دوشنبه 24 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار محسن رضايی نسبت به شتابزدگی در هدفمند کردن يارانه‌ها، ايسنا

ـ در اجرای اين طرح همه بايد با تفکر همکاری و تعاون، دولت را ياری کنند


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مجلس و دولت يارانه‌ها را هدفمند نکرده‌اند بلکه روش توزيع و تقسيم آن‌ها را تغيير داده‌اند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محسن رضايی در جمع عده‌ای از دانشجويان دانشگاه تهران با انتقاد از طرح يارانه‌های دولت و مجلس اظهار کرد: جای قدردانی است که دولت و مجلس دلسوز مردم هستند و زحمات زيادی را در راه اجرای اين طرح متحمل شده‌اند، با اين وجود نمی‌توان از نواقص موجود در قانون يارانه‌ها انتقاد نکرد؛ چراکه آن‌ها به جای آن‌که از پول‌های تورمی در جامعه بکاهند بر روی ميزان افزايش اين پول‌ها در جامعه دچار اختلاف شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: بايد به مردم پول‌های درآمدی داد نه پول‌های تورمی. پول‌های تورمی چه ۲۰ هزار چه ۴۰ هزار، هر دو از يک قماش بوده و قدرت خريد مردم را کاهش می‌دهد، اقتصاد ملی را ضعيف کرده و در نتيجه در سال‌های آتی بار ديگر، بايد اين طرح را تغيير داد.

وی با تاکيد بر اين‌که " مجلس و دولت يارانه‌ها را هدفمند نکرده‌اند بلکه روش توزيع و تقسيم آن‌ها را تغيير داده‌اند" اظهار کرد: قبلا يارانه‌ها غير مستقيم بود اما با قانون جديد، نقدی و مستقيم شده و به همين خاطر بخشی از يارانه‌ها در اثر تورم دود شده و به هوا می‌روند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : اگر به جای پول‌های تورمی که به بازار وارد می‌شود، کار و شغل برای جوانان ايجاد شود و توليد رونق پيدا کند، يا آن‌که هزينه‌های سلامت و تهيه مسکن برای مردم را دولت تامين کند، می‌توان گفت که يارانه‌ها هدفمند شده‌اند. در طرح هدفمند کردن يارانه‌ها بايد از نظرات اقتصاد دانان، کار آفرينان و کارشناسان استفاده و مديريت اقتصاد کشور را به اهل آن واگذار کرد.

وی با اشاره به اين‌که "پول‌های تورمی، بيکاری را افزايش و تورم را بالا می‌برد در حالی‌که پول‌های درآمدی بيکاری را کاهش داده و تورم را پايين می‌آورد" يادآور شد: پول‌های تورمی توليد داخلی را ضعيف و واردات را افزايش می‌دهد که اين نوعی يارانه به تجار و مردم خارجی است، در حالی‌که پول‌های درآمدی توليد داخلی را افزايش و صادرات را بالا می‌برد و اين يارانه دادن به مردم خودمان و اقتصاد ملی خواهد بود.

وی نسبت به هر نوع شتابزدگی در اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها هشدار داد و افزود: برخی از نگرانی‌های دولت در اجرای اين طرح و نگرانی نمايندگان محترم مردم در ميزان يارانه‌ها دارای اهميت است اما اين مساله را بايد بدون شتابزدگی و با کمک صاحب نظران پرورش داد و سپس اجرا کرد.

رضايی در پايان تصريح کرد: در اجرای اين طرح همه بايد با تفکر همکاری و تعاون، دولت را ياری رسانند نه اين‌که عده‌ای بخواهند به هدفمند کردن يارانه‌ها جنبه سياسی ببخشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016