جمعه 21 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: روز سقوط شيطان‌های بزرگ نزديک است، دنيا نيازمند عدالت است و نه بی‌حيثيتی‌های سياسی به نام حقوق بشر، ايسنا

رييس‌جمهور تصريح کرد: لازم نيست که ما هميشه بگوييم خليج هميشه فارس؛ مشکلی پيش نيامده که بخواهيم به اين مسئله تاکيد کنيم، نامگذاری‌های تاريخی بر اساس يک مبنای خاص صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد رييس‌جمهور کشورمان پيش از ظهر امروز(جمعه) در جمع منتخبان و فرهيختگان استان هرمزگان با اشاره به موضوع نام خليج فارس و برخی تاکيدات در اين مورد، اظهار داشت: گاها دشمنان ما در منطقه می‌آيند و حرف‌هايی را زده و کشورهای منطقه را تحريک می‌کنند اما نگاه ما در مسائل منطقه‌ای رو به جلو و همکاری‌های آينده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: اگر عده‌ای قرار باشد دنده عقب بروند ما نيز يک پله در همکاری‌ها عقب‌گرد می‌رويم. ما با مردم منطقه برادريم و با مسوولان آنها نشست‌های خوبی داريم و همه آنها نيز تاکيد می‌کنند که اين بحث‌ها ناشی از شيطنت‌های دشمنان است.

رييس‌جمهور به برخی قدرت‌های استکباری هشدار داد که اگر بخواهند در خليج فارس فتنه‌ای برپا کنند خود مردم هرمزگان پای آنها را در خليج فارس شکسته و قطع می‌کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به قدرت ملت ايران در منطقه و جهان، خاطر نشان کرد: مستکبران می‌دانند که زورشان به ملت ايران نمی‌رسد؛ اما دماغ پر باد استکباری دارند و نمی‌خواهند به اين مسئله اعتراف کنند؛ اما به اين مسئله واقفند که اگر بخواهند در خليج فارس دستی دراز کنند پاسخ ملت ايران کوبنده و پشيمان‌کننده خواهد بود.

وی يادآور شد: اخيرا نيز ديديم که در منطقه دوره افتاده‌اند و عليه ما حرف‌هايی می‌زنند، اما برادران ما در کشورهای حوزه‌ خليج‌فارس در دهان‌شان زدند و گفتند با يکديگر برادريم.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشورمان، در بخش ديگری از اظهارات خود تصميم يک ملت در رسيدن به قله‌ها را توجه به مشکلات ارزيابی کرد و گفت: وقتی ملتی تصميم می‌گيرد به قله‌ها برسد بايد اين مسئله را مدنظر داشته باشد که رسيدن به هر نقطه متعالی با مشکلاتی مواجه است. هيچ نقطه‌ کمالی بدون تحمل مشکلات بدست نمی‌آيد و مشکلات نيز عمومی است، اما هنر يک ملت برای رسيدن به قله‌ها عبور از اين موانع و مشکلات و همبستگی است.

احمدی‌نژاد در همين زمينه همه را به کار با يکديگر به صورت هماهنگ و با پشتيبانی يکديگر توصيه کرد و ادامه داد: در کنار اين مسئله بايد شناخت شرايط زمان و مکان را مدنظر قرار دهيم که اين مسئله مهمتر نيز است. بايد توجه کنيم که در کدام تاريخی و کدام نقطه بين‌المللی قرار داريم. اگر اين دو مسئله را تشخيص دهيم شناخت مسووليت‌ها و ماموريت‌ها آسان است. جامعه‌ی انسانی از روز اول خلقت در يک مسير کمال در حال حرکت است و خداوند انسان‌ها را خلق کرده تا در اين جهان به نقطه‌ سعادت بالا برسند.

رييس‌جمهور اضافه کرد: در اين راستا انسان می‌تواند حيات ابدی متعالی را نيز برای خود تضمين کند و حيات ابدی از راه تلاش برای زندگی سعادتمند در اين جهان می‌گذرد.

