سه شنبه 4 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشانه‌های معجزه الهی در بيست و دوم بهمن ماه، طنزنوشته‌ای از مهران رفيعی

باری ديگر سيد علی خامنه ای, با حالتی هيجان زده و چهره ای گريم کرده, به پشت تريبون پريد تا اعلام کند که نمايش بيست و دوم بهمن ماه, يک معجزه الهی بوده است و نه يک مانور دولتی و نظامی. برای سياهی لشکر هم, جماعتی را در اين سرمای زمستان, از تبريز به بارگاره کشانده بودند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اولا که اساسا نيازی نبود که وی با آن تن نحيف و عقل عليل, خودش را به زحمت بياندازد و اين همه آدم را به پايتخت بکشاند تا چنين چيز مسلم و واضحی را بيان کند. حرف درست را در همه جا و در ميان همه کسان می توان زد, چه کابل چه تهران. مگه نه؟
دوما که چيزی که عيان است چه حاجت به بيان است؟
سوما, انسانهايی که اهل فهم باشند, خودشان دوغ را از دوغاب تشخيص ميدهند و نيازی به دخالت و پافشاری افراد مهمی در حد مقام رهبری ندارند, اصلا همين تاکيد های زيادی , خيلی وقتها کار ها را خراب تر می کنند.
حالا که مقام رهبری ندانسته و از روی سبک مغزی, وقوع معجزه را اعلام نموده بدون آن که نشانه های اثبات آن را بيان کند و خودش و کل دستگاه ولايت را مضحکه اين و آن کرده, لازم است که کسی اين خراب کاری را جمع و جور کند تا خلق الله قانع شوند که براستی معجزه ای در کار بوده است.
و اين همان کاری است که من قصد دارم انجام دهم بشرطی که اين دفعه آخرش باشد و نامبرده بعد از اين, قبل از مشورت با چهار تا آدم چيز فهم, دهانش را الکی باز نکرده و گز نکرده, پاره نکند.

نشانه های معجزه اخير به کمک عکس های ماهواره ای

هرکس به اين عکس ها نگاه کند و آن همه اتوبوس يک شکل و همرنگ و دودزا را ببيند که صفی چند کيلومتری را تشکيل داده اند, متوجه ميشود که يقينا خواست الهی در کار بوده زيرا که ديگر, بشر های آگاه و دوستدار محيط زيست چنين کار های ابلهانه ای را انجام نمی دند.

هر کس به باغ وحش رفته باشد ميداند که تماشا کنان زيادی در کنار قفس ميمون ها تجمع نمی کنند, در حاليکه در روز بيست و دوم بهمن , انبوهی از جمعيت در اطراف تريبون وول می خوردند.

با آن که ميدان آزادی مملو از جمعيت بود ولی هاله نور ا.ن. در امواج ماهواره ها پارازيت های مخصوصی انداخت بطوريکه آن دوربين های اجنبی, موفق به ديدن همه ذوب شدگان سانديسی نشده و لاجرم دو سوم ميدان را خالی نشان دادند.

اگر معجزه الهی در کار نبود, باز هم چند گلوله به شيشه های اتومبيل مهدی کروبی اصابت ميکرد, در حاليکه در آن يوم الله, فرزند نامبرده مجانا به سالن ماساژ فرشتگان الهی منقل شده و مورد يک دست مشت و مال درست و حسابی قرار گرفت.

البته دلايل خيلی بيشتری وجود دارد ولی رسم بر اين است که حتی در مورد معجزات پيامبران هم, فقط به ذکر يکی دو مورد اکتفا شود, چون اگر کسی با همين چهار تا مورد قانع نشد, با چهل تا دليل ديگر هم زير بار نخواهد رفت.

مهران رفيعی
بريزبين استراليا
بيست و نهم بهمن ماه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016