شنبه 21 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر نوری‌زاد: توهينی نبوده؛ کاری که ديگران نکردند را نوری‌زاد به تنهايی بر دوش کشيد، کلمه

ـ ايشان به خوبی به اتهامات پاسخ داده و گفته اند که توهين نبوده بلکه کاری که بقيه بايد ميکردند را بارش را بر دوش کشيده است
ـ متوجه شديم که بعد از اعتصاب غذايی که داشتند و ايشان را به انفرادی منتقل کرده بودند هر روز روزه می گيرند و از سه ماهه پيش تا کنون هر روز روزه هستند


کلمه: خانواده محمد نوری زاد که در حاشيه دادگاه و نيز ديروز به صورت کابينی موفق به ديدار يا عزيز در بند خود شده بودند، در گفتگو با کلمه از وضعيت جسمانی اين نويسنده و فيلمساز به شدت ابراز نگرانی کردند.

دادگاه محمد نوری زاد روز دوشنبه گذشته در حالی برگزار شد که اين نويسنده بيش از ۱۰۷ روز است ، به دو اتهام توهين به رهبری و توهين به رئيس قوه قضائيه در بند امنيتی زندان اوين نگهداری می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر محمد نوری زاد در گفتگو با کلمه اظهار داشت اين نويسنده در بند، در پاسخ به اتهامات انتسابی گفته است که توهينی در کار نبوده و کاری که بقيه بايد انجام ميدادند را او بارش را به دوش کشيده است.

وی که روز يکشنبه گذشته برای پی گيری پرونده همسرش به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود به طور اتفاقی از برگزاری دادگاه آقای نوری زاد در روز دوشنبه مطلع شده بود و به اتفاق فرزندان آقای نوری زاد و مادر او به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود.

وی وضعيت روحی آقای نوری زاد را عالی توصيف کرده و افزود: ايشان از لحاظ جسمانی به شدت ضعيف و بين ۱۵ تا ۲۰ کيلو لاغر شده بودند و متوجه شديم که بعد از اعتصاب غذايی که داشتند و ايشان را به انفرادی منتقل کرده بودندهر روز روزه می گيرند و از سه ماهه پيش تا کنون هر روز روزه هستند روز دادگاه نيز روزه بودند و به شدت ضعيف شده بودند و ما واقعا نگران هستيم و نمی دانيم چه بايد بکنيم.

همسر آقای نوری زاد افزود: روزه های همسرم نشان از اعتراض ايشان نسبت به شرايطی که برای ايشان به وجود آورده اند دارد و من به يکی از آقايان گفتم که معنی کنيد و کمی فکر کنيد ۹۰ روز، روزه يعنی چه؟ که به من جواب دادند خود آقای نوری زاد دوست دارند روزه بگيرند و من نيز پاسخ دادم که اين همه مدت روزه و اين همه ضعف نشان از اعتراض ايشان دارد.

به گفته خانم نوری زاد ، زمان برگزاری دادگاه به خانواده و وکيل آقای نوری زاد ابلاغ نشده بود و وی به طور اتفاقی و در مراجعه به دادگاه انقلاب از زمان دادگاه مطلع شده بود اما وکيل آقای نوری زاد که در سفر زيارتی بود موفق به حضور در دادگاه نشده است.

وی توضيح داد: وکيل همسرم در جلسه دادگاه حضور نداشتند اما ايشان به خوبی به اتهامات پاسخ داده و گفته اند که توهين نبوده بلکه کاری که بقيه بايد ميکردند را بارش را بر دوش کشيده است.

خانم نوری زاد خبر از رفتار های توهين آميز و برخورد های فيزيکی با اين نويسنده در زندان داده و گفت : همسرم نسبت به اين برخورد های فيزيکی شکايت کرده اما به شکايت ايشان توجهی نشده است و ما منتظر هستيم وکيل ايشان از مسافرت برگردند تا اين مساله را پی گيری کنيم.

همسر آقای نوری زاد با اشاره به بيماری قلبی و بيماری ديابت همسرش و ضعف جسمانی و لاغری بيش از حد ايشان به شدت نسبت به وضعيت جسمانی آقای نوری زاد ابراز نگرانی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016