جمعه 23 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست اتحاد از حاميان جنبش سبز در شهر برلين، حميد بهشتی

به مناسبت تظاهرات ۲۲ بهمن

در تظاهرات قبلی در اين شهر نيز عين همين وضع وجود داشت. در اعتراضات علنی به دولت احمدی نژاد دست کم ۴ دسته بندی در اين شهر وجود داشته و مؤثر است.
· يکی گروه های سکولار که دستجات سياسی ريشه دار سابق ايرانی در برلين هستند (از جمله چريک های فدائی خلق اکثريت، جمهوری خواهان، کانون پناهندگان سياسی، دستجاتی که از حزب توده منشعب شده اند و يک گروه از جوانان موسوم به شبکه جوانان و غيره) که بنا به اطلاع اينجانب تأييد آنها از جنبش، مشروط به قيد سکولار يعنی جدائی دين از دولت بوده و نافی شرط فعاليت در چارچوب جمهوری اسلامی می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


· دوم گروهی است که در ظاهر بدون هيچ پيش شرطی از جنبش سبز حمايت می کند و شرط های بالا را نمی پذيرد و به همين دليل هم با دسته ی اول همکاری نمی کند. به نام
CODE که اختصار عبارت "رنگ انتخابات دموکراتيک" می باشد..
· سومی سلطنت طلب ها هستند که آرزوی بازگشت نظام سلطنتی در ايران را در سر دارند.
· و چهارمی مجاهدين خلق ايران.

دو دسته ی آخر امروز قرار بود در جلوی سفارت ايران به فاصله زمانی دوساعت حضور به هم رسانند.
و دو دسته ی اول راس ساعت ۶ بعد از ظهر در دو جهت متقابل از دو نقطه مختلف به تظاهرات پرداختند.

من از خود می پرسم: بنده که ملی مذهبی و مسلمان و نهضتی هستم در کدام يک از اين ها بر بخورم؟ نه حاضرو مايلم برای ايجاد گروه پنجمی زور بزنم و نه حاضرم بی چون و چرا دنبال اين و آن بروم.
جنبش سبز که هنوز موضوع رهبری و خط نهائی آن مشخص نشده است!
بنا به سخنان افراد برجسته در دستجات سياسی داخل کشور از جمله آقايان کروبی و موسوی و سحابی و پيمان و نيز نهضت آزادی که آخری مجبور به سکوت شده است، در اين مرحله از مبارزه مبنای فعاليت چارچوب جمهوری اسلامی و تکيه بر قوانين موجود می باشد.

در اين چارچوب بايد هم گروه سکولار و هم گروه تمکين کننده بی قيد و شرط از جنبش سبز بتوانند با يکديگر اتفاق نظر حاصل کنند. اين انتظار و در خواست من است از اين دو دسته.
از سلطنت طلب هائی که قصد همراهی با جنبش سبز را دارند و از برادران و خواهرانی که در مجاهدين خلق فعاليت می کنند نيز بايد از صميم قلب بخواهيم که از خواست وحدت کشور و ملت تبعيت کرده و مانند ساير ايرانيانی که جانشان از وضع بی قانونی و استبداد شيطانی حاکم بر ايران به لب رسيده است، در همکاری با سايرين برای نيل به اين مقصود عمل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016