پنجشنبه 22 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش راديو بين المللی فرانسه از راهپيمايی ۲۲ بهمن و درگيری های پراکنده در تهران


واسع محسن ـ مراسم راهپيمايی ۲۲ بهمن صبح امروز پنجشنبه با شرکت ده ها هزار نفر در ميدان آزادی در تهران آغاز


خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش ميدهد که تلويزيونهای دولتی ايران شرکت کنندگان هوادار دولت در اين مراسم را نشان داده اند که از نقاط مختلف تهران بسوی ميدان آزادی در حال حرکتند و پرچمهای ايران و شعار های "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر آمريکا" را با خود حمل ميکنند.

تلويزيونهای دولتی همچنين تظاهرکنندگانی را نشان داده اند که در حمايت از علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران شعار ميدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته ميشود شمار زيادی از نيروهای امنيتی در ميدان آزادی و اطراف آن جابجا شده اند و قرار است محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران در اين مراسم سخنرانی کند.

اين در حالی است که رهبران عمده اصلاح طلب مخالف دولت، مير حسين موسوی و مهدی کروبی، عليرغم ممنوعيت اعلام شده از جانب دولت برای شرکت مخالفان در اين تظاهرات، از طرفداران خود خواسته اند در راهپيمايی های جداگانه در مراسم اين روز شرکت کنند. مهدی کروبی گفته است که در اين تظاهرات حضور خواهد يافت.

خبرگزاری فرانسه گزارش ميدهد که روز چهارشنبه پليس شماری از نزديکان مهدی کروبی را بازداشت کرده است.

سايت جنبش سبز/ جرس وابسته به اصلاح طلبان گزارش ميدهد هزارن تن از هواداران جنبش سبز صبح امروز به خيابانها ريخته و از جمله در منطقه فلکه دوم صادقيه گردهم آمده اند. بگزارش جرس، مهدی کروبی اين ناحيه را مسير حرکت راهپيمايی امروز خود اعلام کرده است.

تازه ترين گزارشها حاکی از آنند که مهدی کروبی در مسير خود برای شرکت در راهپيمايی مخالفان دولت، مورد حمله نيروهای امنيتی دولت قرار گرفته است. گفته ميشود نيروهای امنيتی شيشه های اتوموبيل اورا شکسته اند اما بخود وی آسيب جدی نرسيده است.

سايت جرس همچنين گزارش ميدهد که محمد خاتمی رئيس جمهور سابق ايران نيز که در خيابان شادمهر به تظاهرکنندگان مخالف دولت پيوسته بود مورد حمله نيروهای امنيتی قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه از قول سايتهای ايرانی گزارش ميدهد که طرفداران مير حسين موسوی نيز در مرکز تهران مورد حمله ماموران امنيتی از جمله تيراندازی هوايی و حمله با گاز اشک آور قرار گرفته اند.

سايت جرس که از دستگيری نوۀ امام خمينی، زهره اشراق زاده و همسرش محمد رضا خاتمی خبر داده داد اکنون می گويد اين دو اکنون آزاد شده اند.

منابع مستقل تا کنون اين گزارشهارا تائيد نکرده اند.

گفته ميشود که عليرغم ادعاهای رسانه های دولتی ايران که گفته اند تظاهر کنندگان حاضر در ميدان آزادی طرفداران دولت هستند، شمار زيادی از هواداران جنبش سبز نيز با نماد های سبز در اين ميدان بويژه در ضلع غربی و شمالی آن حضور دارند.

در لحظات تهيه اين گزارش سايتهای خبرگزاريهای دولتی ايران، فارس و ايرنا دچار اختلال شده اند و دسترسی به آنها غير ممکن است.

مسئولان شرکت انترنتی گوگل نيز از وجود اختلالاتی در شبکه پيام رسانی اين گروه در ايران و کاهش مبادله پيامها از جانب کاربران ايرانی سخن گفته اند.

اخبار مربوط به راهپيمايی های امروز بعدا تکميل خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016