شنبه 7 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه مازيار ميری، فيلمساز، برای آزادی جعفر پناهی، خبرآنلاين

مازيار ميری، کارگردان سينمای ايران با نگارش نامهای خواستار آزادی جعفر پناهی، فيلمساز سرشناس ايرانی از زندان شد.

به گزارش خبرآنلاين، در ابتدای اين نامه آمده است: «اين روزها که به طور تصادفی در شهر ونيز ايتاليا هستم و به طور تصادف و همزمان جعفر پناهی در زندان!!!»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه آمده: «از زندان قديمی و معروف شهر واقع در ميدان سان مارکو ديدن کردم. در طول بازديد از اين موزه ای که بر حسب آمار روزانه بيش از ۲۰۰ هزار نفر از آن بازديد ميکنند راهنمای ما مدام از نماد صلح و آرامش و دوستی برايمان گفت و وعده داد که در پايينترين طبقه تصويری را خواهيم ديد که زمان قديم برای زندانيان پنجرهای رو به شهر اختصاص داده بودند که مدام در طول دوران محکوميت نماد شهر ونيز يعنی شير بالدار را که همان نماد صلح و عدالت است را در طول محکوميت جلوی نگاه داشته باشند و با باور اين تصوير آزادی، دوران زندان را سپری کنند و باز چه تصادفی که صاحب شير طلای شهر ونيز يعنی همان نماد صلح و عدالت و آرامش خود را در حبس ميبيند و بيپنجرهای به سوی شهر!!!»

متن نامه ميری چنين پايان يافته: «پناهی با باور مفهوم اين شير بالدار آن را به خيابانهای باغفردوس برد و آن را تحويل موزه سينما داد تا شايد همگان به آن باور برسيم. کاش باورش کنيم که باور صلح دارد و باورش کنيم زيرا اينجا هر ايرانی با ديدن شير بالدار يعنی همان نماد صلح و آرامش بی اختيار به برنده اش يعنی جعفر پناهی افتخار ميکند. با افتخاراتمان اينگونه رفتار نکنيم.
مازيار ميری
۵ فروردين ۸۹ ونيز»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016