پنجشنبه 19 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ايران قدرتمندترين کشور دنياست، بايد در همه مسائل دنيا دخالت کنيم، ايلنا

ـ همبستگی ملی‌ای که امروز در جريان است، در تاريخ ايران بی‌نظير است
ـ بسياری تلاش می‌کنند با انتشار اخبار دروغ، گردوغبار به پا کنند
ـ پشت لبخند هر سياستمداری يک خنجر است


ايلنا: محمود احمدی‌نژاد به اظهارات رييس جمهور آمريکا اشاره کرد و گفت: اين آقايی که جديدا آمده و با بمب با مردم صحبت می‌کند، به افغانستان و عراق آمده و بيش از يک ميليون و ۳۰۰ هزار نفر را کشته و طلبکار هم هست!
به گزارش خبرنگار ايلنا، رييس‌جمهور در ادامه سفر هيات دولتش به استان آذربايجان غربی در ديدار با جمعی از فرهيختگان و منتخبين اين استان با بيان اينکه در دنيا سه بهار وجود دارد، اظهار داشت: بهار اول بهار طبيعت است که حقيقت آن با بهار هويدا می‌شود و در غير اين صورت هيچگاه حقيقت طبيعت شکوفا نمی‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس دولت دهم، بهار دوم را بهار انسان عنوان کرد وگفت: بهار انسان زمانی است که جلوه‌های اسامی خداوند در انسان بروز کند. محدود افرادی بهاری شدند. مانند بزرگان و شهدا. اما ما آنقدر در زمستان انسانيت منجمد بوديم که نتوانستيم بهار انسان را مشاهده کنيم.
وی بهار سوم را بهار جامعه بشری، دانست و گفت: آيا می‌ارزد که خداوند انسان را خلق کند که اين‌گونه زندگی کند؟
رييس‌جمهور با بيان اينکه جامعه بشريت هنوز بهار را تجربه نکرده است، اظهار داشت: زمانی که دو سياستمدار می‌خواهند با هم حرف بزنند هرچقدر هم صميمی باشند، اما تمام حرف‌هايشان را به هم نمی‌زنند. بسياری از سياستمداران که در صحبت کردن با شما لبخند بر لب دارند، پشت لبخند آنها خنجری است و آنها منتظر هستند که شما در گفتمانتان اشتباه کنيد تا سريعا به قلب شما بزنند.
وی با بيان اينکه چه رمزی در بهار است که زمان تحويل سال همه تنش‌ها و نامهربانی‌ها از دل و جان پاک شده و انسان احساس می‌کند که همه را دوست دارد، ادامه داد: باور اين است که حقيقت بالاتری در نوروز نهفته که باعث شادی می‌شود. بهار يک نشان، يک وعده و دريچه‌ای است که خدا آن را کنار زده تا فطرت انسان بتواند بهار را ديده و از آن خوشحال شود.
احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود شرايط امروز ايران را چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بين‌الملل، بهترين شرايط تاريخ ايران دانست و گفت: همبستگی ملی‌ای که امروز در جريان است، در تاريخ سرزمين ايران بی‌نظير است. بسياری تلاش می‌کنند با انتشار اخبار دروغ، گردوغبار به پا کنند اما همدلی ملت در اوج است و همه مرز بندی‌ها در حال برچيده شدن است.
وی به بحران مالی جهان اشاره کرد و گفت: با وجود اينکه شرايط اقتصادی جهان، کشورها را مجبور به عقب‌گرد کرده، اما ما در جهت رشد اقتصادی در حال حرکت هستيم. آنها ما تحريم کردند و فکر کردند که می‌توانند جلوی حرکت ما را بگيرند اما ديديد که ما دور حرکتمان را افزايش داديم.
رييس جمهور ادامه داد: هر چند هنوز به طور کامل شکوفا نشده‌ايم اما حرکت ما رو به جلو است. کما اينکه در عرصه بين‌المللی، ايران قدرتمندترين کشور دنياست و خود آنها نيز به اين مساله اذعان دارند. تا ۱۵ سال پيش معيار قدرت کشورها، سلاح و تمرکز بر منابع جهانی بود. اما معيار قدرت در حال حاضر، قدرت دفاع از خود و تاثيرگذاری بر مناسبات جهانی است.
