پنجشنبه 22 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سی وسه پل اصفهان سبز شد! ندای سبز آزادی

به گزارش حسين روشن نيک شاهد عينی راهپيمايی امروز شهر اصفهان، هزاران نفر از مردم سبز اصفهان در دو سوی سی و سه پل با وجود جو شديد امنيتی حاضر شدند و به سر دادن شعارهايی چون الله اکبر و يا حسين - ميرحسين پرداختند.
به گفته اين جمعيت که شاهد عينی نيروهای امنيتی پس از عبور حاميان دولت از روی پل مانع عبور جمعيت شدند و اين باعث شد جمعيت در هر دو طرف پل شروع به دادن شعار الله اکبر شوند
جمعيت که از يک سو در ميدان انقلاب در سوی ديگر سی و سه پل در جنب هتل پل حضور داشتند باعث سردرگمی نيروهای سرکوبگر شدند.
اين شاهد عينی به خبرنگار ندای سبز آزادی گفت: نيروهای سرکوبگر پس از آن دقايقی به طور وحشيانه ای به مردم حمله ور شدند و جمعيت به سمت پل ابوذر روان شد.
همچنين گزارش شده است ماشينهای در حال عبور با بوق ممتد با جمعيت همراهی کرده اند.
گزارش شده است نيروهای سرکوبگر اعم از نيروی ويژه و بسيج با شليک چندين تير هوائی و گاز اشک آور و اعمال خشونت سعی در متفرق کردن جمعيت داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين شنيده شده است در اين درگيری ها دست کم پنج نفر دستگير شدند و درگيری های پراکنده در اطراف پل ابوذر،ميدان انقلاب و هتل پل تا ساعت ۱۲:۱۵ ادامه داشته است.
اين شاهد عينی ذکر کرد ميانگين سنی نيروهای بسيجی بر خلاف هميشه اينبار به سطح ۲۰ الی ۲۲ سال تنزل پيدا کرده بود و اظهار کرد اين نشان از ريزش نيروهای سرکوبگر داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016