پنجشنبه 15 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۵/۳ برابری حقوق و مزايای نهاد رياست‌جمهوری در بودجه ۸۹، آفتاب

ـ کاهش بودجه مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت نظام
ـ بودجه نهاد رياست‌جمهوری و زيرمجموعه‌های آن در لايحه بودجه سال آينده بيش از ۴ / ۶ هزار ميليارد ريال است که نسبت به قانون بودجه سال‌جاری بيش از دو هزار ميليارد ريال معادل ۵۰ درصد افزايش دارد، اين در حالی است که رديف حقوق و مزايای مستمر نهاد رياست‌جمهوری و زير مجموعه‌های آن در لايحه پيشنهادی دولت نسبت به قانون سال‌جاری ۵/۳ برابر شده است


آفتاب: بودجه نهاد رياست‌جمهوری و زيرمجموعه‌های آن در لايحه بودجه سال آينده بيش از ۴ / ۶ هزار ميليارد ريال است که نسبت به قانون بودجه سال‌جاری بيش از دو هزار ميليارد ريال معادل ۵۰ درصد افزايش دارد، اين در حالی است که رديف حقوق و مزايای مستمر نهاد رياست‌جمهوری و زير مجموعه‌های آن در لايحه پيشنهادی دولت نسبت به قانون سال‌جاری ۵ / ۳ برابر شده است. بر اساس قانون بودجه سال‌جاری، نهاد رياست‌جمهوری ۲۲ رديف بودجه مربوط به نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط داشته که در لايحه بودجه سال آينده اين تعداد به ۴۲ رديف افزايش يافته است. بر اين اساس جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های مرتبط با آن، موسسه مطالعات جهانی شدن، پژوهشکده بيمه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان ملی جوانان و بنياد ملی نخبگان از جمله نهادهايی هستند که بودجه آنها در رديف نهاد رياست‌جمهوری تعريف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاهش بودجه مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت نظام
در رديف مربوط به مجلس خبرگان رهبری در لايحه بودجه سال آينده ۴۷۹۰ ميليون ريال به حقوق و مزايای مستمر اختصاص يافته، در حالی که در قانون بودجه امسال اين رقم صفر بوده است؛ اگر چه جمع مصارف اين نهاد نسبت به قانون سال‌جاری با کاهش جزئی مواجه است. بودجه مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز اگر چه کاهش جزئی دارد، اما ستون مربوط به حقوق و مزايای مستمر آن که در سال‌جاری صفر بوده، در سال آينده ۱۲۶ هزار و ۶۱۴ ميليون ريال نوشته شده است. اين موضوع درباره مجلس شورای اسلامی هم تکرار شده و جمع بودجه اين نهاد با کاهش ۲۶۳ هزار ميليون ريالی مواجه است، اما در ستون حقوق و مزايای آن عدد ۳۰۱ هزار ميليون ريال به چشم می‌خورد.

در لايحه بودجه سال آينده بودجه ۳۷ نهاد زير مجموعه معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبری رييس‌جمهور تعريف شده است که از آن جمله می‌توان به کميته امداد امام خمينی (ره)، سازمان تبليغات اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره)، شورای هماهنگی تبليغات اسلامی، مرکز آمار ايران، سازمان نقشه‌برداری کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و جامعه المصطفی العالميه اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016