شنبه 7 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار متكي نسبت به تحركات گسترده صهيونيست‌ها در بيت‌المقدس، ايسنا

وزير امور خارجه كشورمان اقدام عاجل كشورها و مجامع مسلمان در قبال تحركات گسترده صهيونيست‌ها براي يهودي‌سازي بيت‌المقدس را خواستار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، منوچهر متكي درباره رخدادهاي جاري قدس و اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي افزود: روند تحولات و رخداد‌هاي چند ماه گذشته و اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي پيرامون بيت‌المقدس كه متاسفانه به طور گستاخانه‌اي آشكارا بيانگر عمق خدعه و نيرنگ اشغال‌گران در صهيونيست‌سازي قبله اول مسلمين جهان است، آژير خطر و هشدار را براي تمامي جهانيان به صدا در آورده و ضرورت اقدامات بسيار جدي و بسيج امكانات تمامي كشور‌ها و ملل مسلمان را دوچندان ساخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با اشاره به اقدامات پنهان و آشكار مقامات رژيم صهيونيستي اظهاركرد: شهرك‌سازي‌هاي متنوع و گسترده و تخريب بي‌محاباي اماكن مسكوني و آثار اسلامي و مسيحي، احداث گسترده كنيسه‌ها و معابد صهيونيستي و تغيير نشانه‌ها و اسامي باستاني و تاريخي بيت‌المقدس و گستاخانه‌تر از همه، در آخرين گام، بي‌معني قلمدادكردن مصوبات و قطعنامه‌هاي بين‌المللي پيرامون بيت‌المقدس از سوي شهردار به اصطلاح اورشليم و اظهارات نتانياهو مبني بر لايتجزا بودن بيت‌المقدس شرقي به عنوان حاكميت بلامنازع مقامات اسراييلي، همگي از طراحي حساب‌شده و همه‌جانبه صهيونيست‌ها براي سرعت بخشيدن به صهيونيست‌سازي بيت‌المقدس شرقي نشان دارد و اين‌گونه امور متاسفانه در واشنگتن با مهر تاييد مقامات آمريكايي روبرو مي‌شود.

وزير امور خارجه كشورمان ابعاد اين توطئه بزرگ را بسيار مخاطره‌انگيز و خطرناك توصيف كرد و خواستار اقدامات و واكنش‌هاي همه‌جانبه كشورها و ملت‌هاي مسلمان شد و گفت: راه ‌حل اين نيست كه نظاره‌گر باشيم و رويكرد سكون و بي‌تحركي را برگزينيم و زمان را به نفع طرح‌هاي بلندمدت و بنيادين مقامات صهيونيستي و آمريكايي از دست بدهيم.

وي افزود: فرياد‌ها و نداهاي مردم و ساكنان بيت‌المقدس نشان‌گر ميزان حساسيت واقعي توطئه‌هاي مقامات‌ صهيونيستي است و واكنش مسئولانه و سريع به اين نداي مظلوميت را مي‌طلبد ، هم‌چنين مناسب است مقامات عاليه كشورهاي اسلامي و عربي و به ويژه اجلاسيه سران اتحاديه عرب كه در ليبي اين روزها تشكيل جلسه داده‌اند تا مخاطرات جاري جهان اسلام و عرب را بررسي كنند، موضوع بيت‌المقدس و خطرات جدي ناشي از اقدامات تجاوزكارانه اشغا‌ل‌گران را در دستور كار خويش قرار دهند و راهكارهاي عملي و كارآمدي را در سطوح مختلف طراحي و اجرا كنند.

متكي در پايان گفت: ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران پيشنهادهاي متنوعي را در دستور كار خود داريم كه ايجاب مي‌كند در اولين فرصت كميته مشتركي بين وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب تشكيل شود و به صورت كارويژه رخدادهاي قدس را از طريق رايزني‌هاي جاري و جلسه اضطراري، با حساسيت ويژه‌اي مورد رسيدگي و تصميمات موثر و جدي قرار دهد، شايد اين اقدام گامي كوچك براي اجابت صدا‌هاي ياللمسلمين ساكنان قدس و مرهمي براي آلام و دردهاي غم‌بار مردم بيت‌المقدس مظلوم باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016