شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرکت روسی: نيروگاه اتمی بوشهر در مرحله پايانی ساخت است، ايلنا

شرکت سازنده نخستين نيروگاه اتمی ايران اعلام کرد که مرحله کليدی آزمايش هيدروليک تجهيزات مدار اول نيروگاه اتمی با ارتقای فشار تا سطح کاری، يعنی ۱۸۰ کيلوگرم بر سانتيمتر مربع، با موفقيت‌ انجام شد.


ايلنا: دفتر مطبوعاتی شرکت «اتم استروی اکسپورت» اعلام کرد که ساخت نيروگاه اتمی بوشهر به مرحله نهايی خود رسيده است.
به گزارش ايلنا به نقل از نووستی، شرکت سازنده نخستين نيروگاه اتمی ايران اعلام کرد: «ساخت نيروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر به مرحله پايانی خود رسيده است و حدود سه هزار و ۶۰۰ تن مشغول کار در اين نيروگاه هستند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دفتر مطبوعاتی اتم استروی اکسپورت همچنين طی بيانيه‌ای اعلام کرد که مرحله کليدی آزمايش هيدروليک تجهيزات مدار اول نيروگاه اتمی با ارتقای فشار تا سطح کاری، يعنی ۱۸۰ کيلوگرم بر سانتيمتر مربع، با موفقيت‌ انجام شد.
در اين بيانيه آمده است: «در آينده نزديک ارتقای فشار تا ۲۵۰ کيلوگرم بر سانتيمتر مربع برنامه‌ريزی می‌شود که در عمل ۴۰ درصد بيش از سطح فشار کاری نيروگاه است.»
افزايش فشار تا اين سطح اجازه می‌دهد که ايمنی کارکرد تجهيزات آزموده شده و وجود ذخيره مقاومت و تراکم تائيد شود.
نيروگاه اتمی بوشهر هزار مگاواتی و از نوع آب سبک است که در ۱۵ کيلومتری جنوب شهر بوشهر قرار دارد. احداث اين نيروگاه در سال ۱۹۷۴ ميلادی با کمک يک شرکت آلمانی آغاز شد اما پس از پيروزی انقلاب اسلامی طرف آلمانی حاضر به همکاری با ايران نشد و سرانجام در ۲۵ اگوست سال ۱۹۹۲ ميلادی تهران و مسکو توافق‌نامه جامع همکاری‌های هسته‌ای را امضا کردند که براساس آن شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» هشتم ژانويه سال ۱۹۹۵ ميلادی عمليات تکميل نيروگاه بوشهر را برعهده گرفت.
براساس نخستين تاريخ مورد توافق ايران و روسيه، قرار بود اين نيروگاه در هشتم جولای سال ۱۹۹۹ تکميل شود اما تاريخ بهره‌برداری از آن تاکنون حدود ۱۰ سال است که به تعويق افتاده است.
هم اکنون اين نيروگاه در مراحل نهايی تکميل است و شرکت پيمانکار روسی بر شمار نيروهای خود برای افزايش سرعت کار در اين نيروگاه افزوده است.
روسيه همچنين از روز ۱۶ دسامبر سال ۲۰۰۷ميلادی تحويل سوخت هسته‌‌ای به نيروگاه را آغاز کرد. عرضه‌ سوخت بر اساس توافق‌نامه بين دولتی روسيه و ايران و تحت کنترل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی انجام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016