جمعه 13 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موافقت چین با بررسی تشدید تحریم‌ها علیه ایران، خبرآنلاین

در آستانه ورود سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به پکن ، خبرگزاری های خارجی گزارش دادند دولت چین پس از ماه‌ها مقاومت اعلام کرده که حاضر به افزایش فشارهای احتمالی بر تهران است.

به گزارش خبرآنلاین آنطور که خبرگزاری رویترز اعلام کرد: « پکن سرانجام پس از سرسختی‌های زیاد در برابر خواست کشورهای غربی، اعلام کرد که حاضر به شرکت در مذاکرات برای برقراری تحریم‌های تازه علیه تهران است ».

به گزارش دویچه وله بدین ترتیب دولت چین از بلوکه کردن تلاش‌های کشورهای غربی برای برقراری مجازات‌های جدید علیه ایران دست برداشت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چین تا کنون صراحتا مخالفت خود را با تشدید هرگونه تحریمی در مواجهه با فعالیتهای هسته ای ایران اعلام کرده و معتقد بوده که تنها روش صحیح ، راهکارهای دیپلماتیک است .

با این وجود مقامات ارشد آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون وزیر خارجه این کشور تاکید داشتند که به رایزنی هایشان ادامه خواهند داد تا چین را نیز با خود در این مسیر همراه سازند .

اگر این خبر درست باشد ، این نخستین گام ۱+۵ در جهت تدوین قطعنامه‌ای تازه در شورای امنیت برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران به شمار می‌آید.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از برنار کوشنر، وزیر امورخارجه فرانسه، نوشت: «آنها (‌چینی ها ) پذیرفتند کار را آغاز کنند. گفت‌وگو درباره محتوای مسایل یک گام به پیش است.»

از سوی دیگر سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی ان ان تایید کرد که « دولت چین آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات جدی در نیویورک اعلام کرده است».

به گفته دیپلمات‌ها در نیویورک، توافقات در یک کنفرانس تلفنی میان سرپرستان سیاسی شش کشور صورت گرفته است.

نیویورک تایمز به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا نوشت: «بحث‌های جدی و اساسی درباره عناصر یک قطعنامه جدید برای نخستین بار در این گفت‌وگوها مطرح شده است.»

آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس پنچ عضو دائمی شورای امنیت بوده و و دارای حق وتو در این شورا هستند. این پنج کشور به همراه آلمان، به احتمال زیاد در نیویورک به بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران خواهند پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016