سه شنبه 13 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: ۲۲ بهمن ميدان مانورهای سياسی نيست، امام راه انقلاب را از ليبراليسم، سکولاريسم و اومانيسم جدا کرد، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی ۲۲ بهمن را روز خمينی(ره) و روز پاسداری از خون شهدا و صيانت از آرمان های انقلاب خواند و گفت: اين روز نه ميدان مانورهای سياسی و نه عرصه حرکت های اعوجاجی که بيگانگان بر امواج آن عمارت عنکبوتی بسازند، است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، دکترعلی لاريجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با گراميداشت سالروز ورود حضرت امام (ره) به ميهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی چه در بعد داخلی و چه خارجی آنقدر صاحب درخشندگی است که مطالعه همه جوانب آن در ظرف زمانی ۳۱ ساله ممکن نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: از مختصات نادر اين حرکت عظيم، ويژگی و خصوصيات معمار آن است که مرجعی صاحب سرّ و بصيرت و عارفی بزرگ و فيلسوفی عميق و سياستمداری تيزهوش است.

لاريجانی تصريح کرد: جمع همه اين اوصاف که کمتر در شخصی جمع می شود، باعث شد تا راهبری اين مرد الهی پيش از اينکه بر ابزار حکومت ابتناء داشته باشد بر قلوب ملت ايران مستقر شد وبه همين جهت پس از ورود غرورآفرين اين مرد بزرگ، چنان سخنان وی به دل ها اثر گذاشت که در مدت ۱۰ روز حوادث بسيار پراهميت، سرنوشت ملت ايران راتغيير داد.

وی ادامه داد: ايران با رهبری امام سرمايه ای عظيم يافت به نحوی که در زمان حيات ايشان، هم نظامی نوين با افکاری متعالی شکل يافت و هم انقلاب اسلامی چراغ فروزان حرکت ملت های ستم کشيده شد و هم برچالش های سنگين که عمدتا آمريکا بر سر راه ملت ايران قرار داد، پيروز شد.

رئيس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد که اسلاميت،جمهويت، استقلال وآزادی ميراث امام(ره)برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: امام راحل به ملت آموخت که اسلام را به عنوان مکتب کامل در همه عرصه ها در نظر آوريم و سياست راستين از متن ديانت برمی خيزد و از اين طريق راه انقلاب را از ليبراليسم، سکولاريسم و اومانيسم جدا کرد و حکومت ايمان، اخلاق و سنت اسلامی مبنا قرار گرفت.

لاريجانی با بيان اينکه امام(ره) به فرزندان خود آموخت که استقلال با شعار نه شرقی نه غربی محقق می شود و روشنفکری شرق زده آن روز با اتکاء به غرب نمی تواند دوای درد ملت های مسلمان باشد يادآورشد: بايد با سربلندی، اتکاء به خداوند، سلوک نبوی و علوی را مبنای حرکت خويش قرار داد.

وی اضافه کرد: در درون اين تئوری جديد اکسير عدالت و خودکفايی و بالندگی اقتصادی و شکوه زندگی عزتمندانه راست قامتانه سياسی نهفته است.

رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز عده ای تعارض غلط شعار برضد روسيه می دهند، کم توجهی و غفلت از يکی از ارکان انقلاب دارند که نظام جمهوری اسلامی از ابتدا بر استقلال از شرق و غرب، راه خويش را آغاز کرده و حتی در سخت ترين شرايط به هيچ يک از قدرت ها باج نداده است.

وی ضد استعماری و ضد استثماری بودن را از ويژگی های انقلاب اسلامی ايران خواند و اظهارداشت: امام خمينی(ره) به ما آموخت که آزادی ، موتور بالندگی استعدادها و عامل پايداری جامعه است و تعالی کشور جز در مسير آزادانديشی رخ نمی دهد.

لاريجانی بيان کرد: جهت آزادی فکر در مکتب انقلاب اسلامی رسيدن به کمال ذاتی انسانهاست، بنابراين آزادی، هدفمند و تعالی بخش است که هم ناقض ديکتاتوری در کشور محسوب می شود و هم اينکه آزادی را به فکر مربوط می کند نه به ميل.

رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه اتحاد و برادری با يکديگر و وحدت جهان اسلام سفارش هميشگی امام به ملت بود ، اين دو امر را کليد فتوحات انقلاب در۳۱ سال گذشته و راه رستگاری آينده دانست وابراز اميدواری کرد که در آستانه ۲۲ بهمن، همگان بايد به وصيت آن مرد الهی دل سپارند که در ميان نصوص به جا مانده از امام هيچ امری به اندازه وحدت و برادری ميان ملت سفارش نشده و مبنای اصيل اين فکر در « اشداء علی الکفار و رحماء بينهم» نهفته است.

وی با تاکيد بر اينکه ۲۲ بهمن امسال می تواند حرکت مايوس کننده برای بيگانگان و حرکتی نمادين از پايداری ملی ، انقلابی و حرکتی وحدت بخش از امت اسلامی بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد، خاطرنشان کرد: قطعا چنين تعريفی از ۲۲ بهمن در مقابل دسايس آمريکا و رژيم صهيونيستی توان ملی ايرانيان را افزايش می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016