چهارشنبه 28 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از اعتراضات ايرانيان در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران - برلن

بمناسبت آغاز هفتمين اجلاس دوره ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پيرامون بررسی وضعيت جقوق بشر درايران ، ده ها نهاد دموکراتيک و مدافع حقوق بشر و سازمان های سياسی همزمان با آغاز اين اجلاس، تظاهرات گسترده ای را در مقابل دفتر اين سازمان برگزار کردند.

شرکت کنندگان در اين آکسيون ضمن با خواست های مبنی بر آزادی فوری زندانيان سياسی - عقيدتی، توقف فوری اعدام در ايران، حکوميت رژيم اسلامی ايران به دليل کشتار و اعدام و شکنجه، رفع تبعيض جنسيتی عليه زنان ،رفع هرگونه تبعيض بر اساس مذهب، دين، قوم، اعزام فوری هيئت بازرسان سازمان ملل متحد برای بررسی وضعيت زندان‌ها و زندانيان، تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر برای ايران از سوی سازمان ملل سعی کردند صدای اعتراض خود رادر نقض گسترده حقوق بشر در ايران خواست به گوش نمايندگان اين شورا برسانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و اتحاديه آزاد کارگران نيز در بيانيه ی مشترکی از اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن تاکيد برخواست های عمومی مبنی برلغو مجازات اعدام و... خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط کليه فعالين کارگری و ديگر فعالين جنبشهای اجتماعی ، آزادی بی قيد و شرط ايجاد تشکلهای کارگری و پذيرفتن کليه کنوانسيونهای بين‌المللی کارگری و بر چيده شدن تمامی نهادهای غيرکارگری و آزادی بی قيد و شرط اعتصاب، اعتراض، تجمع و آزادی بيان، برابری کامل حقوق زنان و مردان در محيط کار و تمامی عرصه های زندگی اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی،- محو کار کودکان و ... شدند.
کميته برگزارکننده تظاهرات در مقابل مقر سازمان ملل نيز زير عنوان «نه به جمهوری اسلامی، عين حقوق بشر است» با خواسته های مشابه فراخوان به آکسيون اعتراضی در ژنو را داده اند که آکسيون آنان تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

در جلسه سه ساعته بررسی وضعيت حقوق بشر ايران در نشست روز ١٥ فوريه نماينده رژيم در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، محمد جواد لاريجانی با وقاحتی که تنها از وابستگان اين رژيم بر می آيد ، به قلب واقعيت پرداختند. پس از ارائه گزارش او، اعضای اروپائی و آمريکائی شورای حقوق بشر ،دولت ايران را بخاطر نقض وسيع و دستگيری و اعدام شرکت کنندگان در تظاهرات آرام و دستگيری اعضای جامعه بهائيت ايران هرکدام در فرصت ٢ دقيقه ای محکوم کرده و توصيه های خود را برای رفع اين موارد ارائه نمودند. در عوض کشورهائی که خود ناقض حقوق بشر هستند به دفاع از رژيم اسلامی ايران پرداختند. در اين رابطه چين ، روسيه ، و کشورهای آمريکای لاتين گوی سبقت را در دفاع از "ايران انقلابی - اسلامی " ربودند. در بخش سئوال و جواب ها ها ، لاريجانی پاسخ به سئوالات طرح شده را به نماينده های به اصطلاح نهاد های غير دولتی همراهش، نماينده جامعه آسوريها و خانم پروفسور فاطمه مبشری، نماينده زنان ايران سپرد تا از طرف او به عنوان نماينده " نهاهای غير دولتی" ايران پاسخ دهند .

لازم به يادآوری است که خانم شادی صدر به عنوان شاهد نقض حقوق بشر در اين جلسه حضور داشتند. ايشان قبل از تشکيل جلسه شورا در ديدار با نمايندگان عضو اين شورا و خبرنگاران در قبل و بعد ازاين نشست دررابطه با وضعيت حقوق بشر در ايران ، گزارشاتی را ارائه نمودند.

بعد از ارائه گزارش هيئت ايران ، خانم شادی امين که در جلسه شورا شرکت داشتند ، گزارش کوتاهی را از داخل برای شرکت کنندگان آکسيون مقابل دفتر سازمانملل در ژنو ارائه دادند.

نماينده " عدالت برای کارگران ايران" متشکل از ۴ اتحاديه بين المللی کارگران (http://www.justiceforiranianworkers.org ) که اتحاديه بين المللی حمل ئ نقل يکی از آنان می باشد ، در اعتراض به دستگيری اعضای سنديکاهای ايران اعتراض نمده و ضمن خواست آزادی فوری آنان ، خواهان آزادی تشکل و حق اعتصاب شدند. اين نهاد يک روز را در حمايت از کارگزان ايران به مانند سال گذشته برگزار خواهد نمود که تازيخ آن بزودی اعلام خواهد شد.

مسئله نقض حقوق بهائيان ايران به درستی توسط نمايندگان همه کشورهائی که نقض حقوق بشر در ايران را محکوم کردند ، طرح شد که نشان از رايزنی مستمر نهاد های جامعه بهائيان در سراسر دنيا دارد. کمبود اينگونه اقدامات اساسی در کار نهادها و سازمان های ايرانی دفاع از حقوق بشربه چشم می خورد که به عنوان اساسی ترين اقدام بايد در دستور کارهمه ما قرار گيرد.

کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران - برلن
١۷ فوريه ٢٠١٠


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016