سه شنبه 6 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير‌كشور در جمع خبرنگاران: وظيفه انحلال احزاب با قوه قضائيه است، ایلنا

وزير كشور تاكيد كرد: وظيفه انحلال احزاب با قوه قضائيه است كه آن دستگاه به وظيفه خودش عمل مي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، مصطفي محمد نجار در پايان جلسه بررسي ميزان آمادگي دستگاه‌هاي اجراي استان تهران در مقابله با حوادث طبيعي، با بيان اينكه در اين شورا 26 مسئول از استان تهران و 10 مسئول ديگر در سطح ملي حضور دارند، گفت: با توجه به حادثه‌خيز بودن ايران، متوليان امر بايد تمهيداتي را در اين خصوص بيانديشند كه جلسه امروز هم در راستاي انجام همين ماموريت ذاتي بود و خوشبختانه طي 2 ماه اخير 2 جلسه و 2 مانور برگزار شده است كه هدف از آنها آمادگي كامل در بخش‌هاي مختلف و رفع نواقص است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد نجار با تاكيد بر اينكه وزارت نيرو، وزارت بهداشت، هلال احمر و نيروهاي انتظامي و امنيتي بايد آماده باشند تا مردم آسيب نبينند، گفت: در اين راستا دوره‌هاي آموزشي برنامه‌ريزي شده كه در 18 استان گذرانده شد و در 12 استان باقي‌مانده در حال گذراندن است و هم‌چنين يك دوره ملي براي مديران ارشد نظام برگزار خواهد شد.

وزير كشور با بيان اينكه اين آمادگي‌ها نتيجه خود را در جريان زلزله فيروزكوه نشان داد، تصريح كرد: وظيفه ذاتي ماست كه همواره آماده باشيم، زيرا استان تهران داراي گسل‌هاي متعددي است.

وي با اشاره به اينكه جلسه امروز بر اساس دستور رئيس‌جمهور برگزار شد، ادامه داد: با توجه به جمعيت سنگين تهران و اينكه مركز حاكميتي در آن قرار دارد بايد آمادگي بيشتري در مقابله با خطرها وجود داشته باشد و كاري كنيم كه در آينده مهاجرت معكوس را در اين استان شاهد باشيم.

محمد نجار هم‌چنين خبر داد: در اين جلسه قرار شد مانوري در استان تهران براي آمادگي در مقابل خطرات برگزار شود.

وي با تشكر از صدا و سيما و تاكيد بر فرهنگ‌سازي در اين خصوص تاكيد كرد: علاوه بر اين مساله خود امدادي هم در اين زمينه مهم است و بايد روي آن سرمايه‌گذاري كنيم و در همين راستا بودجه‌اي را هم اختصاص داده‌ايم.

وزير كشور در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه كدام يك از دستگاه‌ها آمادگي بيشتري را در مقابله با خطرات طبيعي دارند؟ گفت: در استانداري تهران، وزارت بهداشت، وزارت نيرو و صدا و سيما آمادگي‌هاي خوبي است و هم‌چنين در زير ساخت‌ها و شبكه آب، برق، گاز و نفت مشكل زيادي وجود ندارد كه البته اين بخش‌ها نيازمند بودجه هم هستند.

وي افزود: اگر در استان تهران اتفاقي بيافتد 5 استان معين وجود دارد و كارها نيز از استان اصفهان مديريت خواهد شد كه البته به مردم مي‌گويم جاي نگراني نيست اما آمادگي همواره بايد وجود داشته باشد.

محمد نجار در پاسخ به سئوال ديگري درباره انتقال پايتخت اظهار داشت: بايد به جمعيت زياد شهر تهران توجه كرد و لذا بايد در شهرهاي ديگر جذابيت‌هايي ايجاد شود تا مردم به آنها مراجعت كنند و در اين راستا بايد آلودگي محيط زيست كمتر و رفت‌وآمدها آسان‌تر شود، البته تاكنون روي موضوع انتقال پايتخت بحثي نشده و فقط روي انتقال پايتخت سياسي صحبت شده است.

وزير كشور در ادامه در پاسخ به خبرنگار ايلنا، در مورد تغيير قانون انتخابات گفت: ما كشوري رو به جلو هستيم و قانون احزاب مربوط به 26 سال پيش است كه البته قانون خوبي بود، اما مسائل جديد مانند فضاي مجازي را بايد در نظر بگيريم و در اين خصوص به نتيجه‌ قطعي رسيده‌ايم.

وي افزود: در مورد قانون احزاب با كارشناسان و نمايندگان مجلس مشورت مي‌كنيم تا در نهايت لايحه‌اي تنظيم شود.

وزير كشور در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري در خصوص احتمال انحلال بعضي از احزاب با بيان اينكه در كميسيون ماده احزاب 2 نفر از قوه قضائيه، 2 نفر از مجلس و يك نفر از وزارت كشور حضور دارند، تصريح كرد: اگر احزابي بر اساس آيين‌نامه كار نكنند در اين كميسيون بررسي مي‌شود ، اما وظيفه انحلال احزاب با قوه قضائيه است كه آن دستگاه به وظيفه خودش عمل مي‌كند.

محمد نجار در پاسخ به سئوال ديگر درباره تغيير قيمت آرم طرح ترافيك با اشاره به اينكه اين مساله مربوط به شوراي عالي ترافيك است، گفت: رئيس اين شورا به تازگي منصوب شده و قيمت هم بزودي اعلام خواهد شد كه با شوراي شهر نيز در اين زمينه مشورت مي‌شود.

وزير كشور در پايان در پاسخ به سئوالي درباره سرنخ‌هاي ترور شهيد علي محمدي با تاكيد بر اينكه قطعا عوامل خارجي در اين قضيه دست دارند، تصريح كرد: اين اقدام كار عوامل صهيونيستي بود و نشان دادند كه چقدر ضعيف هستند زيرا مي‌خواهند از اين طريق در رشد ملي اخلال ايجاد كنند و دستگاه‌هاي مربوطه در اين زمينه كار مي‌كنند و نتيجه را اعلام خواهند كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016