سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در مجلس: اگر لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها در بودجه سالانه محدود شود دولت اين لايحه را بر می‌گرداند، ايلنا

- به رهبری گفتم اگر اين لايحه منوط به بودجه سالانه شود اجرايی نيست و از ايشان خواستم که کمک کنند
- ۲ سال است که همه گونه فشار و توهين را تحمل کرده‌ايم
- دولت‌های قبل با اختيارات وسيع هيچ کاری نکردند


ايلنا:رئيس جمهور با اشاره به ديدارش با رهبر انقلاب در خصوص لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها،گفت:به ايشان گفتم اگر اين لايحه منوط به بودجه سالانه شود اجرايی نيست و از ايشان خواستم که کمک کنند . مقايسه کنيد که دولت‌های قبل با اين همه اختيارات هيچ کاری نکردند اما از ما می‌خواهيد که با دست بسته اين کار را بکنيم؟ اگراين لايحه در بودجه سالانه محدود شود دولت اين لايحه را بر می‌گرداند.
به گزارش خبرنگار ايلنا محمود احمدی نژاد که به شکل غير منتظره‌ای وارد مجلس شده بود، در دفاع از بند ۱۶ لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها، به پشت تريبون جای گرفت و آنقدر مکث کرد تا نظم مجلس برقرار شد ‏و همه نمايندگان روی صندلی هايشان بنشينند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او از خداوند به دليل توفيق ديدار مجدد با نمايندگان تشکر کرد و گفت: خواهش می کنم به چند نکته توجه کنيد . گرچه همه شما مطلع هستيد اما تذکر آن مفيد است.
وی لايحه هدفمند کردن يارانه ها را مهمترين لايحه اقتصادی ۳۰ سال اخير دانست و افزود: با اجرای اين لايحه تقريبا همه روابط و مناسبات اقتصادی کشور دگرگون می شود.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه کسی در اين لايحه به دنبال حذف يارانه‌ها نيست ‏‌ادامه داد: در مذاکرات مجلس برخی به گونه‌ای سخن می‌گفتند که گويا قرار است يارانه‌ها حذف شود در حالی که ما می‌خواهيم بدترين شکل توزيع يارانه را اصلاح کنيم.
وی افزود: يارانه شير و نان را بگونه‌ای می دهيم که مردم بايد يک لنگه پا بايستند تا شايد نانی و شيری گيرشان بيايد در مورد انرژی هم همينطور است که انگار هر کس بيشتر استفاده کرد ‏نوش جانش، يارانه کود شيميايی هم همينطور است و هميشه مردم بايد بداند تا حقی را که ما بايد به انها بدهيم را به نوعی به دست آورند.
رييس جمهور با بيان اينکه بهره‌وری ما لنگ اين سيستم توزيع يارانه‌هاست ، خاطرنشان کرد: بايد اين روال اصلاح شود حال آنکه هدفمندکردن يارانه‌ها بايد در کل کشور به شکل همزمان اجرا شودتا روابط ناسالمی شکل نگيرد بايد همه کشور هماهنگ پيش‌روند.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر لزوم مشارکت مردم در مديريت اين کار‏ تصريح کرد: اکثريت قاطع مردم بايد با اين طرح همراه باشند اگر عده کمی از مردم تحت مديريت قرار بگيرند واکثريت خارج از آن باشند اين لايحه موفق نخواهد بود.
وی از لزوم مديريت ثبات در اجرايی اين لايحه سخن گفت و افزود:يکی از مشکلات ما در بازار اقتصادی عدم ثبات است که تکليف سرمايه گذاران مشخص نيست.
رييس جمهور همچنين به لزوم انعطاف در اجرای لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اين تصميم اگر سريکسال يا شش ماه بعد تغيير کند همه کشور متاثر می شود.
احمدی‌نژاد از تلاش نمايندگان و کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادی تشکر کرد و از نمايندگان خواست تابه نکات مد نظر او توجه کنند.