وی در ادامه صف‌آرايی شياطين در برابر پيامبران را در طول چندين هزار سال گذشته مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اينکه به غير از مقطع کوتاهی در دوره‌ی سليمان نبی در باقی برهه‌های تاريخی جبهه‌ی شياطين موفق شدند که از تحقق اهداف جبهه‌ موحدان جلوگيری کنند، اظهار داشت: در دوران ما دو اتفاق در اين جبهه‌ها روی داده است که می‌توان در متبلور شدن همه‌ی شيطنت‌های شياطين در جبهه‌ی استکباری امروز ديد و مشاهده کرد که رذالت‌هايی که مرتکب شده‌اند در طول تاريخ سابقه نداشته و يا بی‌سابقه است.

احمدی‌نژاد گفت: جبهه‌ی استکباری فرهنگ مادی انسان‌کشی را يدک و به نام حقوق بشر به ديگران عرضه کرد و آنقدر قوی در اين زمينه کار کردند که برخی از مومنان را نيز فريفتند. تعبير امام (ره) در مورد شيطان بزرگ تعارف سياسی نبود؛ چرا که نمونه‌ی اين عملکرد را در حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر مشاهده کرديم.

رييس‌جمهور حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر را توام با کشتار سه هزار نفر بدون حضور صهيونيست‌ها و پس از آن حمله به افغانستان و کشته شدن صد هزار نفر تاکنون عنوان کرد و افزود: آنها علی‌رغم اين کارها هنوز طلبکارند و کسی از آنها سوال نمی‌کند اما مهم اين است که مشکلی در منطقه‌ی ما نيست و شما بايد از منطقه بيرون برويد.

وی در همين زمينه به کشتار نزديک به يک ميليون نفر در عراق و کشتارهای استالين، جنگ‌های جهانی و کشور رواندا اشاره کرد.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: نکته ديگری که بايد مورد توجه قرار گيرد اين مسئله است که جبهه‌ موحدين نيز هيچگاه به قدرت امروز نبودند و تجلی جبهه موحدين تاکنون تا اين حد مشاهده نشده؛ چرا که در گذشته هر موقع که اراده می‌کردند ما را سرکوب می‌کردند اما در اين ۳۰ سال نتوانستند.

رييس‌جمهور صحنه‌ حاضر در صف‌آرايی جبهه‌ی خير و شر را بسيار روشن ارزيابی کرد و با يادآوری اين نکته که آنها روزی حتی حاضر نبودند ايران را بپذيرند، گفت: آنها ادعا می‌کردند که می‌خواهيم ريشه ايران را بکنيم اما امروز می‌گويند که برای اجرای برنامه‌هايمان در کل دنيا به ايران نيازمنديم و مشاهده می‌کنيم که امروز همه‌ی ملت‌ها عاشق نام ايران هستند و دل‌های ملت‌ها نيز به سرعت به فرهنگ توحيدی آن می‌پيوندد.

به گزارش خبرنگار ايسنا رييس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهارات خود در جمع فرهيختگان و منتخبان استان هرمزگان ماموريت امروز ملت ايران را برافراشته نگه داشتن پرچم توحيد و عدالت عنوان کرد و با تاکيد بر اينکه دشمنان از هر بهانه‌ای برای شکستن اين پرچم می‌خواهند استفاده کنند، خاطر نشان کرد: امروز ايران فقط مال ايران نيست. امروز پرچمی که بلند شده برای کل بشريت است و اگر کسی مسلمان و پيرو انبياء الهی باشد بايد پشتيبان ايران باشد؛ چرا که بحث ايران جغرافيايی و نژادی نيست و پرچم توحيد و عدالت مورد حمايت همه است.

احمدی‌نژاد گفت: بايد کشورها و مومنان با تمام وجود حامی ايران باشند و ما نيز امروز بايد محکم بوده و ايران را بسازيم و اين فرهنگ و آرمان را به دنيا معرفی کنيم.

