سه شنبه 11 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناطق نوری: از تندروی ها در جامعه بايد پرهيز شود، مهر

رئيس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با تاکيد بر لزوم پرهيز از تندروی ها در جامعه گفت: اينکه افراد خود را حق می دانند و انعطافی را که اسلام حق می داند را ندارند موجب تندروی ها و افراط گرايی ها در جامعه شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری صبح امروز سه شنبه در حاشيه بيست و سومين کنفرانس بين المللی وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تندروی و افراط گرايی برخی افراد گفت: اينکه افراد خود را حق می دانند و انعطافی را که اسلام حق می داند را ندارند موجب تندروی و افراط گرايی می شود در حالی که همانطور که اسلام می گويد بايد مجادله احسن را داشته باشيم عقل هم همين را می گويد يعنی با هم بحث کنيد و بهترين راه را برگزينيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناطق نوری در ادامه با اشاره به مسئله وحدت در جهان اسلام عنوان کرد: در طول تاريخ متاسفانه تندروی هايی را چه از نظر عبادی و چه از نظر ايدئولوژی و سياسی داشته ايم که کم هم نبوده است.

وی با اشاره به اينکه در اين مقطع هم که صهيونيست ها و استکبار جهانی در يک اردوگاه و يک جبهه سعی دارند نگذارند مسلمانان به يک انسجام برسند، گفت: انقلاب اسلامی احيای تفکر اسلامی بود که به لطف آن وحدت اسلامی آغاز شد. امام بزرگوار اين کار را انجام دادند به طوريکه اسلام هم می تواند حکومت کند و هم بر روی پای خود بايستد.

ناطق نوری گفت : به دليل افزايش روز افزون گرايش مردم در کشورهای غربی به اسلام، استکبار جهانی دچار ترس و وحشت شده و فرقه های انحرافی را تاسيس کرده است.

وی با اشاره به اختلاف بين شيعه و سنی و وجود گروه های تندرويی مثل القاعده و طالبان و آدم های بی خرد و بی عقلی که عامل آن می شوند مثل گروه جندالله عنوان کرد: وقتی همه اين گروه ها ريشه يابی شود می بينيم که همه آنها در پايگاه های آمريکايی هستند.

ناطق نوری در ادامه با اشاره به مسئله وحدت داخلی عنوان کرد: من اولين کسی بودم که بحث وحدت ملی را در چند سال گذشته آغاز کردم. امروز ما بيش از هر زمان ديگری به وحدت نياز داريم همانطور که بحث لزوم وحدت بين شيعه و سنی را گفتم طبيعتا بحث وحدت ملی در درون آن قرار دارد.

وی تصريح کرد: آنچه که لازم است بر اساس بيانات امام و رهبری همگی بايد تبديل به يد واحده شويم زيرا خداوند همراه جماعت است. اين جزء ضروريات ماست و لازمه آن اين است که از تندروی ها پرهيز کنيم و همانطور که قرآن فرموده است منصفانه، معتدلانه و عاقلانه پای منافع خود بايستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016