سه شنبه 13 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمار کشته شدگان کهريزک به ۹ تن رسيد، حميد بهشتی، الميزان

اطلاعيه مربوط به شهادت رامين آقازاده قهرمانی در ۵ بهمن ماه ۱۳۸۸ در سايت جرس منتشر گشت. در تذکر همزمان آقای کروبی نيز بدين اشاره شد که موضوع قتل ها هنوز مطرح اند در حاليکه مسئولان بدان توجهی نمی کنند.

اما شهادت آقازاده قهرمانی در خردادماه صورت گرفته است و چنين نيست که از قتل اين جانباخته تا کنون خبری نبوده و تازه پس از چند ماه خبر آن پخش شده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای شخص ناظر اين سئوال مطرح می شود که پس چرا برای جنبش سبز و کسانی که خود را در گفتگو با نظام قضائی ايران می پندارند، اين همه می بايد زمان می گذشت تا آنها به اين نتيجه برسند که بله خبر شهادت مرحوم آقازاده قهرمانی را ميتوان مطرح نمود. راستی دليل اين تأخير در چيست؟ مگر اين خبر که به سازمان های حقوق بشر در داخل و خارج رسيد و آنرا در فهرست جانباختگان به ثبت رساندند به دست ارگان های رسمی جنبش سبز نرسيده بود؟

با اين پرسش به خبر جرس می نگريم و می بينيم جرس می نويسد پدر محسن روح الامينی از شهيد چهارم کهريزک نام برده است. يکی از سه تن ديگر فرزند خود او بوده است و دو تن ديگر محمد کامرانی و امير جوادی فر می باشند که از هر چهار نفر نيز عکس و گزارش وجود دارد.

اين در حاليست که از شهادت رامين آقازاده قهرمانی در دوم مردادماه خبرنامه ندانيوز (شماره ۲۹) گزارش کرده بود. اگرچه نام او را آنجا نه رامين آقازاده قهرمانی، بلکه بهزاد قهرمانی گفته بودند. نام اين شهيد از همان نيمه مردادماه در فهرست های جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و انجمن مراقب جنايات در ايران ذکر شده بود.

علاوه بر نام اين چهار نفر از چهار کشته ديگر کهريزک نيز در ليست اسامی جانباختگان سايت نوروز در شهريورماه ذکر شده است. اما بايد پرسيد چرا سايت جرس و ساير سايت های رسمی جنبش سبز نام اين شهدا را به طور رسمی جزو مقتولين کهريزک به حساب نمی آورند؟

فهم قضيه شايد بدين نحو باشد که اينجا بحث بر سر ليست نام کسانی که پس از انتخابات رياست جمهوری در کهريزک به قتل رسيده اند، نيست. زيرا در اينصورت نام دکتر رامين اندرجانی نيز به نام اين ۸ تن اضافه می شد. بلکه موضوع بر سر اين است که سخنی گفته شود که مقامات رسمی ايران نتوانند به سادگی از کنار آن گذشته و از مواجه شدن با حقيقت فرار کنند. وگرنه کشته شدگان اعتراضات تقلب در دهمين انتخابات رياست جمهوری احتمالا باز هم بيش از ۹ تن باشد. مثل اين که کشتگانی که آقای روح الامينی از آنها نام نبرده است حالا حالاها به حساب نمی آيند.

· نام چهار تن ديگر: مراد آقاسی، محسن انتظامی، حسن شاپوری و رضا فتاحی است.

· نام آن سه تن که آقای روح الامينی نيز تأييد کرده است: محمد کامرانی ، امير جوادی فر و فرزند خود ايشان محسن روح الامينی است

· که رامين اندرجانی و رامين آقازاده قهرمانی نير بدانها افروده می گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016