وی دنيا را نيازمند عدالت و نه نيازمند بی‌بند و باری‌ها و بی‌حيثيتی‌های سياسی به نام حقوق بشر به زور سرنيزه دانست و گفت: روز پيروزی نزديک است. همه‌ اينها رفتنی‌اند و هر کس که با آنها پيوند بخورد نيز رفتنی است و نشانه‌های اين نويد خداوند نيز نزديک شده است. روز سقوط شيطان و شيطان‌های بزرگ نزديک است و آنها فقط روی مشکلات خود را می‌پوشانند و لذا بايد منتظر تحقق اين بشارت باشيم.

رييس‌جمهور در همين زمينه ماموريت‌های استان هرمزگان را که بهترين مردم و زلال‌ترين فرهنگ در آن وجود دارد را نيز مهم توصيف کرد و افزود: امروز بايد استان ساخته شود و عناصر اصلی فرهنگی استان را که برآمده از دل اسلام ناب است استخراج و به مردم معرفی گردد. بايد همه دست در دست هم دهيم و در علم و اقتصاد و به ويژه فرهنگ پيشتاز باشيم؛ چرا که حرف، هنر و انديشه‌ ما پرجاذبه است.

احمدی‌نژاد از نخبگان استان نيز خواست تا ماموريت‌های استان هرمزگان را تعريف کرده و افق‌ها نيز در اين زمينه بالاتر ديده شود؛ چرا که ملت ايران بزرگ است و اهداف نيز بايد بزرگ ديده شود.

پيش از صحبت‌های رييس‌جمهور نيز تعدادی از نخبگان و فرهيختگان به نمايندگی از بخش‌های مختلف به طرح ديدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف مترتب با حوزه‌های مربوطه و استان پرداختند.

رييس‌جمهور در پاسخ به يکی از فعالان بخش کشاورزی، گفت: کشاورزی پايه‌ی رشد يک کشور است و کشور نمی‌تواند بدون آن زندگی کند؛ لذا نگاه دولت در برنامه‌ی پنج‌ساله آتی تمرکز ويژه در اين بخش است تا بتوانيم ظرف پنج سال آينده مسائل کشاورزی را به صورت ريشه‌ای حل کنيم تا به وضع مناسبی برسد. در همين زمينه در سال ۸۹ نيز بودجه‌ی مناسبی اختصاص داده شده که اميدواريم از مجلس عبور کند و تصميمی گرفتيم که بدهی کشاورزان ناشی از خشکسالی امهال شده و ضمن بخشوده شدن جرايم به مدت پنج سال تمديد شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به يکی از اعضای هيات علمی نيز از سه برابر شدن بودجه‌ دانشگاه‌ها در چند سال اخير خبر داد و گفت: اميدواريم بتوانيم سهميه‌ بومی را در استان هرمزگان افزايش داده و دفتر نخبگان در استان را به زودی تاسيس کرده و با شناسايی نيازهای واقعی استان در دوره‌های دکترا بورس اعطا کنيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: دانشگاه منشا اصلاح و فساد يک جامعه است و اگر بطن دانشگاه با بطن مردم يکی باشد در آن صورت دانشگاه به نفع مردم است و بايد با اصول انقلابی در خدمت مردم باشد.

وی همچنين در پاسخ به اظهارات يکی ديگر از حضار از ايجاد ۳۰۰ اسکله و موج‌شکن در سواحل دريای عمان و خليج فارس خبر داد که چهار مورد از آنها آغاز شده و تا سال آينده بخش مهمی از آنها به انجام می‌رسد.

رييس‌جمهور همچنين از اختصاص يک درصد از بودجه‌ی کل شرکت‌های دولتی به بخش تربيت بدنی و سه درصد از بودجه‌ی عمومی دولت و سود شرکت‌ها به امر فرهنگ خبر داد.

رييس‌جمهور در پايان نيز در پاسخ به يکی ديگر از حضار صنايع دستی را فرهنگ، صنعت و اقتصاد توصيف کرد که برنامه‌ی دولت نيز برای تقويت آن می‌باشد که در اين راستا ۳۰۰ رشته‌ی صنايع دستی در کشور ثبت شده و دست‌اندرکاران اين رشته بايد در جهت صادرات گام بردارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016