جمعه 30 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از يک‌هزار و ۵۰۰ کارگر کارخانه‌های صنعت برق ايران بيکار شدند! ايلنا

ـ سه کارخانه به دليل بحران مالی تاکنون تعطيل شده‌اند
ـ به دليل آن که کارخانه‌ها با تمام ظرفيت خود کار نمی‌کنند بحران خاموشی خود را نشان نمی‌دهد
ـ بحران مالی باعث شده تا کارخانه‌ها با حدود ۲۰ تا ۳۰درصد ظرفيت کار ‌کنند.


ايلنا: بيش از يکهزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان کارخانه‌های عضو سنديکای صنعت برق ايران به دليل تعطيلی واحد توليدی از کار بيکار شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، محمد پارسا، رييس هيات مديره سنديکای توليدکنندگان تجهيزات برقی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: سه کارخانه به دليل بحران مالی تاکنون تعطيل شده‌اند و با تعطيلی اين واحدها حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کارگر از کار بيکار شده‌اند.
او افزود: بقيه کارخانه‌های ما هم در سال‌های اخير سياست انقباضی پيش گرفته‌اند و کارگرانشان را تعديل کرده‌اند.
او گفت: يکی از اين کارخانه‌ها، کارخانه آونگان اراک بوده است که چون نامش رسانه‌ای شده می‌توانم اسمش را ببرم اما اسم دو کارخانه ديگر ار به دليل اين که از صاحبانش اجازه ندارم نمی‌توانم اعلام کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با اشاره به اين که به دليل بحران مالی کارخانه‌ها در اين بخش با حدود ۲۰ تا ۳۰درصد ظرفيت کار می‌کنند توضيح داد: اين وضعيت در آينده می‌تواند صنعت برق را با مشکلاتی مواجه کند. از يک سو در حال از دست دادن بازارهای خارجی‌مان هستيم و از سوی ديگر به دليل اين که تعرفه‌ها پايين است بازار داخلی‌مان را نيز در اختيار کشورهای ديگر قرار داده‌ايم.
پارسا در پاسخ به اين سئوال که با توجه به اعلام آمادگی وزارت نيرو برای پرداخت بخشی از بدهی‌های اين وزارتخانه آيا مشکل حل خواهد شد، گفت: ما می‌خواهيم با دريافت اين پول بتوانيم حقوق و عيدی کارگرانمان را شب عيد پرداخت کنيم. می‌دانيم که مسئولان وزارتخانه همه تلاششان را برای پرداخت بدهی‌ها به کار گرفته‌اند اما واقعا پاسخگوی اين همه بحران کيست. آيا می‌شود خسارت‌های ناشی از اين وضعيت را جبران کرد. ما سال‌ها بروز اين مشکل را پيش‌بينی می‌کرديم.
او در توضيح اين مطلب افزود: بايد دقت کرد که وقتی وزارت نيرو يا هر وزارتخانه ديگری نمی‌تواند پول ما را بدهد مشکل همان زمان بروز نمی‌کند و فاصله‌ای دو تا سه سال طول می‌کشد تا بحران خود را نشان دهد. کما اين که نبايد تصور کرد به دليل کار کردن کارخانه‌ها با ظرفيت پايين ما سريع با بحران خاموشی روبرو می‌شويم بلکه بايد توجه داشت که يک فاصله زمانی دو تا سه سال طی می‌شود تا بحران خاموشی خود را نشان دهد.
او گفت: البته به دليل وضعيت اقتصادی همه کارخانه‌ها با تمام ظرفيت کار نمی‌کنند و صنايع ما با کمتر از ظرفيت اسمی‌شان توليد می‌کنند. بايد بگويم که اگر کارخانه‌ها و صنايع با همه توان خود کار می‌کردند ما حتما همين حالا هم با بحران خاموشی روبرو می‌شديم اما در حال حاضر به دليل وضعيت اقتصادی بحران خاموشی خود را نشان نمی‌دهد.
او حجم مطالبات از وزارت نيرو را ۵ هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: ما مدعی هستيم وزارت نيرو بايد هزار ميليارد تومان خسارت نيز به ما بپردازد اما تا به حال آنها چنين مطلبی را قبول نکرده‌اند. حرف ما اين است که وقتی بانک‌ها از ما جريمه می‌گيرند چرا دولت نبايد جريمه ديرکرد خود را به ما بپردازد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016