سه شنبه 13 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکارم شيرازی: احيای ارزش‌های انقلاب اين نيست که فيلم‌های خلافی را به نام دهه ‌فجر نشان بدهند، ايلنا

ـ برخی مسوولان برای آزادی جشنواره فيلم آيات حجاب قرآن را انکار کرده‌اند
ـ از خزانه ملت برای بازيگران حاتم‌بخشی نشود
ـ به جای اين کارها به فکر تهيه مسکن، کار، هزينه تحصيل برای جوانان باشند


ايلنا: آيت‌الله مکارم‌شيرازی خواستار دقت در اجرای برنامه‌های دهه فجر شده و افزود: نبايد فيلم‌های آلوده‌ای که مربوط به افراد بی‌بندوبار است به نام فيلم دهه‌فجر آورده شود و بر خلاف دستور قرآن کارهای ضد اسلامی انجام گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، در درس خارج فقه خود باگرامی‌داشت دهه مبارک فجر، اين دهه ‌را يادآور عظمت ملت و خون‌های پاک شهدا، شجاعت ايثارگران و تدابير امام راحل(قدس سره) دانست و گفت: مبادا با اعمال ضدارزشی شکوه اين دهه غرورآفرين زير سئوال برود.
وی تأکيد کرد: از افراد معلوم‌الحال به نام بازيگر دعوت نکنند و از خزانه اين ملت حاتم‌بخشی به بعضی از بازيگران بد نام نکنند، مردم اين کارها را فراموش نمی‌کنند، زيرا روزی از آنها جواب می‌خواهند. به جای اين کارها به فکر تهيه مسکن، کار، هزينه تحصيل برای جوانان باشند و برای دخترانی که حتی قادر به تهيه يک جهيزيه ساده هم نيستند به آنها برسند و به مناطق محروم را کمک کنيد.
آيت‌الله مکارم شيرازی اضافه کرد: احيای ارزش‌های انقلاب يعنی اينها، نه اينکه فيلم‌های خلافی را به نام دهه فجر نشان بدهند که ان‌شاء‌الله نمی‌دهند. شنيده شده و در مطبوعات نيز آمده بود که بعضی‌ها برای اينکه مراسم فيلم فجر آزادتر باشد، آيات حجاب قرآن را انکار کرده‌اند که اين موضوع هنوز برای ما ثابت نشده است و اگر ثابت شود وظيفه سنگينی در برابر اين کارها داريم، به هر کس که می‌خواهند متکی باشند ، باشند.
آيت‌الله مکارم شيرازی با تاکيد بر اينکه نه روح حضرت امام (ره) از اين گونه اقدامات راضی است و نه مقام‌معظم‌رهبری، اظهار داشت: اجازه نخواهيم داد ارزش‌های اسلامی به وسيله برخی از افراد که متکی به قدرت‌هايی باشند، پايمال شود، کشور ما اسلامی است و بسيجيان حاضرند برای ارزش‌های اسلامی جان دهند.
وی ابراز داشت: دهه فجر دهه آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است و اميدواريم همه ما مسئوليت های خود را فراموش نکنيم و آن را به درستی انجام بدهيم.من از تمام ملت عزيز ايران تقاضا می‌کنم سعی کنند ارزش‌های انقلاب را در اين دهه زنده کنند و گرد و غبار نسيان روی آنها ننشيند
وی در بخش ديگری از سخنان خود با تسليت فرا رسيدن ايام اربعين حسينی بر ضرورت تکريم و گرامی داشت اين ايام تاکيد کرد و گفت: اربعين حسينی را بايد خيلی گرامی داشت، کسانی که در عراق و کربلا بوده اند می دانند که مردم عراق به اين ايام بيش از عاشورا اهميت می دهند. بين عاشورا و اربعين مصائب زيادی بر اهل بيت (ع) گذشت و عظمت و شکوه امام حسين (ع) هم در اين ايام بيشتر شده است.
آيت الله مکارم شيرازی در ادامه با اشاره به اعزام مبلغين در دهه صفر به مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: مبلغان بايد سعی کنند ارزش های قيام امام حسين(ع) را زنده کنند و در اين ايام شجاعت، رشادت، ظلم ستيزی و اهداف امام حسين (ع) را تبيين نمايند.
آيت الله مکارم شيرازی خطاب به مبلغان و روحانيون تاکيد کرد: در اين ايام بايد به همه سفارش کنيد که از انجام کارهايی که سبب وهن اين مراسم باشکوه می شود، پرهيز کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016