شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان بازجويی‌های بهاره هدايت پس از ۲ ماه، رهانا

بازجويی‌های بهاره هدايت، فعال دانش‌جويی و از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت پس از دو ماه به اتمام رسيد.

رهانا: بهاره هدايت از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت روز پنج‌شنبه با خانواده‌ی خود به مدت ۱۰ دقيقه‌ ملاقات کابينی داشته است. بازجويی از هدايت بعد از دو ماه در چهارشنبه هفته‌ی گذشته پايان يافته است.

به گزارش خبرنگار رهانا، امين احمديان همسر بهاره هدايت به دليل سالگرد نامزدی‌شان درخواست ملاقات حضوری را پيش‌تر به دادستان تهران داده بود که جعفری دولت‌ آبادی با ديدار حضوری اين دو نفر موافقت نکرد. اين ملاقات در حالی انجام شد که به علت تعدد زندانيان و خانواده‌ها زمان آن به نصف کاهش پيدا کرده و تنها به مدت ۱۰ دقيقه امکان‌پذير شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال دانشجويی و از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، در حالی دومين ماه بازداشت خود را سپری می‌کند که بسياری از اتهامات وی در مورد فعاليت دفتر تحکيم وحدت از صدور بيانيه‌ها تا تجمعات از دو سال قبل را دربر گرفته است. اين در حالی است که تشکل دفتر تحکيم وحدت يک سازمان قانونی دانشجويی است و برفرص وجود داشتن اتهامی، بايد تشکل به آن پاسخ بدهد نه شخص.

طی روزهای گذشته دادستان تهران، شخصا در بازجويی بهاره هدايت حضور داشته و ۱۶ مورد اتهامی را به او تفهيم کرده ‌بود. برخی از موارد اتهامی بهاره هدايت که جعفری دولت‌آبادی آن‌ها را «خيلی سنگين» هم عنوان کرده بود، عبارتند از: «تبليغ و سياه نمايی عليه نظام‬، شرکت فعال در تجمعات بعد از انتخابات‬، مصاحبه و خبر رسانی با خبرگزاريهای بيگانه‬، توهين به رهبری‬، توهين به رئيس جمهور‬، تبانی و تجمع و اقدام عليه امنيت ملی».

بهاره هدايت در تاريخ ۱۰ دی ماه بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. وی هم اکنون در سلولی دو نفره با ليلی فرهاد‌پور روزنامه‌نگار نگه‌داری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016