پنجشنبه 5 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده ندا آقاسلطان: کاسپين ماکان نماينده ما نيست، بی‌بی‌سی

فرشته قاضی - خانواده ندا آقا سلطان، دختری که در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران کشته شد، از سفر کاسپين ماکان، نامزد ندا آقا سلطان به اسرائيل به شدت انتقاد و تاکيد کردند که آقای ماکان نماينده ندا، خانواده آقا سلطان و يا مردم ايران نيست.

هاجر رستمی مطلق، مادر ندا گفت که نامزد ندا بودن اين حق را برای کاسپين ماکان ايجاد نمی کند که به اسرائيل سفر و با شيمون پرز ديدار کند و با سوء استفاده از نام ندا، خود را نماينده مردم ايران بخواند.

در روزهای اخير خبرهايی همراه با تصاوير ديدار کاسپين ماکان با شيمون پرز، رئيس جمهوری اسرائيل منتشر شد. براساس اين گزارش ها، نامزد ندا آقا سلطان به دعوت تلويزيون کانال دو اسرائيل به اين کشور سفر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر ندا آقا سلطان با تاييد آشنايی و نامزدی دخترش با کاسپين ماکان گفت: "ندا و کاسپين ۲۰ فروردين ماه آشنا شدند و اين آشنايی بعد از دوماه به مرحله نامزدی رسيده بود. يعنی بحث خواستگاری مطرح شده بود و قرار بود رسما با هم ازدواج کنند که تظاهرات شروع و ندا شهيد شد و اگر اين اتفاق نيفتاده بود ندا و کاسپين با هم ازدواج می کردند، اما حتی اين نزديکی و نامزدی نيز، چنين حقی را به کاسپين نمی دهد که از نام ندا سوء استفاده کند."

خانم رستمی مطلق با ابراز تاسف از سفر کاسپين ماکان به اسرائيل گفت: "نبايد چنين کاری می کرد و قبل از شما من با خود کاسپين تلفنی صحبت کردم و به خود او هم گفتم که "با اين کار خودت را خراب کردی، ندا را خراب نکن و از نام ندا سوء استفاده نکن و بگذار روحش در آرامش باشد."

به گفته خانم رستمی مطلق، کاسپين ماکان در اين تماس تلفنی به مادر ندا گفته است که هدف او از سفر به اسرائيل و ديدار با شيمون پرز انساندوستانه و برای صلح بوده است.

خانم رستمی مطلق گفت: "من به کاسپين گفتم که اگر ندا شهيد نمی شد او را نه به اسرائيل و نه هيچ جای ديگری دعوت نمی کردند و بهتر است بيش از اين وجهه خود را خراب نکند. او از ديد خودش کار درستی انجام داده است، اما من به او گفتم که اسرائيل جايگاهی بين مردم ايران ندارد و تو با اين کار خودت را منفور و وجهه ات را خراب کردی."

وی افزود:" نه فقط سفر به اسرائيل، بلکه کاسپين ماکان هر کاری که انجام می دهد و هر جايی که می رود تصميم شخصی خود اوست و هيچ کسی او را به عنوان نماينده انتخاب نکرده است. او نه نماينده ندا، نه نماينده خانواده آقا سلطان و نه نماينده مردم ايران است و کارهای او را به حساب ندا يا خانواده ندا و مردم ايران نگذاريد."

مادر ندا آقا سلطان در پايان از همگان درخواست کرد: " اجازه دهيد روح دخترم کمی آرام بگيرد و حداقل روحش در آرامش باشد. دختر من آدمی سياسی نبود و هيچ نکته سياسی در زندگی او و زندگی خانواده ما وجود نداشت. او مثل ساير بچه هايی که کشته شدند ، کشته شد و هيچ فرقی با بچه های ديگرمان که شهيد شده اند ندارد. روح او را آرام بگذاريد."

هدی آقا سلطان، خواهر ندا نيز تاکيد کرد که کارها و سخنان کاسپين ماکان بايد به حساب شخصی خود او گذاشته شود و کارهای او هيچ ارتباطی به ندا و خانواده آقا سلطان ندارد.

او با رد برخی شايعات در باره رابطه ندا و کاسپين گفت:"برخی سايت ها به نقل از من ادعا کرده اند که رابطه ندا و کاسپين تمام شده بود و .... در حالی اين قضيه صحت ندارد."

هدی آقا سلطان در پاسخ به اين سوال که گفته می شود خود شما در ايميلی چنين قضيه ای را عنوان کرده ايد، توضيح داد: "من در آن ايميل که برای يک کارگردان فرستاده بودم، نوشته بودم که کاسپين نامزد رسمی ندا نبود؛ دو ماه با هم دوست بودند و اين دوستی تا خواستگاری پيش رفته بود و قرار بود با هم ازدواج کنند که ندا شهيد شد. من می توانم متن ايميلم را برای شما بفرستم تا ببينيد که ادعای اين سايت ها صحت ندارد، اما قضيه اصلی اين نيست. بلکه قضيه الان اين است که کاسپين حق ندارد به خاطر بهره برداری شخصی خود يا هر دليل ديگری، از نام ندا سوء استفاده کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016