سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضياء‌الدين نبوی دانشجوی ستاره‌دار، به ۱۵ سال حبس تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد، کميته گزارشگران بدون مرز

کميته گزارشگران حقوق بشر – ضيا نبوی، دانشجوی ستاره‌دار و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصيل از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پيرعباسی به ۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۳ سال از اين حکم برای اجتماع و تبانی به جهت برهم زدن امنيت ملی، ۱ سال برای تبليغ عليه نظام، ۱ سال برای اخلال در نظم عمومی، ۷۴ ضربه شلاق برای تشويش اذهان عمومی و ۱۰ سال حبس در شهرستان ايذه کرمان به دليل همکاری با منافقين (سازمان مجاهدين خلق) اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که ضيا نبوی شديدا ارتباط خود با سازمان مجاهدين خلق را رد نموده و عنوان داشته است تنها دليل دادگاه برای صدور چنين حکمی حضور چند تن از اعضای خانواده او در اشرف می‌باشد. ژينوس شريفی، وکيل اين فعال دانشجويی درباره حکم موکل خود گفت: « اين حکم انتقام‌گيری از ضيا برای فعاليت‌های او در شورای دفاع از حق تحصيل است. دادگاه يکی از دلايل همکاری ضيا با سازمان را مصاحبه با سايت خبرنامه اميرکبير عنوان نموده است چرا که آنها مدعی‌اند خبرنامه از سوی سازمان اداره می‌شود.»

ضياءالدين نبوی از جمله دانشجويان ستاره‌داری است که محمود احمدی‌نژاد در جريان مناظره‌های تلويزيونی خود پيش از انتخابات بارها وجود آنها را منکر شده بود، وی در شامگاه روز ۲۵ خرداد در منزل يکی از دوستانش بازداشت شد. به گفته وکيل اين فعال دانشجويی، اتهام اصلی نبوی حضور در راهپيمايی روز ۲۵ خرداد ماه بوده است.

نبوی در مدت بازداشت و بازجويی در بند ۲۰۹ زندان اوين بارها از جانب بازجويان مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت.

عاطفه نبوی، دختر عموی وی نيز که به همراه او بازداشت شده بود از سوی دادگاه انقلاب به ۴ سال حبس تعزيری محکوم شده است.

دانشجويان ستاره‌دار، در روزهای منتهی به انتخابات، بارها با تجمع در برابر وزارت علوم، صدا و سيما، دانشگاه تهران و برخی از ميادين تهران نسبت به سخنان احمدی‌نژاد اعتراض کردند. پس از انتخابات و در جريان بازداشت‌های گسترده فعالان سياسی، ۱۰ تن از اعضای شورای دفاع از حق تحصيل نيز به بازداشت نهادهای در آمدند. هم‌اکنون مهديه گلرو، شيوا نظرآهاری، سعيد جلالی‌فر، پيمان عارف، مجيد دری و ضياءالدين نبوی از اعضای اين شورا در زندان به سر می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016