وی با اشاره به اينکه دولت آمريکا در آمريکای جنوبی صدها ميليارد دلار سرمايه‌گذاری کرده است، يادآورشد: اين در حالی است که ايران يک صدم آنها نيز در اين کشورها سرمايه‌گذاری نکرده، اما خود آمريکايی‌ها می‌گويند از نفوذ ايران در آمريکا جنوبی نگران هستند. چون در اروپا و حتی خود آمريکا، خفقان ايجاد شده و آنها به مردمشان اجازه اظهارنظر نمی‌دهند.
رييس جمهور در ادامه سخنان خود به پرتاب اولين ماهواره ايران به فضا در سال ۸۷ اشاره کرد و گفت: در آن زمان ما به دنبال امتحان فرستادن ماهواره و کنترل آن در فضا بوديم. وقتی کشورهای غربی به فضا ماهواره پرتاب می‌کنند در هيچ کشوری شور شعفی رخ نمی‌دهد زيرا معتقدند اين اقدام کشورهای غربی برای آنها سودی ندارد. اما زمانی که ماهواره ما به فضا پرتاب شد، آنها خوشحال شده و با پول خود شيرينی می‌دادند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه در حال حاضر بايد ابتدا ماموريت‌ها و مسووليت‌های خود را انجام دهيم، بعد تهديدها و تحريم‌های دشمن را به فرصت تبديل کنيم، گفت: در ابتدای امر بايد به فکر ساختن کشور باشيم و در همه مسايل دنيا بايد دخالت کنيم و اجازه ندهيم عليه ملت‌ها و ملت ما طراحی صورت گيرد. به همين دليل بايد از سرمنشاها موضوعات را کنترل کنيم.
رييس جمهور رمز ماندگاری ايران را تبديل تحريم‌ها و تهديدها به فرصت دانست و گفت: در همين يکسال گذشته، اين توطئه‌هايی که عليه ما کردند، به گفته خودشان می‌توانست صد حکومت را از پای در بياورد، اما يکی از ويژگی‌های ملت ايران اين است که همه تحريم‌ها و تهديدها را به فرصت تبديل می‌کند. به همين دليل از تحريم استقبال کرديم. هرچند که از اين اقدامات آنها خوشحال نيستيم. ما دوست داريم با کشورها براساس منطق و گفت‌وگو ارتباط برقرار کنيم.
احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنان خود به برنامه‌های دولت در سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: يکی از کارهای ويژه‌ای که دولت بودجه خوبی به آن اختصاص داده حمايت از بخش کشاورزی است. کشاورزی پايه استقلال و اقتصاد يک کشور است و اگر کسی مخالف آن است می‌تواند با استدلال آن را بيان کند.
وی افزود: دولت تصميم گرفته که يک حمايت جانانه از بخش کشاورزی کند و کشاورزان نيز بايد آستين همت خود را بالا زده تا سيستم آبياری زمين‌های کشاورزی و کشت را تغيير دهد.
وی به بخش مسکن نيز اشاره کرد و گفت: مسکن همواره دغدغه اصلی شهرنشينان بوده و همين دليل دولت مصمم است که اين امر را از فرصت دغدغه مردم خارج کند انشاءالله اميدواريم بتوانيم ظرف سه سال توليد مسکن به روز و با قيمت مناسب همراه شود.
احمدی نژاد به بيان علت تاکيد دولت برای سرمايه‌گذاری در بخش فرهنگی پرداخت و گفت: همانطور که جسم برای ادامه حيات نيازمند هوا است. روح انسان نيز به پديده‌ای به نام فرهنگ زنده است که اگر آسيب ببيند انسان نيز آسيب می‌بيند. به همين دليل همه کارها بايد با هدف فرهنگی صورت پذيرد.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه ما بايد ايران را براساس الگوی بومی بسازيم، اظهار داشت: محور سرمايه‌گذاری، تخريب فرهنگی استکبار روی جداکردن انسان‌ها از خودشان است تا شخص خود را گم کنند.
وی ادامه داد: آذربايجان غربی بايد منطقه را تحت مديريت خود در بياورد و نبايد از اينکه چهار شيپور بالا رفته و امواج می‌فرستند، غصه خورد. نبايد انتظار داشته باشيد که ما در تهران نشسته و نقاشی کنيم و برای شما راهکار ارائه دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016