشنهادات اين سازمان از جانب ايران گفت "پيشنهاد ماه اکتبر گذشته اين سازمان به ايران، که از حمايت فرانسه، روسيه و آمريکا برخوردار است همچنان پا بر جاست."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امور خارجه ايران ديروز چهار شنبه با تأکيد بر اين که در موضوع هسته ای ايران هيچ اتفاق جديدی نيفتاده گفت : "متأسفيم از اين که به جای واقع بينی و رويکرد صحيح و مثبت از سوی غرب، همچنان اصرار بر عمل اشتباه در دستور کار آنان قرار دارد."

آژانس بين المللی انرژی اتمی ماه اکتبر گذشته به ايران پيشنهاد کرده بود تا ۷۰ در صد اورانيوم کم غنی شده خود را برای غنی سازی بيشتر به روسيه منتقل کند تا بعد تر اورانيوم ياد شده در فرانسه به مواد سوخت اتمی مبدل گردد. بر مبنای پيشنهاد آژانس، ايران از اورانيوم غنی شده شامل اين پيشنهاد فقط در راکتور تحقيقاتی و در عرصه پزشکی ميتواند کار بگيرد. يک پيشنهاد ديگر آژانس شامل ذخيره کردن اورانيوم ايران در ترکيه، دوست مشترک ايران و قدرتهای بزرگ مخالف برنامه اتمی ايران می شد.

سخنگوی سازمان در همين حال ياد آوری کرد که سازمان انرژی اتمی در موقعيتی نيست که بتواند درباره نظرات جوانب شامل پرونده هسته ای ايران گفتگو کند "اما بعنوان يک ميانجی بيطرف با صداقت به کار خود ادامه خواهد داد."

وی درا دامه افزود: " اميدواريم بزودی توافقی در اين زمينه بوجود آيد که بتواند اعتماد ميان جوانب مربوط را برقرار کند."

منابع ديپلماتيک در وين گفته اند اوايل ژانويه ايران بار ديگر خواستار مبادله همزمان، تدريجی و با مقادير اندک اورانيوم کم غنی شده خود با اورانيوم غنی شده در خارج از اين کشور شده است. ناظران اين در خواست ايران را به معنی رد پيشنهاد آژانس اتمی از جانب اين کشور تلقی کرده اند.

خبرگزاری فرانسه می گويد کشور های عضو گروه ۵+۱ و آژانس بين المللی انرژی اتمی، با پيشنهاد "تبادله همزمان، تدريجی و با مقادير اندک اورانيوم ايران" مخالفت کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016