چهارشنبه 19 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فريده غيرت، با اعلام پنج سال حکم قطعی بهمن احمدی امويی: موکل‌ام با روحيه‌ای صبور و مقاوم زندان را تحمل می‌کند، کانون زنان ايرانی

کانون زنان ايرانی - فريده غيرت، حقوقدان و وکيل مدافع بهمن احمدی امويی از ابلاغ حکم نهايی اين روزنامه نگار زندانی به پنج سال حبس قطعی توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران خبر داد.حکمی که بر اساس دادگاه بدوی دو سال کاهش يافته است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين روزنامه نگار و تحليل گر مسايل اقتصادی از ۳۰ خرداد ماه در بازداشت به سر می برد. وی در دادگاه بدوی به ۷ سال و ۴ ماه زندان و ۳۴ضربه شلاق محکوم شده بود و تا کنون با درخواست خانواده و وکيلش برای مرخصی يا آزادی با وثيقه و مرخصی او مخالفت شده است.

فريده غيرت گفت :«بر اساس حکم دادگاه بدوی موکل من طبق مواد ۶۱۰ ،۵۰۰،۶۱۸به هفت سال حبس محکوم شده بود که در حکم دادگاه تجديد نظر با حذف دو ماده و تاييد ماده ۶۱۰ موکلم با اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده است .»

بهمن احمدی بر اساس حکم اوليه اش به تحمل شلاق نيز محکوم شده بود آيا با حذف اين مواد ديگر مشمول اجرای اين حکم نخواهد بود غيرت تاکيد می کند«:بر اساس اين حکم ، حکم شلاق موکلم نيز حذف شده است .»

اين وکيل دادگستری و حقوقدان که اصلا انتظار صدور چنين حکمی را برای يک روزنامه نگار مستقل که فعاليتی جز حرفه اش نداشته است افزود :«انتظار من اين است که در مرحله اجرای حکم با مرخصی موکلم موافقت کنند همچنين به موکلم توصيه کرده ام که در زندان نيز تقاضای مرخصی کتبی خود را به مسولان اعلام کند . من اميدوارم در مقام اجرای حکم با مرخصی موکلم موافقت شود و با اجرای مرخصی موکلم آزاد و اجرای حکم فعلا به حالت تعليق در آيد .»

او در پاسخ به اين سوال که امکان تبديل قرار و اجرای وثيقه بهمن احمدی امويی وجود دارد يا خير تاکيد کرد :«حکم قطعی شده است و اجرای احکام حکم صادر شده را از اين پس و با در نظر گرفتن مدتی که موکلم در زندان بوده به اجرا خواهد گذاشت و امکان تبديل قرار وجود ندارد مگر اينکه با مرخصی اين روزنامه نگار موافقت شود.»

وی درباره آخرين وضعيت جسمی و روحی موکلش به خصوص بعد از شنيدن حکم قطعی زندان ادامه داد : «وضعيت موکل من به خصوص به لحاظ روحی رضايت بخش است. ايشان انسان صبور و مقاومی است و شکايتی ندارد و هميشه ابراز رضايت می کند .اما اميدوارم وضعيت حبس او به اين گونه ادامه نيابد و هر چه زودتر با مرخصی ايشان موافقت به عمل آيد.هرچند که با صبوری و روحيه ای مقاوم زندان را تحمل می کند .»

بهمن احمدی امويی روزنامه نگار هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به سرمی برد. او مدت طولانی از حبسش را نيز در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين و همچنين بند ۲۰۹ به سر برده بود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016