چهارشنبه 7 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امورخارجه: ايران در نشست لندن شرکت نمی کند، مهر

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ايران با اشاره به اينکه رويکرد حاکم بر اجلاس لندن افزايش حضور نظامی نيروهای بيگانه در افغانستان است، گفت: ايران به دليل مفيد و موفق ندانستن اين اجلاس در آن شرکت نخواهد کرد.
رامين مهمانپرست که با خبرنگار مهرگفتگو می کرد در خصوص برگزاری اجلاس لندن با موضوع افغانستان که از ايران برای شرکت در آن دعوت شده بود تصريح کرد: با توجه به اينکه رويکرد اجلاس لندن در جهت افزايش نظامی در افغانستان و عدم توجه به ريشه های مشکلات و برخورد دوگانه با جريانات موجود در اين کشور است اين اجلاس را در جهت حل مشکلات افغانستان موفق ارزيابی نمی کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی دستگاه ديپلماسی جمهوری اسلامی ايران اضافه کرد: با توجه به محورهای در دستور کار اجلاس لندن حضور جمهوری اسلامی ايران را در اين اجلاس مفيد نمی دانيم و ما همچنان معتقد به همکاری های منطقه ای ريشه يابی صحيح مشکلات افغانستان به صورت واقع بينانه و تغيير رويکرد نظامی در افغانستان هستيم.

مهمانپرست ايجاد زيرساخت های اقتصادی و از بين بردن زمينه های افراط گرايی و توليد مواد مخدر در افغانستان را از جمله ضرورت های اصلی حل مشکلات افغانستان برشمرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در رابطه با ديدگاههای جمهوری اسلامی ايران برای حل مشکلات افغانستان اظهار داشت: برنامه هايی را که جمهوری اسلامی ايران در جهت اجلاس های منطقه ای در رابطه با افغانستان شروع کرده و با اجلاس وزرای خارجه ايران ، افغانستان و پاکستان در اسلام آباد دنبال شد طبق برنامه ريزی انجام شده پيگيری خواهد شد.

محمدرضا رحيمی معاون اول رئيس جمهور نيز در کنفرانس استانبول با موضوع افغانستان شرکت کرده است و قراراست فتح الهی معاون آسيای وزارت امورخارجه به نمايندگی از جمهوری اسلامی ايران در کنفرانس مسکو پيرامون افغانستان شرکت کند.

علاوه بر اين بر اساس توافق وزرای امورخارجه ايران ، افغانستان و پاکستان در نشست سه جانبه اسلام آباد مقرر شده بود نشست سران سه کشور به زودی در پاکستان برگزار شده و سپس کنفرانس هفت کشور همسايه افغانستان به ميزبانی جمهوری اسلامی ايران برگزار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016