پنجشنبه 22 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش لحظه به لحظه از 22 بهمن از منابع رسمی و غيررسمی

قابل توجه: اخبار درج شده لزوما از جانب منابع خبرنامه گویا تائید نشده اند
-------------

ویدئوی هوایی شبکه یک صداوسیما از راهپیمایی امروز تهران (مردمک)

گزارش تصویری از راهپيمايی ۲۲ بهمن، خبرنامه گویا
22bahman_gooyanews2.jpg

-حضور سبز مردم با ارعاب و تهدید تمام نمی شود - گزارش اختصاصی یک شاهد عینی از خیابان های تهران (نوروز)

-وبلاگ ساز مخالف می نویسد: سبزها زياد اما شديدا پراكنده بودند. جمعيت بسيار بيشتر از آن بود كه من انتظار داشتم. اما كسي شعاري نمي‌داد و نمادهاي سبز هم به ندرت ديده مي‌شد. به محض اينكه كسي شعار مي‌داد يا حتي دو انگشت دستش را به علامت پيروزي بالا مي‌آورد بر سرش مي‌ريختند و بازداشتش مي‌كردند... بخش قابل توجي از معترضان (از جمله خود من) بي هيچ نماد سبزي در راه‌پيمايي بودند. فضا طوري بود كه اصلا امكان ايجاد تمايز وجود نداشت. شمايي كه از رسانه‌هاي تصاوير را مي‌بينيد قطعا اين جمعيت را نمي‌بينيد، اما پيش‌فرضتان را از جمعيتي كه به راه‌پيمايي آمده اصلاح كنيد: همه آنچه در تلويزيون ايران نشان داده مي‌شود هواداران حكومت نيستند. بخش قابل توجهي (نمي‌دانم چقدر، اما در آرياشهر حداقل نيمي از جمعيت) معترضان هستند.

-اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک سیما جمعیت راهپیمایی امروز تهران را «ده‌ها میلیونی» اعلام کرد.‬ این شبکه همچنین تصاویر هوایی از راهپیمایی امروز هواداران دولت منتشر کرد. براساس تصاویر هوایی که تاکنون منتشر شده جمعیت حاضر در این مراسم چند میلیون نفر تخمین زده می‌شود. (مردمک)

-تصویری از جام جم آنلاین:
22bahman_jamejam1.jpg

-اصفهان پل آذر - سی و سه پل (ویدئو)

-حضور ميرحسين موسوی در راهپيمايی امروز، ندای سبز آزادی
براساس گزارش شاهدان عينی موسوی مانند يک شهروند عادی در ميان خيل عظيم حاميان جنبش سبز در راهپيمايی امروز شرکت کرده بود.

-زیرنویس موضوعی تلویزیون فرانس ۲۴ چنین است: ایران - جشن سالگرد انقلاب - مخالفان کوتاه نمی آیند - قدرت تصاویر تلویزیونی را در انحصار دارد. کارشناس ویژه فرانس ۲۴ می گوید: رهبران جنبش مخالفان، از رهبران تاریخی انقلاب اسلامی هستند و این نشان می دهد انقلاب اسلامی پس از ۳۱ سال با چالش اساسی روبروست

-گزارش می شود که حدود ۲۰۰۰ نیروی نظامی اطراف بیت رهبری مستقر شده اند
حضور مردم در خیابانهای مسیر راهپیمایی بسیار گسترده گزارش شده است. نیروهای نظامی در خیابان های امیرآباد شمالی، و مقابل صدا و سیما مستقر شده اند. (بامداد خبر)

-اولین تخمین‌ها جمعیت هواداران دولت در راهپیمایی امروز را صد‌ها هزار نفر برآورد می‌کند. روزنامه واشنگتن پست در همین رابطه نوشت: نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان مخالف را متفرق کردند در حالی که صدهزار نفر از طرفداران دولت در میدان مرکزی شهر سی‌ویکمین سالگرد تشکیل جمهوری اسلامی را گرامی می‌داشتند. (مردمک)

-با از کار افتادن سایت اینترنتی چند خبرگزاری رسمی در ایران، قطع دسترسی کاربران ایرانی به ای میل و مسنجر و اعمال محدودیت بر کار خبرنگاران داخلی و خارجی در ایران، کار خبررسانی از این کشور مختل شده است. در حالی که راهپیمایی و مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در ایران جریان دارد، پایگاه های اینترنتی خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا)، خبرگزاری فارس و پرس تی وی (تلویزیون انگلیسی زبان دولت ایران) از حدود ظهر روز پنجشنبه ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) به وقت تهران، به دلایل نامعلوم از کار افتاده است. (بی بی سی)

-هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز از خیابان فلسطین به راهپیمایان 22 بهمن پیوست (جرس)

-درگیری در خیابان وصال و میدان ونک (جرس)

-صدا و سیما چند بار سخنرانی احمدی نژاد را بخاطر شعارهای مرگ بر خامنه ای, مرگ بر دیکتاتور و دروغگو قطع کرده است و برنامه را با تاخیر پخش می کند. جو بشدت متشنج است. جمعیت بسوی میدان انقلاب در حرکت هستند. درگیریها در تهران گسترده است و همه منتظر هستند تا سخنرانی احمدی نژاد به پایان برسد. (وبلاگ اونور دنیا)

-شليك گلوله رنگي توسط پليس براي شناسايي معترضان

-بی بی سی: مأموران حکومتی کوشیده اند که حضور حامیان دولت را در میدان آزادی تهران از پیش سازماندهی کنند تا مخالفان نتوانند به هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد در این میدان حضور یابند و مخالفت خود را نشان دهند. اما از سوی دیگر سایت اینترنتی جرس گزارش داده است که تعداد زیادی از هوادارن جنبش اعتراضی ایران که "نمادهای سبز" با خود حمل می کنند، در شمال و غرب میدان آزادی حضور پیدا کرده اند.

-تیراندازی بسوی مردم در آریا شهر (جرس)

-ناجا: افرادی که 22 بهمن بازداشت شوند تا 20 فرودین در زندان در بازداشت نگه داشته خواهند شد! (پارلمان نیوز)

رادیو جرس

-محمدرضا خاتمی و زهرا اشراقی آزاد شدند (استریت جورنالیست)

- درگیری های پراکنده در اطراف میدان ستاد و خیابان های فرعی مناطق مرکزی شیراز گزارش می شود (استریت جورنالیست)

-حسین کروبی،‌فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با رادیو فردا بازداشت علی کروبی، فرزند دیگر مهدی کروبی را تایید کرد

-لارا ستراکیان، خبرنگار ای بی سی در خاورمیانه از قول یکی از دوستانش که برای پوشش خبری 22 بهمن به تهران رفته است در تویتر مینویسد: خبرنگاران با اتوبوس برای پوشش خبری سخنرانی احمدینژاد برده شده و بازگردانده شدند

-محمود احمدی‌نژاد لحظاتی قبل اعلام کرد که اولین محموله سوخت اتمی غنی‌شده 20 درصد «تولید شد» و در اختیار دانشمندان ایرانی قرار گرفت. این در حالیست که دولت ایران روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که قصد دارد اورانیوم خود را تا 20 درصد غنی کند. (مردمک)

-محور اصلی سخرانی محمود احمدی نژاد تا این لحظه، «دشمنان» بوده. وی با اشاره به دولت های آمریکا، انگلیس و روسیه گفت که این ها در این ۳۱ سال همیشه در تلاش بوده اند که بر ایران مسلط شوند و مانع از رشد جمهوریت و آزادی در ایران شوند. (استریت جورنالیست)

-به گزارش جرس محمدرضا خاتمی و همسر وی زهرا اشراقی (نوه آیت‌الله خمینی) بازداشت شدند

-ساعت 11:04 - سخنرانی محمود احمدی‌نژاد آغاز شد

-یک شاهد عینی در تماس با سایت مردمک خبر از حمله نیروهای لباس شخصی به خودرو حامل سید محمد خاتمی داد. براساس این گزارش در اثر این حمله شیشه عقب خودروی خاتمی شکسته است.

-اولین درگیریهای منجر به شلیک گاز اشک آور در میدان انقلاب و آریا شهر تهران (بالاترین)

-ایرنا، فارس نیوز و پرس تی وی از دسترس خارج شدند...

-چند نفر از حاضران در راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران به مجری برنامه «زنده» صدا و سیما گفتند که از شهرهای اردبیل و رشت آمده اند.‬ (مردمک)

-هلی کوپترهای حکومتی در ارتفاع بسیار پائینی در حرکت هستند.کوی دانشگاه شاهد جمعیت زیادی از دانشجویان و معترضین است،درگیریهای پراکنده ای با بسیجیان گزارش شده است (استریت جورنالیست)

کروبی در فلکه صادقیه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور به ترک محل شده است. (وبلاگ روولوشنری رود)



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016