چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: عده‌ای با ادعای دفاع از نظام در حال توطئه بر ضد جمهوری اسلامی هستند، پارلمان‌نيوز

پارلمان‌نيوز: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:عده‌ای با ادعای حمايت دفاع از نظام در حال توطئه بر ضد جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش پايگاه خبری فراکسيون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نيوز»، آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از ائمه جماعات مساجد تهران، شميرانات و کرج با تبريک فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت رسول(ص) و همچنين امام جعفر صادق(ع)، مهمترين نياز کنونی جهان اسلام را وحدت عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: نيروهای استکباری، در شرايط امروز طمع بسياری به امکانات جهان اسلام به ويژه منابع انسانی آن کرده‌اند و در اين زمان، عدم هماهنگی، دشمنی و سخنان نسنجيده در دنيای اسلام بسيار تاسف‌آور است.

رئيس مجلس خبرگان رهبری در اين ديدار با اشاره به نقش اساسی مردم در حکومت اسلامی تاکيد کرد: رشد و گسترش اسلام در زمان پيامبر(ص) با توجه به عشق، علاقه و دلسوزی ايشان برای انسان‌ها و مردم ميسر شد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: پيروزی انقلاب اسلامی نيز با همين اتکاء به مردم توسط امام امکان‌پذير شد و اکنون شاهديم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هدف خود را در جدايی مردم از انقلاب و بيرون کردن عشق به امام، نظام و ولايت از دل‌های آحاد جامعه پيگيری می‌کنند.

وی وظيفه روحانيت در شرايط فعلی را " حفظ رابطه با مردم و تلاش برای حفظ مهمترين ويژگی‌ نظام اسلامی که مردمی بودن است" عنوان کرد و گفت: روحانيت در بدترين شرايط تاريخ ايران هميشه حامی و پناه مردم بوده‌اند و تضعيف اين رابطه خواست شياطين داخلی و خارجی است که مقابله با آن هوشياری می‌طلبد.

وی در پاسخ به پرسش‌های حاضران تاکيد کرد: وحدت در کشور با حرف به دست نمی‌آيد. وحدت لوازم و ابزاری نياز دارد که با آن بتوان با مشخص کردن راهکارها آن را عملياتی کرد.

هاشمی رفسنجانی همچنين در پاسخ به پرسش ديگری نسل جوان جامعه را نيازمند توجه بيشتر عنوان کرد و گفت: بايد به سوالات آن‌ها با دليل و برهان پاسخ داد و آن‌ها را اقناع کرد و به جز اين طريق هر راهی محکوم به شکست است.

وی در جواب يکی از حاضران عبور از شرايط فعلی کشور و حل مسائل پيش آمده را تنها در قدرت مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: بدون نقش‌آفرينی ايشان و همچنين حمايت همه افراد و گروه‌های داخلی نمی‌توان به حل مسائل اميدوار بود.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش ديگری تکرار حوادث مشروطه در کشور را يک خطر واقعی عنوان کرد و گفت: خطر اين است که امروز عده‌ای با ادعای حمايت از اسلام، انقلاب و دفاع از نظام در حال توطئه بر ضد جمهوری اسلامی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016