یکشنبه 9 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کلهر: برپایی جشن پیروزی احمدی نژاد اشتباه بود -ترجمه انگلیسی " ندا آقا سلطان" می‌شود "فریاد آقای شاه"، مهر

kalhor_AN_neda.jpg
مهدی کلهر مشاور رسانه ای رئیس جمهور در گفت وگویی به موضوع انتخابات اخیر ریاست جمهوری و حوادث پس از آن پرداخت.

کلهر در گفت وگو باخبرگزاری مهر گفت: ما دیگر کشور شاهنشاهی 1357 نیستیم. آن موقع در میان 170 کشور صد و پنجاه و چندمی بودیم ولی امروز اگر جزء 10 کشور اول جهان نیستیم ، ولی در رتبه آن موقع هم نیستیم. قطعا ضعفهایی داریم و جاهایی هم آسیب پذیر هستیم اما پیشرفت کرده ایم. بسیار چشمگیر.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور رسانه ای رئیس جمهور تاکید کرد: اینها نکات مهم و کلان سیاست است. مثلاً در دوره ناصرالدین شاه ایران اصلاً حرکت و پیشرفتی نداشت. دنیا را اگر آب می برد ایران را خواب می برد. ولی الان این طور نیست الان زمانی است که حتی اصطلاحات می تواند خطرناک باشد و یا کمک کننده باشد. مثلاً اینکه من در خوشه چندمم می تواند مسئله ساز شود.

لایه های تشکیل دهنده جنبش سبز

کلهر با تاکید بر اینکه "به احساس مسئولیت افراد ساده دل راهپیمایی اعتراضی مردم در 25 خرداد ماه احترام می گذارم اما معتقدم در راهپیماییهای بعدی همه بازی خوردند" گفت: من نگران جنبش سبز هستم. 8 میلیون نفر از جنبش سبز افراد متخصص یا جوانان جویای علم و تخصص هستند که نمی توان آنها را حذف کرد. 8 میلیون را متاسفانه چند ماه پیش در اتوبوس خود سوار نکردیم و راننده آنها خودش را با برآوردهای غلط بیرون انداخته است. نگران هستم که این 8 میلیون نفر که بسیار متفرق و سلائق گوناگون دارند را راننده دیگری بر اتوبوس دیگری سوار کند. اتوبوسی غیر از اتوبوس نظام.

وی به تحرکات اعتراضی تحت عنوان "جنبش سبز" نیز اشاره کرد و گفت: لایه میانی موج سبز جزء متخصصان و اندیشمندان دوست داشتنی کشور هستند. نباید این افراد را حذف کرد. اصلا قابل حذف کردن نیستند. اشتباه بعضی از ما این است که می خواهیم تسویه حساب کنیم و در این تسویه می خواهیم تکلیف همه را هم روشن کنیم. اگر یک صاحبنظر سیاسی و اصولگرا می خواهد با اصلاحات تسویه حساب کند اینجا جای آن نیست. حوادث پس از انتخابات جای تسویه حسابها نیست. این تسویه حساب خطرناک است. ما نمی خواهیم فقط مسئله انتخابات را حل کنیم بلکه می خواهیم شبهه زدایی کنیم. می خواهیم گرد و غبار را کنار بزنیم.

کلهر ادامه داد: بنده عناصر بسیار نزدیک به دولت را می شناسم که در ایجاد فضای نامناسب نقش داشته اند. کسانی که میدان ولی عصر را پس از انتخابات به جشن پیروزی تبدیل کردند. این افراد اشتباه کردند. اشتباه بزرگی هم کردند. من که نماینده دکتر احمدی نژاد بودم نمی دانستم همچون جشنی را تدارک دیده اند و در تلویزیون آن را مشاهده کردم.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور ادامه داد: یک صاحبنظر سیاسی و اصولگرا می گوید اصلاحات مرد. واقعا این حرف به چه معنی است. در این شرایط نباید به متفکری مثل حجاریان بی احترامی کرد که اجر آن و امثال آن بسیار بیشتر از عافیت طلبی های برخی دیگران است. وقتی حجاریان در اعترافات گفت برگشتم واقعا باور کردم زیرا حجاریان یک متفکر و اهل مطالعه و قابل احترام است.

