یکشنبه 16 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهديه گلرو در بند مجرمان خطرناک، رهانا

مهديه گلرو بر خلاف اصل تفکيک و طبقه‌بندی زندانيان، در ميان مجرمان خطرناک نگهداری می‌شود.

رهانا: مهديه گلرو فعال دانشجويی و فعال حقوق بشر در بند عمومی زنان و ميان مجرمين متهم به قتل و کلاهبرداری نگهداری می‌شود .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهديه گلرو وضعيتش در زندان را اينگونه توصيف می‌کند: «هميشه حقوق نقض می شود و عدم توجه به قوانين، حتی در زندان های ايران که بخشی از روند قانونی مجازات است هم ادامه دارد. يک ماهی است که از سکوت ۲۰۹ به شلوغی و همهمه بند زنان منتقل شده ام و لازم ديدم به تـتـمه فعالين حقوق بشر که آزادند اعلام کنم که بندهايی از آيين نامه زندان ها در حال نقض شدن است.»

وی ادامه می‌دهد: «بنابر آيين نامه مذکور تفکيک جرايم از حقوق هر زندانی است در حاليکه هم اکنون زندانی تخت کناری من معاونت در قتل است که ۸ سال پيش از من اينجا بوده است . آن يکی دختر با هوشی که کلاه برداری زيرکانه ای کرده روبه روی من نشسته است و صدای گريه کودکی سکوت بند را به هم زده و هواخوری که ديروز بسته بود تا مامورين در جستجويی نه چندان طولانی شيشه و کراک يافت کنند. هر چند اين مشتی از خروار جامعه اطراف ماست. اما من ترس را در نگاه دخترکان عاشورايی که هنوز در بندند می بينم و نگرانی آنها را از شنيدن خاطرات عجيب مجرمين حس می کنم و اين چند خط را برای گريه های ديشب سايناز و صبا می نويسم که از اسم قتل چشمهای شان گرد می شود. از انگشت شمار فعالين آزاد می خواهم تلاشی برای اين بند آيين نامه نمايند. هر چند ما اينجا هم در حال تلاشيم!»

لعلی‌پور در مورد آخرين وضعيت گلرو می‌گويد: روز سه شنبه صبح مهديه پيش بازپرس برده شد و ضمن ابلاغ تمديد قرار بازداشت وی به مدت یـک ماه، تفهيم اتهام نيز گرديده و به وی ابلاغ شد که در هفته آينده برای وی دادگاه تشکيل خواهد شد. قابل ذکر است اتهامات تفهيم شده به وی عبارت است از : تبليغ عليه نظام ، تبانی برای بر هم زدن نظم عمومی از طريق حضور در اجتماعات و نيز ارتباط با منافقين ذکر شده است. علی رغم اينکه ايشان از ابتدای بازداشت تا کنون در بازجويی ها با تمام فشار ها هرگونه ارتباط با سازمان را رد کرده اند، اصرار آقايان در چسباندن اين اتهام به وی قابل تامل است.»

مهديه گلرو و همسرش وحيد لعلی‌پور در تاريخ ۱۲ آبان ماه در منزل بازداشت و به زندان اوين منتقل شدند. همسرش که بدون هيچ‌گونه فعاليت سياسی بازداشت شده بود، دو هفته قبل از زندان آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016