به گفته وی يک نکته مهم اختيارات دولت در اين لايحه است که بايد آن را به نفع مردم مديريت کند جون دولت‌های قبل اختيارات مطلق داشتند اما اين کار عظيم را نکردند. چطور اين دولت بدون اختيارات مطلق اين کار را بکند چه طور می‌خواهيد اين مايل را در بودجه ساليانه بياوريد؟
احمدی‌نژاد با بيان اينکه به اين شيوه نمی‌توان سرمايه گذاری را نظامندکرد افزود: با اجرای لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها در بودجه سالانه ، مديريت بی‌ثباتی ايجاد می‌شود. اين کار نشدنی است نبايد اين کار گسترده را در قالب بودجه سالانه گذاشت.
رييس جمهور با بيان اينکه از لطف نمايندگان سپاسگزارم گفت: چرا برخی دوستان می‌گويند که ممکن است دولت برود هر کاری دلش خواست بکند؟ يعنی اعتماد شما به دولت در اين چيست؟ اين چه حرفی است؟ مگر شما يک خط مصوب نکرديد که بنزين سهميه بندی شود و ما آن را اجرا کرديم؟ در حالی که نمی‌خواستيم با سهميه بندی به مردم فشار بياوريم و طرح بهتری داشتيم.
وی تاکيد کرد: ما به دنبال رفاه مردم هستيم. به خدا اگر شما اجازه بدهيد وضع مردم بهتر می‌شود استدلالات ما منطقی است از گذشته برخی در ذهنشان حذف يارانه‌ها بود و الان هم فکر می‌کنند که با هدفمند کردن يارانه‌ها وضع مردم بد می‌شود در حالی که وضع مردم بهتر می‌شود.
احمدی نژاد با اشاره به حذف صندوق برای تجميع درآمدهای ناشی از اجرای لايحه هدفمند کردن يارانه ها گفت: دولت با برنامه‌ريزی ثابت دراز مدت می‌تواند اين لايحه را اجرايی کند با امری که هر سال زيرو رو می‌شود دولت نمی‌تواند اين کار را انجام دهد اين امر نشدنی است.
وی تصريح کرد: اگر اين به بودجه سالانه محدود شود بود و نبود اين لايحه فرقی نمی‌کند و همه زحمات شما به باد می‌رود بنده که تصميم گرفتم اين کار بزرگ را انجام دهم و ۲ سال است که همه گونه فشار و توهين را تحمل کرده‌ايم اگراين لايحه در بودجه سالانه محدود شود دولت اين لايحه را بر می‌گرداند.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه اين مساله را طی نامه‌ای به رييس مجلس ابلاغ می‌کنم‏ در مقابل درخواست نمايندگان برای تذکر گفت: شما وقت‌های ديگر هم امکان صحبت داريد چطور می‌خواهيد دولت بدون اختيارات برود زير بار صد هزارتنی مگر می‌خواهيد کشور را به هم بريزيد؟ بنده با اصرار ايستاده‌ام که اين کار اجرا شود اما بايد اختيارات داشته باشيم.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه بدون قانون جديد می‌خواستند هدفمند کردن يارانه ها را اجرا کنند افزود: اصرار کرديد لايحه بياوريم که آورديم اما وظيفه بنده اين است که اگر خطری می‌بينم اعلام کنم ما نمی‌توانيم به مردم دروغ بگويم و خيانت بکنيم اين اگر به بودجه سالانه برود اين طرح زمين می‌خورد فکر نمی‌کنم کسی در مجلس اين را بخواهد هر چند که در بيرون از مجلس کسانی اين را می‌خواهند.
وی با اشاره به ديدارش با رهبری گفت: به ايشان گفتم اگر اين لايحه منوط به بودجه سالانه شود اجرايی نيست و از ايشان خواستم که کمک کنند . مقايسه کنيد که دولت‌های قبل با اين همه اختيارات هيچ کاری نکردند اما از ما می‌خواهيد که با دست بسته اين کار را بکنيم؟ عجله نکنيد ! ۲۰ سال است که اين کار انجام نشده است يک هفته وقت گذاشته‌ايد يک هفته ديگر هم زحمت بکشيد! و وقت بگذاريد تا برای مردم کار خوبی انجام شود نه اينکه بيشترين صدمه را مردم ببينيد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016