شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سپاه: نوه آیت الله خمینی در مقابل رهبری است؟، بی بی سی

نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران می‌گوید که تردیدهایی جدی در مورد موضعگیری‌های ماه‌های اخیر حسن خمینی در تمام رده‌های سپاه و بسیج به وجود آمده است.

علی سعیدی در نامه ای به محمدعلی انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی نوشته است: "با توجه به مسائل سالیان اخیر، حوادث دوران دوم خرداد و به ویژه مسائل پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و پیدایی این فتنه، سئوالات و ابهامات بسیاری در ذهن پاسداران و بسیجیان در خصوص مواضع و عملکرد برخی منسوبین به حضرت امام پدیدار گردید".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نامه که پاسخی است به نامه منتشر نشده آقای انصاری به آقای سعیدی، روز جمعه ۷ اسفند (۲۶ فوریه) در سایت رسمی مرکز اسناد انقلاب اسلامی (به ریاست روح الله حسینیان) منتشر شده است.

آن طور که از مفاد این نامه بر می آید، آقای انصاری در مورد دخالت فرماندهان و مسئولان سپاه در سیاست و اظهارات آنها علیه خانواده آیت الله خمینی به نماینده ولی فقیه در سپاه اعتراض کرده است.

آقای سعیدی در پاسخ به این اعتراض می نویسد که در مورد عملکرد حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی و رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار او، ابهاماتی با "فراوانی بسیار بالا در تمامی رده های سپاه و بسیج" شایع است، از جمله این که چرا آقای خمینی در جریان اعتراضات پس از انتخابات سکوت کرده، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد حاضر نشده یا پس از آزادی علیرضا بهشتی (فرزند آیت الله محمد بهشتی و مشاور میرحسین موسوی) از بازداشت به دیدار او رفته است.

نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران پرسیده است: "جناب حجت الاسلام سید حسن خمینی به جای اینکه در کنار رهبری باشد در کنار مخالفان و در مقابل رهبری است"؟

او همچنین در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به دخالت سپاه و بسیج در سیاست مطرح شده است، می نویسد که سپاه یک نیروی "صرفا نظامی" نیست و به دستور آیت الله خامنه ای، مسئولیت مقابله با "جنگ نرم" را به عهده دارد.

پیشینه اعتراض اعضای خانواده آیت الله خمینی به فعالیت های سیاسی مسئولان سپاه به حدود دو سال پیش باز می گردد که حسن خمینی موضعگیری سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در مورد ضرورت حمایت از اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را مخالف نظرات آیت الله خمینی خوانده بود.

حملاتی که پس از این اظهارنظر به حسن خمینی صورت گرفت به بروز تنش های سیاسی وسیع انجامید و محمدرضا توسلی، رئیس دفتر آیت الله خمینی به هنگام دفاع از خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، از شدت هیجان سکته کرد و جان باخت.

اما رویه مسئولان سپاه در موضعگیری سیاسی به نفع جناح اصولگرا با وجود این مخالفت ها ادامه پیدا کرد و در نامه تازه نماینده ولی فقیه در سپاه هم بازتاب یافته است.

آقای سعیدی در این نامه می نویسد: "آیا هیچ کدام از آرمان ها و اهداف امام در دوران ۸ سال حاکمیت اصلاح طلبان از حمله نشریات و تریبون های در اختیار آنها مصون و محفوظ ماند؟ آیا موردی را می توان تعیین نمود که اصولگرایان خدای ناکرده به آن جسارتی روا داشته باشند؟"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016