یکشنبه 9 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم شش سال حبس تعزیری هنگامه شهيدي تایید شد، هرانا

این روزنامه‌نگار دربند، از سوی دادگاه تجدید‌نظر، به اتهام تبلیغ علیه نظام، تبانی و اجتماع و عضویت در تشکیلاتی که علیه امنیت کشور اقدام نموده است و توهین به رئيس‌جمهور، به شش سال حبس تعزیری و پرداخت پنجاه هزار تومان وجه نقد، محکوم شده است.

محمد مصطفایی وکیل هنگامه شهیدی در وبلاگ خود عنوان کرده است که حکم دادگاه بدوی، با تخفیف در مورد اهانت به ریاست جمهوری، به شش سال حبس و پرداخت پنجاه هزار تومان وجه نقد تبدیل شده است. این حکم در تاریخ 5 اسفند‌ماه صادر شده و درست روز بعد از تایید حکم، هنگامه شهيدي جهت سپری کردن دوران محکومیت خود، بازداشت شده است. رای دادگاه امروز، از سوی مدیر شعبه 54، به مصطفایی ابلاغ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وكيل مدافع شهيدي همچنین اظهار داشته است که موکلش از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیست.

هنگامه شهیدی فعال حقوق زنان و روزنامه‌نگار، در پی احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات و مراجعه به آنجا، در روز پنج‌شنبه 6 اسفندماه، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال حقوق مطبوعات، خبرنگار سیاسی و نویسنده زن ایرانی، پیش از این، در تاریخ 9 تیرماه و در جریان بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی پس از انتخابات، دستگیر شد و مدت 50 را روز در سلول انفرادی بند 209 به‌سر برد. شهیدی در مدت بازداشت خود تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته بود.

وی از روز 3 آبان‌ماه در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی‌اش دست به اعتصاب غذا زد و در دهم آبان، با تودیع قرار وثیقه 90 میلیون تومانی، از زندان آزاد شد. چندی پیش نیز از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب، به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد که این حکم، با تخفیف در دادگاه تجدید نظر، به شش سال و پرداخت پنجاه هزار تومان وجه نقد تبدیل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016