گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
در همين زمينه
11 اسفند» جعفر پناهی به همراه همسر و دخترش بازداشت شد، رهانا10 اسفند» "چهارشنبهسوری" به هفت دليل، رضا علامهزاده 3 اسفند» "سينمای آزاد" يا ضميمه سينمائی "کيهان" تهران؟ رضا علامهزاده 23 بهمن» چشم اسفنديار جنبش سبز، رضا علامهزاده 20 بهمن» بيستودوم بهمن: رويا، واقعيت، کابوس، رضا علامهزاده
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! شبيخون به خانواده جعفر پناهی نشانه عجز است، رضا علامهزادهپناهی به عنوان کارگردان سينما نيازی به معرفی ندارد. موقعيت ممتاز او در سينمای ايران، و شهرت عالمگيرش گويای آن است. اما گفتن از پناهی به عنوان هنرمندی دردآشنا و مردمدوست ضرورتی است که خانواده کوچک سينمای ما نبايد از آن به راحتی بگذرد. سينما به دو دليل عمده، گرانی ساخت و سنگينی سانسور، همواره محافظهکارترين هنر در ميان هنرها بوده است. از اين روست که کمتر سينماگری را میتوان يافت که در رژيمهای ديکتاتوری به صراحت از سانسور شکايت کند. از اين رو سينماگرانی مثل پناهی را بايد استثناهائی در سينمای ايران دانست؛ سينمائی که اغلب سينماگرانش فقط به فکر کاملتر کردن ويترينشان از جايزههای ارزان به دست آمده از جشنوارههای جهانیاند. جعفر پناهی سالها پيش از آغاز جنبش سبز به وظائفش پی برد و در هر فرصتی که دست میداد از نامردمی در جامعه ايران و بويژه سانسور بیبندو بار در سينما حرف میزد. و اين فرصتها را نيز خود با ساختن فيلمهای چشمگيرش به وجود میآورد. پناهی را نه مولود جنبش سبز که يکی از مولدان اين حرکت بايد شناخت. او در حرکتی به ياد ماندنی وقتی در مقام پر ارج رئيس هيئت داوران جشنواره مونترآل قرار گرفت به حمايت از جنبش دموکراسی طلبانه مردم ايران شال سبز به گردن خود و ديگر داوران جشنواره انداخت و همبستگیاش را با مردمش به اين شکل زيبا نشان داد. Copyright: gooya.com 2016
|