پنجشنبه 19 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار سفير ايران با مقامات هلندی به دنبال حمله مخالفين به سفارت ايران و ادامه بازداشت دستگيرشدگان، شهرزاد نيوز

به جز فاکتور مناسبات سياسی بين هلند و ايران، عامل ديگری در ادامه بازداشت دستگيرشدگان نقش داشته که آن هم تشويش خبری است. تاکنون اطلاعات مختلفی در مورد شرکت کنندگان در اين حرکت منتشر شده است. اين آشفتگی خبری، عملا بر پيچيدگی با زجويی ها وتطويل دوران بازداشت دستگيرشدگان منجر شده است.
شهرزاد نيوز: روز چهارشنبه ۷ آوريل و يک روز پس از برگزاری آکسيون اعتراضی گروهی از مخالفين دولت ايران در سفارت ايران در لاهه ، قرار ديداری بين سفير ايران، شهردار لاهه و يکی از مقامات عاليربته وزارت امورخارجه هلند گذاشته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق اخبار دريافتی شهرزاد نيوز، اين ديدار به دنبال اعتراض سفارت ايران به مقامات هلندی صورت گرفته است. زيرا دولت های ميزبان طبق قوانين بين المللی موظف به تامين امنيت سفارتخانه های کشورهای مختلف در خاک خود می باشند و همچنين موظف به جبران خسارت های مالی نيز می باشند. پليس هنوز برآوردی از خسارت های وارده مالی ندارد.

تا پايان ساعت اداری روز چهارشنبه شهرداری لاهه و وزارت امورخارجه هلند هنوزخبری در مورد اين ديدار منتشرنکرده اند.

پليس لاهه ساعت ۵ بعدازظهر چهارشنبه اعلام کرد که ۱۰ تنی که از ساعت ۱۵ روز سه شنبه در بازداشت به سر می برند، هنوز آزاد نشده اند. سخنگوی پليس در مصاحبه با شهرزاد نيوز گفته است مادام که بازجويی اين عده به پايان نرسد، آزاد نخواهند شد. همين منبع گفته است اطلاع از انگيزه اين افراد از اهميت خاصی برخوردار است. احتمال می رود دستگيرشدگان تا روز جمعه در بازداشت باشند.

وکيل دستگير شدگان، خانم "کوپ مان" در مصاحبه با روزنامه هلندی تلگراف گفته است که انگيزه موکلين اش در حمله به سفارت ايران، اعتراض به نقض حقوق بشر در ايران است.

به جز فاکتور مناسبات سياسی بين هلند و ايران، عامل ديگری در ادامه بازداشت دستگيرشدگان نقش داشته است. تاکنون اطلاعات مختلفی در مورد شرکت کنندگان در اين حرکت منتشر شده است. برخی آن را به "دانشجويان هلندی" نسبت می دهند. در حالی که در ويديوهای منتشره ، شعارهای فارسی داده می شود. برخی آن را به "دانشجويان مترقی" نسبت می دهند. برخی ديگر آن را منتسب به "سبزها" می کنند. بيانيه مطبوعاتی بدون امضای برگزار کنندگان و گردش اطلاعات ضد و نقيض، تشويش و آشفتگی خبری، عملا بر پيچيدگی با زجويی ها وتطويل دوران بازداشت دستگيرشدگان منجر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016