سه شنبه 4 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قرار وثيقه پانصد ميليون تومانی برای ضيا‌ء‌الدين نبوی، عدم ابلاغ شعبه دادگاه تجديدنظر و بلاتکليفی وی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت بيش از يک ماه از ابلاغ حکم ۱۵ سال حبس برای ضياء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصيل، هنوز پرونده اين فعال مدنی به هيچ شعبه‌ای از دادگاه تجديدنظر ارسال نشده و او در بلاتکليفی، همچنان در زندان اوين به سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که برای اين دانشجوی ستاره‌دار قرار وثيقه سنگين ۵۰۰ ميليون تومانی صادر شده و به دليل عدم توانايی خانواده وی برای پرداخت اين مبلغ، وی پس از تحمل بيش از هشت ماه حبس، همچنان در زندان اوين به سر می‌برد.

به گفته وکيل اين فعال دانشجويی، به دليل عدم اعلام شعبه و عدم ارجاع پرونده به دادگاه تجديدنظر، وی هنوز نتوانسته درخواست تخفيف برای مبلغ قرار وثيقه را به دادگاه انقلاب ارائه نمايد چرا که ابتدا بايد شعبه مربوطه اعلام گردد.

ضياء‌الدين نبوی، دانشجوی ستاره‌دار و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصيل، در شامگاه روز ۲۵ خرداد در منزل يکی از دوستانش بازداشت شد. وی در ماه گذشته، طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پيرعباسی به ۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

در روزهای اخير اين فعال دانشجويی طی نامه‌ای به رييس قوه قضاييه از بی‌عدالتی و رفتارغيرقانونی با خود درجريان بازداشت و پس از آن سخن گفت. در قسمتی از اين نامه آمده است:‌ «بنده در طول بازجويی‌ها هرگز چيزی جز حقيقت نگفتم و عليرغم آنکه تحت فشارهای شديد روحی و گاها فيزيکی (بشين و پاشو، پس گردنی، لگد، توهين و تحقير …) بودم، ليکن هرگز به هيچ جرم ناکرده‌ای اعتراف نکرده‌ام که اساسا به دليل فعاليت در فضای شيشه‌ای جنبش دانشجويی، هيچ مسئله‌ی قابل کتمانی در فعاليت‌های محرومين از تحصيل وجود نداشت.»

نامه تکان‌دهنده ضياء‌الدين نبوی، واکنش بسياری از کنشگران جامعه مدنی در داخل و خارج از ايران را برانگيخت. هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران در مورد اين نامه گفت: «اين نامه يک سند مهم است که نشان می‌دهد قوه قضائيه چطور بطور باورنکردنی اين احکام غير‌عادلانه و طولانی‌مدت زندان را بدون هيچ‌گونه سندی عليه اين جوانان صادر می‌کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016