دوشنبه 17 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی به سلول های انفرادی معروف به سگدونی، فعالين حقوق بشر و دموکراسی در ايران

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی با يورش وحشيانه و ضرب و شتم به سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه زندانی سياسی بهروز جاويد تهرانی مورد يورش و ضرب وشتم وحشيانه با باتون برقی توسط حسن آخريان رئيس بند ۱ و از شکنجه گران زندان گوهردشت کرج قرار گرفت.حسن آخريان همراه با تعدادی از پاسداربندها در حالی که آقای جاويد طهرانی را آماج باتونهای خود قرار داده بودند به سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگدونی که محل شکنجه زندانيان و از شرايط قرون وسطائی برخوداراست منتقل کردند.
حسن آخريان رئيس بند ۱ زندان گوهردشت کرج در حالی که زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی را آماج باتونهای خود قرار داده بود با عربده کشی به او می گفت: "کاری می کنم که اينجا بکشند". اين فرد شکنجه گر در ادامه تهديداتش به او گفت امشب اينجا خواهی بود و بعد هم به سلولهای انفرادی بند سپاه ( که در دست بازجويان وزارت اطلاعات است) ترا منتقل خواهم کرد.
سلول زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی بامداد روز يکشنبه حوالی ساعت ۱۲:۰۰ مورد يورش پاسدار بندها و شکنجه گران سلولهای انفرادی بند۱ به نامهای محسن بامداد و محسن خالصی و آقايی افسر نگهبان زندان گوهردشت کرج قرار گرفته بود ولی بعد از مدتی طولانی بازرسی، سلول او را ترک کردند.
زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی، ارديبهشت ماه سال گذشته در بند ۲ زندان گوهردشت کرج توسط حسن آخريان رئيس آن زمان بند ۲ مورد يورش قرار گرفت و او را با ضرب وشتم به سلولهای انفرادی بند ۱ منتقل کرد آقای جاويد طهرانی به مدت ۶ ماه در اين سلولها بسر برد و از آن تاريخ تاکنون همچنان در بند ۱ معروف به بند آخر خطيها که محل نگهداری زندانيانی که مرتکب قتل شده اند نگهداری می شود.حال که حسن آخريان شکنجه گر، رئيس بند ۱ شده است قصد انتقام گيری مجدد از اين زندانی سياسی را دارد. تهديدات امروز حسن آخريان مبنی بر حذف فيزيکی اين زندانی سياسی جدی است و احتمال به خطر افتاد جان اين زندانی سياسی زياد است.
از مدتی پيش پاسداران و بسيجيهايی که به جرم قتل و کلاهبرداری در زندان بسر می برند و عملا در سرکوب زندانيان نقش دارند آنها را عليه زندانيان سياسی و زندانيان معترض در زندان سازماندهی کردند که به جاسوسی و حمله به زندانيان سياسی بپردازند. در حال حاضر يکی از بسيجيها که به جرم کلاهبرداری در بند ۱ زندانی است در جاسوسی عليه زندانيان سياسی و ساير زندانيان نقش دارد.گفته می شود که با جاسوسی اين بسيجی کلاهبردار بهانه ای دست حسن آخريان داده است که آقای جاويد تهرانی را بی دليل مورد ضرب وشتم و به سلول انفرادی منتقل کند.اين بسيجی مورد نفرت زندانيان بند ۱ می باشد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، يورش و ضرب وشتم و انتقال به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی توسط حسن آخريان را محکوم می کند و نسبت به خطری که متوجه جان اين زندانی سياسی است هشدار ميدهد و از کميسر عالی حقوق بشر و گزارشگران شکنجه سازمان ملل متحد و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی و فوری برای نجات جان زندانيان سياسی در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016