شنبه 21 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: تجميع انتخابات رياست جمهوری با انتخابات شوراها در مجمع تشخيص مصلحت تصويب شد، مهر

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام کرد با مصوبه اين مجمع انتخابات رياست جمهوری با انتخابات شوراها و همچنين انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخابات مجلس خبرگان رهبری با هم تجميع شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام امروز شنبه در نخستين نشست خبری با خبرنگاران در سال جديد با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: مجمع تشخيص مصلحت نظام ابتدا نسبت به موضع گيری های اخير رئيس جمهور آمريکا از خود عکس العمل نشان داد و اين سخنان را برخلاف مقررات بين المللی و قوانين سازمان ملل اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: آقای اوباما و وزير دفاع آمريکا تحت عنوان سياست دفاعی جديد آمريکا در مسئله هسته ای موضع گيری هايی انجام دادند که چون اشاره به ايران دارد نظر مجمع اين است که همه مسئولان ذيربط بايد از خود عکس العمل نشان دهند و آن را در مجامع بين المللی پيگيری کنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اوباما و وزير دفاع آمريکا ادعا کرده اند که در مورد کنترل تسليحاتی برنامه هايی دارند، گفت:‌مجددا آمريکا نسبت به کشورهای ديگر اعلام کرد که ايران و کره شمالی را از اين قاعده مستثنی می کند که اين حرف غير قابل قبولی است زيرا ما تمام ضوابط بين المللی را رعايت کرديم و طبق قوانين NPT که هنوز عضو آن هستيم اگر هر يک از کشورهای عضو اين پيمان مورد تهديد هسته ای قرار بگيرد تمام کشورهای ديگر عضو موظف هستند از آن کشور دفاع کنند.

رضايی با اعلام اينکه جمهوری اسلامی ايران از NPT خارج نشده است گفت: بنابراين اگر مورد تهديد قرار بگيريم همه کشورهای ديگری که عضو NPT هستند موظف می باشند که از ما دفاع کنند.

وی اضافه کرد: البته ممکن است آقای اوباما برای ايجاد جنگ روانی عليه ايران اين حرفها را زده باشد که همين هم قابل پيگيری است چرا که مگر برای جنگ روانی هر کسی می تواند هر حرفی را بزند.

رضايی با ابراز تعجب از اينکه اوباما که پرچم صلح را در ابتدا برداشته بود امروز پرچم جنگ را به دوش گرفته است ، گفت: آقای اوباما اگر به همان حرفهايی که در ابتدای رياست جمهوری اش می زد پايبند باشد و به آن عمل کند بهتر است. زيرا گذشته های ايشان جز موفقيت های موقت چيزی به دست نياوردند .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اگر اوباما بخواهد لقمه بزرگتر از افغانستان و عراق را انتخاب کند هيچ آدم عاقلی وی را همراهی نخواهد کرد ، زيرا ايران سرزمين شهيدان است که وقتی آمريکا و شوروی و همه قدرتها با هم بودند نتوانستند کاری در مقابل آن بکنند لذا امروز از اوباما می خواهيم که اين حرفها را نزند.

وی در ادامه با اشاره به روند بررسی سياستهای کلی انتخابات در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: هم اکنون وارد متن اين موضوع شده ايم. و اولين بحثی که در جلسه امروز مطرح شد همزمانی برگزاری انتخابات بود تا به جای هر يک سال، دو سال يک بار انتخابات برگزار گردد. يعنی انتخابات رياست جمهوری با انتخابات شوراهاو انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخابات مجلس خبرگان رهبری با هم برنامه ريزی شوند که اين ماده به تصويب رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016