شنبه 21 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم بازداشت و بلاتکليفی شاهين فضلی پس از ۷۰ روز در زندان تبريز، رهانا

نزديک به هفتاد روز از بازداشت شاهين فضلی دانشجوی رشته مهندسی کامپيوتر دانشگاه علمی-کاربردی تبريز می گذرد و وضعيت وی کماکان نامشخص و مبهم است.

رهانا: شاهين فضلی، دوازده بهمن ماه سال گذشته در منزل شخصی خود در تبريز بازداشت شد و حدود دو ماه است که پس از بازجويی به زندان شهر تبريز منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، با گذشت دو ماه از صدور قرار بازداشت، هنوز قرار وثيقه برای او صادر نشده است. در اين مدت وی تنها موفق شده يکبار با خانواده و دو بار نيز با وکيل خود ديدار کند. گفتنی است اتهام های وارده به وی مواردی همچون همکاری با گروه های خارج از کشور، تبليغ عليه نظام، اخلال در نظم عمومی و تشويش اذهان عمومی را شامل می شود که وی در بازجويی هيچ يک از اتهامات را نپذيرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاهين فضلی، فعال مدنی و دانشجويی و منتقد سينما بهمن ماه سال گذشته به حکم دادستانی وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در تبريز بازداشت شد و مأموران در تفتيش منزل وی کتابها، کامپيوتر، آرشيو فيلم و برخی لوازم شخصی وی را با خود برند.

وی برادرزاده بايرام فضلی، کارگردان و مدير فيلمبرداری صاحب نام سينمای ايران است. بايرام فضلی مدير فيلمبرداری فيلمهايی چون: از ما بهتران، انتهای زمين، همخانه، دم صبح، ماجراهای اينترنتی (چای نت)، خواب تلخ، نامه های باد و کارگردان فيلم «باز هم سيب داری» است که در سال ۸۵ مورد توجه منتقدان قرار گرفت و هنوز راهی به اکران پيدا نکرده است.

شاهين فضلی پيش از انتخابات رياست جمهوری در خرداد سال هشتاد و هشت به اتاق ۳۷ زندان تبريز (دفتری که در مجاورت زندان مرکزی تبريز قرار دارد) احضار شده بود و پس از بازداشت به مکانی نامعلوم منتقل شده و چند روز تحت بازجويی و شکنجه بدنی قرار گرفته بود که اثر خاموش کردن سيگار روی گردن وی باقی مانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016