یکشنبه 1 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فهرست انتخاباتی اياد علاوی در عراق همچنان پيشتاز است، راديو فرانسه

ناصر اعتمادی - بر پايه نتايج نود و پنج درصد آرای شمارش شدۀ انتخابات قانونگذاری عراق فهرست انتخاباتی اياد علاوی، شخصيت شيعه اما عرفی گرا که از پشتيبانی گستردۀ سنی های عراق نيز بهره مند است با اختلاف يازده هزار رأی همچنان از فهرست انتخاباتی رقيب خود به رهبری نوری المالکی، نخست وزير عراق، جلو افتاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه نتايج نود و پنج درصد آرای شمارش شدۀ انتخابات قانونگذاری عراق، فهرست انتخاباتی اياد علاوی، شخصيت شيعه اما عرفی گرا که از پشتيبانی گستردۀ سنی های عراق نيز بهره مند است با اختلاف يازده هزار رأی همچنان از فهرست انتخاباتی رقيب خود به رهبری نوری المالکی، نخست وزير عراق، جلو افتاده است.
جمعۀ آينده نتايج مقدماتی همۀ آرای ريخته شده به صندوق های رای اعلام خواهد شد.
امروز صبح نوری المالکی نخست وزير و جلال طالبانی رئيس جمهوری عراق خواستار بازشماری آرا در برخی از استان های عراق شدند.
رئيس کميسيون انتخابات عراق ضمن ابراز ترديد در مورد لزوم بازشماری آرا گفته بود که در جلسۀ اين کميسيون اين درخواست را به بررسی خواهد گذاشت.
اختلاف اندک در آرای فهرست های رقيب به رهبری اياد علاوی و نوری المالکی مذاکره برای تشکيل حکومت جديد را مشکل خواهد کرد و احتمال خلاء سياسی در عراق را تقويت خواهد نمود.
فهرست انتخاباتی به رهبری اياد علاوی شخصيت شيعه، اما عرفی گرای عراق از پشتيبانی گستردۀ سنيان اين کشور برخوردار شده که اميدوراند نفوذ سياسی خود را در دورۀ صدام حسين بازيابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016