یکشنبه 16 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان انرژی هسته‌ای: نيروگاه بوشهر در ماه‌های اوليه سال آينده در مدار قرار می‌گيرد، ايلنا

ـ نيروگاه ديگر کار سخت‌افزاری ندارد و تست‌های اصلی آن تمام شده و آخرين مراحل تست ايمنی را می‌گذارند
ـ صالحی در اين جلسه خبر داد که ساخت نيروگاه ۳۶۰ مگاواتی ملی در دست طراحی برای ساخت است.


ايلنا:سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی از وعده رئيس سازمان انرژی هسته‌ای مبنی بر راه اندازی نيروگاه بوشهر در ماه‌های اوليه سال آينده خبر داد.
به گزارش ايلنا،کاظم جلالی در تشريح جلسه امروز کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با بيان اينکه در جلسه امروز رئيس سازمان انرژی هسته‌ای و آخوندزاده معاون بين‌الملل وزير امور خارجه حضور يافتند، اظهار داشت :در اين جلسه دکتر صالحی گزارشی از آخرين وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر ارائه کرد و گفت که نيروگاه ديگر کار سخت‌افزاری ندارد و تست‌های اصلی آن تمام شده و آخرين مراحل تست ايمنی را می‌گذارند.
به گفته جلالی رئيس سازمان انرژی هسته‌ای وعده داد که در ماههای اوليه سال آينده نيروگاه در مدار قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی تصريح کرد: صالحی همچنين در اين جلسه گفت که ”بر اساس مصوبه مجلس برای ساخت ۲۰ نيروگاه اين مصوبه در دست پيگيری است.“
جلالی به نقل از ئيس سازمان انرژی هسته‌ای ادامه داد: صالحی در اين جلسه خبر داد که ساخت نيروگاه ۳۶۰ مگاواتی ملی در دست طراحی برای ساخت است.
سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی گفت: عملکرد و گزارش آمانو مورد نقد جدی اعضای کميسيون قرار گفت و طبعا انتظار آن است که وی جبران نمايد.
جلالی خاطرنشان کرد: غربی‌ها خيلی تلاش کردند که بگويند گزارش آمانو واقعی است اما نتوانستند اين امر را در شورای حکام عموميت دهند لذا شورای حکام قطعنامه صادر نکرد و حتی جنبش عدم تعهد بيانيه‌ايی بسيار قوی و پرمحتوا درخصوص گزارش آمانو صادر کرد. به گفته وی عکس‌العمل گروه جنبش عدم تعهد دلالت دارد که آمانو خوب عمل نکرده است و جمهوری اسلامی کارنامه خوب و قابل قبولی در عرصه فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌ای ارائه نموده است.
جلالی تصريح کرد: اگرچه آمانو تلاش کرد در گزارش شفاهی خود به شورای حکام تا حدودی گزارش مکتوب خود را تعديل کند اما کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی هم‌چنان بر اعتراض نسبت به آمانو باقی بود و تاکيد داشت که مدير کل آژانس بايد بی‌طرفی خود را حفظ کند و از قدرت‌های بزرگ فشارپذير نباشد.
وی ادامه داد: درخصوص غنی‌سازی ۲۰ درصد بعضی‌ها اعم از دوستان ما در دنيا و يا دشمنان ايران تصور می‌کردند که ايران نمی‌تواند ۲۰ درصد غنی‌سازی را انجام دهد البته اين نتوانستن را برخی از موضع فنی و بعضی‌ها از موقف عدم شجاعت سياسی می‌دانستند. اما هنگامی‌که اين‌کار انجام شد روشن شد که ايران هم از نظر منفی توان غنی‌سازی ۲۰ درصد و هم از نظر سياسی دارای اين شجاعت در عرصه بين‌المللی است موجب شد که دوستان ايران از روحيه بالاتری برخوردار شوند و نمونه اين روحيه را می‌توان در بيانيه جنبش عدم تعهد ديد و همچنين عليرغم گزارش تند آمانو هيچ قطعنامه‌ايی عليه ايران صادر نشد.
جلالی در پايان گفت: در اين جلسه آخوندزاده معاون بين‌الملل وزير امور خارجه گزارشی مفصل از جلسه اخير شورای حکام و فعاليت‌های جمهوری اسلامی ايران ارائه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016