سه شنبه 18 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی: مجلس خواستار توضيحات سفير آلمان درخصوص آزادی رهبر پژاک است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس گفت امروز ضمن دعوت از سفير آلمان به مجلس، خواستار توضيحات وی درخصوص آزادی رئيس گروهک پژاک شده ايم.

علاءالدين بروجردی نماينده مردم بروجرد و رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص آخرين اخبار از پيگيری‌های جمهوری اسلامی ايران در زمينه رئيس گروهک پژاک، گفت: ما امروز سفير آلمان در تهران را برای ابراز تعجب و تأسف ايران از آزادی رئيس گروهک پژاک توسط آلمان‌ها به مجلس دعوت کرده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه تأکيد مجدد و چندساله ايران بر استرداد رئيس گروهک پژاک که دست وی به خون صدها نفر از هموطنانمان آغشته است را دليل ديگر دعوت سفير آلمان در تهران برای حضور در مجلس عنوان کرد.
بروجردی با بيان اينکه مستندات جنايت‌های رهبر گروهک تروريستی پژاک دو سال پيش از سوی ايران به آلمان‌ها و پليس بين‌الملل ارائه شده است، تصريح کرد: استدلال آلمان‌ها اين است که اين تروريست تابعيت آلمان را گرفته است. اما قرار نيست اگر حتی تابعيت آلمان را نيز گرفته باشد، تروريست‌ها در آلمان يا هر کشور اروپايی ديگری آزادی داشته باشند چرا که با تروريست در هر جای دنيا بايد برخورد متناسب با جنايت‌هايش صورت گيرد.
وی تأکيد کرد: اين انتظار از دولت آلمان قوياً وجود دارد که نسبت به اين تروريست بررسی‌های لازم را انجام دهد و امروز نيز اين موضع مجلس به سفير آلمان منعکس خواهد شد که انتظارات جمهوری اسلامی ايران مبتنی است و بايد با توجه به مقررات بين‌المللی اقدامات لازم را انجام دهند.
رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس در عين حال در خصوص آخرين وضعيت خبرنگار بازداشت شده صدا و سيما در ايتاليا نيز گفت: از طريق وزارت امور خارجه، کميسيون امنيت ملی مجلس و سفارت ايران در ايتاليا پيگير موضوع دستگيری اين خبرنگار صدا و سيما هستيم.
وی در پاسخ به چرايی اقدام آلمان در بازداشت و سپس آزادی رئيس گروهک تروريستی پژاک در اين کشور، اظهار داشت: در اين زمينه مجموعه‌ای از افراد و تعدادی از اعضای پ.ک.ک بودند که دولت ترکيه به آنها حساس است که ظاهراً دادگاه بلژيک نيز در اين ارتباط در تعقيب اين افراد بوده است.
بروجردی افزود: اين تروريست از بلژيک به سمت آلمان حرکت کرده است که با درخواست‌هايی که در اين خصوص وجود داشت رئيس گروهک پژاک دستگير شد اما به نظر می‌رسد با فشارهای داخلی آلمان و احتمالاً برخی از کشورهای اتحاديه اروپا، وی را آزاد کردند که اين اقدام بسيار منفی برای "کشورهای مدعی مبارزه با تروريست " است که در ارتباط با وی اينگونه عمل می‌کنند.
رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس در خصوص پيشنهاد ژاپن برای تأمين و ارائه سوخت هسته‌ای به کشورمان، يادآور شد: ايران پيشنهاد خود را در اين خصوص به ژاپنی‌ها ارائه کرد و ما نيز نقطه نظرات خود را به آنان اعلام کرديم.
وی در خاتمه از آمادگی مذاکره جمهوری اسلامی ايران با ژاپن در خصوص سوخت هسته‌ای مورد نياز رآکتور تهران خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016