چهارشنبه 13 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه هنگامه شهيدی برگزار شد، ايلنا

اجتماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت داخلی کشور از طريق حضور در اغتشاشات، فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران، توهين به رئيس‌جمهور و اخلال در نظم عمومی از جمله اتهامات شهيدی عنوان شد.


ايلنا: دادگاه هنگامه شهيدی صبح امروز برگزار شد.

مصطفايی وکيل هنگامه شهيدی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اعلام اين خبر گفت: امروز ساعت ۱۱ جلسه رسيدگی به اتهامات هنگامه شهيدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست پيرعباسی برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:در ابتدا نماينده دادستان کيفرخواست را قرائت کرد و اتهام موکلم را اجتماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت داخلی کشور از طريق حضور در اغتشاشات، فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايرن ،توهين به رئيس‌جمهور و اخلال در نظم عمومی را عنوان کرد که خانم شهيدی اين اتهامات را نپذيرفته و اعلام کرد که صرفا به دليل خبرنگار بودن خود و اينکه مشاور بانوان مهدی کروبی و حزب اعتمادملی بوده، در دو راهپيمايی ۲۶ و ۲۵ خرداد که موسوی و کروبی نيز حضور داشتند شرکت کرده و هيچ تبانی و اجتماعی نبوده که هدف آن اقدام عليه امنيت کشور باشد.

مصطفايی ادامه داد:من نيز لايحه‌ای را در ۲۶ صفحه مرقوم کرده و با دلايل و مدارک، مبنی بر بی‌گناهی موکلم تقديم دادگاه کردم. در اين لايحه نسبت به نحوه دستگيری شهيدی، دلايل غيرقانونی بودن دستگيری وی،عدم اعتبار صورتجلسات و بازجويی‌های مندرج در پرونده و غيرقانونی بودن پرسش‌های بی‌ربط و غيرمفيد و القاکننده در بازجويی اشاره و در نهايت دلايل بی‌گناهی شهيدی را تشريح و خواستار صدور حکم برائت ايشان شدم.

وی با بيان اينکه هنوز تصميم دادگاه، مشخص نيست،اظهار داشت: گمان می‌کنم در چند روز آينده، دادگاه تصميم به صدور تصميم قطعی کند همچنين رياست دادگاه شعبه ۲۶ با در نظر گرفتن موازين قانونی و مقررات در چند نوبت اجازه مطالعه پرونده را به اينجانب داده بود و از طرفی، با پذيرش قرار وثيقه معرفی شده،خانم شهيدی در روز ۱۰ آبان آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016