مناظره های انتخاباتی

5 شب قبل از رای گیری تعداد رای احمدی نژاد 25 میلیون نفر بود که چهار میلیون آن را در مناظره با موسوی از دست داده بود وگرنه حدود 30 میلیون رای داشت.

وی با تاکید بر اینکه از نتیجه انتخابات و پیروزی احمدی نژاد به هیچ عنوان شوکه نشده است گفت: نتیجه انتخابات من را اصلا شوکه نکرد. 5 شب قبل از رای گیری تعداد رای احمدی نژاد 25 میلیون نفر بود که چهار میلیون آن را در مناظره با موسوی از دست داده بود وگرنه حدود 30 میلیون رای داشت. احمدی نژاد برخلاف مناظره با دکتر محسن رضایی که یک مناظره منطقی بود در مناظره با موسوی خوب عمل نکرد.

لفظ سران فتنه را قبول ندارم

مشاور رسانه ای رئیس جمهور ادامه داد: من تاکید دارم که در این قضایا نباید فله ای برخورد کرد. من هرگز لفظ سران فتنه را در مورد دو کاندید رقیب آقای احمدی نژاد استفاده نکرده ام و نخواهم کرد. من تاکید دارم سران جدا و مزدوران جدا هستند. فتنه هم جدا است. مزدوران کسانی هستند که چاقوکش هستند و پول می گیرند ولی نه از اشخاص مشهوری که خودشان بیشتر بازی خورده هستند تا بازی گردان. بلکه ساختار بسیار پیچیده تر است.

ترجمه انگلیسی " ندا آقا سلطان" می‌شود "فریاد آقای شاه"

مشاور رسانه ای رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت: به گفته جنبش سبز،‌ این جنبش چند کشته در حوادث پس از انتخابات داشته است (به نقل از سایتها و ...) اما سئوال این است که چرا تنها برای خانم ندا آقا سلطان بورسیه در کشورهای خارجی درست می شود. چرا بورسیه برای ترانه موسوی و یا عاطفه امام ایجاد نشد؟! وی ادامه داد: به معنای اسم ندا آقاسلطان توجه کنید. ترجمه اسمش به انگلیسی می‌شود "فریاد آقای شاه" یعنی این مملکت با سابقه 30 سال جمهوری به جایی نرسید و باید آقای رضا پهلوی برگردد!! آنها نمی دانستند که سلطان در فارسی دیگر این بار را ندارد. تا قاجاریه این بار را داشت اما از قاجاریه به بعد کلمه سلطان دیگر این بار را از دست داد و بیشتر این لفظ به زنان اتلاق می شود.

از عاطفه امام تا فیلم بازی کردن ندا آقا سلطان

وی به عاطفه امام نیز اشاره کرد گفت: می دانید چرا اعلام شد به عاطفه امام تجاوز شد و عاطفه امام را کشتند و سوزاندند. چون "عاطفه" "امام" دختری که در قلهک منزل داشت یعنی ترکیبی از عاطفه و امام. این واژه ها بدون دلیل به کار برده نشدند. آنها روی این واژه ها کار کرده اند. اینها ابزار جنگ نرم است. گفته بودند قرار است به تو تجاوز شود و سوزانده شوی پس فرار کن و این دختر چون 6 بار از خانه فرار کرده بود سریع فرار کرد و جان خودش را نجات داد. اما ندا آقاسلطان دختر ساده ای بود و نمی دانست بعد از فیلمی که بازی می کند و در آن خودش را به مردن می زند در آمبولانس واقعاً کشته می‌شود آن هم به دست همین آقای پزشک؛‌ فراری به انگلیس.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016