سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات تازه از نحوه آزادی عطارزاده، ديپلمات ايرانی در پاکستان، فارس

خبرگزاری فارس: عطارزاده در بين گروه های تروريستی دست به دست می‌شود تا اينکه سربازان گمنام امام زمان (عج ) با حذف گروه چهارم و جايگزين شدن به جای آنها عطارزاده را زيرکانه پس می‌گيرند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، عطارزاده ديپلمات ايرانی ربوده شده در پاکستان پس از ۱۹ ماه با يک ابتکار زيرکانه سربازان گمنام امام زمان (عج) آزاد و به ميهن بازگردانده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عطارزاده ديپلمات ايرانی در شهر پيشاور در پاکستان ازمنزل به محل کار خود در حرکت بود و در حالی که همراه وی يک محافظ مسلح پاکستانی به فاصله پنج دقيقه تا منزل خود همراهی‌اش می‌کرد، مورد حمله يک گروه مسلح قرار می‌گيرد و با شکستن شيشه‌های ماشين وی ربوده می‌شود.
وی پس از ربايش تا آزادی که ۱۷ ماه به طول می‌انجامد توان ديدن چهره هيچ کس را نداشت ولی صداهای متفاوتی را می‌شنيد. صداهای اوليه پشتو بودند در واقع گروه اول به زبان پشتو سخن می‌گويند پس از تغييرمکان و استقرار در نقطه دوم در اختيار عده‌ای قرار می‌گيرد که با لهجه سليس انگليسی حرف می‌زنند و معلوم می‌شود که اين افراد بومی نيستند در حالی بود که چشمان عطار زاده بسته و کيسه‌ای نيز روی سرش پوشانده بودند. او قادر به ديدن چهره افراد گروهک رباينده نبوده‌است.
بنا بر اين گزارش عطارزاده اکثر دوران اسارتش را در نقطه دوم بوده است و زمانهايی که درخواست کتاب می‌کرده، به او کتاب انگليسی می‌دادند. اين امر حکايت دارد که در محل جز کتاب انگليسی کتاب ديگری در اختيار وی نبوده است. عطار زاده بدليل آشنايی به زبان انگليسی با ربايندگان با اين زبان گفتگو می‌کرد.
وی حدود ۱۷ ماه اسير بوده و در اين مدت حدود ۱۶ بار محل استقرار وی جابه جا شده و حداقل در ۱۵ محل جديد وی را جابجا نموده‌اند، اين نشان می‌دهد مسائل امنيتی و حفاظتی بدقت رعايت شده و ربايندگان مجبور بودند در تمام جا بجائی‌ها عطار زاده را همراه خود ببرند.گروه سوم نيز يک گروه با لهجه انگليسی سليس و بومی بوده که اين ديپلمات ايرانی را تحويل می‌گيرد و گروه چهارم که در حال تلاش برای تحويل عطارزاده ازگروه سوم بودند توسط مأموران وزارت اطلاعات ردگيری می‌شوند.
پس از شناسايی اطلاعاتی محل مبادله و پس از حذف گروه چهارم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در نقش گروه چهارم نامبرده را از گروه سوم تحويل گرفته و بلافاصله عمليات نجات برای انتقال عطارزاده به کشور آغاز ميشود و سپس بعد از چند روز جابجايی و گذشتن از مناطق خطرناک اين آزاده ديپلمات با سرافرازی به ميهن اسلامی باز گردانده می‌شود.
بنا بر اين گزارش ،حشمت الله عطارزاده به دست توانمند سربازان گمنام امام زمان(عج) آزاد گرديد.آزادی عطارزاده دومين موفقيت دستگاه اطلاعاتی ايران در چند هفته اخير محسوب می گردد. در ماه گذشته نيرو های اطلاعاتی ايران با تيز چنگی و طی عمليات ظريفی "مالک ريگی "، سرکرده گروهک تروريستی ريگی را در عملياتی پيچيده دستگير کردند.
دومين موفقيت وزارت اطلاعات ايران آزاد سازی حشمت الله عطار زاده بود که در ايام تعطيلات نوروز به وقوع پيوست. لازم به ذکر است که سکوت مقامات آمريکايی و صهيونيست و پايگاه‌های خبری وابسته به بخش جاسوسی آنها به ويژه "دبکا فايل "،که متصل به موساد می‌باشد در عين تعجب برانگيز بودن به نوعی نشانگر غافلگيری آن هاست که تا اين لحظه از ارائه کوچگترين تحليلی در اين زمينه عاجز مانده اند و نتوانسته‌اند به تحريف اين خبر مهم بپردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016