یکشنبه 22 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی روز شنبه خانواده های دستگير شدگان در مقابل زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،خانواده های دستگيرشدگان اخير صبح امروز (شنبه) در مقابل دادسرای ويژه دادگاه انقلاب در زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی بی قيد وشرط عزيزان خود شدند.
روز شنبه ۲۱ فروردين ماه از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تعداد زيادی از خانواده های دستگير شدگان اخير مقابل دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی عزيزان خود شدند اين تجمع که تا پايان وقت اداری ادامه می يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازپرسان امنيتی دادگاه انقلاب پس از منصوب شدن عباس جعفری دولت آبادی به دادستانی تهران به زندان اوين نقل مکان کرده اند و در بازجوئيها و گرفتن اعترافات توسط بازجويان وزارت اطلاعات مستقيما نقش دارند و هر آنچه که بازجويان وزارت اطلاعات به دستگير شدگان نسبت ميدهند به عنوان اتهام عليه آنها بکار می برند.
درب دادسری ويژه دادگاه انقلاب در زندان اوين بر روی خانواده ها و وکلای آنها بسته است و حق ورود و صحبت کردن مستقيم با بازپرسان امنيتی مسئول پرونده عزيزانشان به خانواده ها داده نمی شود و سئوالاتی که خانواده دارند از طريق نگهبانی که در مقابل آنجا مستقر است به درون برده می شود که در اکثر مواقع به آنها پاسخی داده نمی شود.
در ميان تجمع کننددگان امروز تعداد زيادی از خانواده ها عليرغم اينکه مدتها است که وثيقه برای آزادی عزيزانشان قرار داده اند ولی از آزادی آنها خوداری می کنند و گاها با پاسخ های نگهبان درب دادسرای ويژه دادگاه انقلاب مواجه می شوند که برويد به شما زنگ زده خواهد شد.اما هيچ وقت تماسی با آنها گرفته نمی شود.
در تجمع امروز خانواده ها ،مادری که با طی مسافتهای طولانی و صرف هزينه های زياد از کرمانشاه خود را به دادسرای ويژه دادگاه انقلاب در زندان اوين رسانده بود و ۶ ماه است که از فرزند دستگير شده اش می گذرد اما تاکنون هيچ خبری از وضعيت و شرايط او ندارد ديده می شد.مادر سالخورده از اين همه ظلم و بيعدالتی به خشم آمده بود و در حالی که اشک از چشمانش جاری بود. باعث شد که ساير خانواده ها به حمايت از او برخيزند و خواستار رسيدگی به وضعيت اين مادر شوند. پس از شدت يافتن اعتراضات خانواده ها يکی از افراد لباس شخصی از آن محل بيرون آمد و اين مادر سالخورده خواستار اطلاع يافتن از وضعيت فرزندش شد. فرد مربوطه به او می گويد برويد ما به شما اطلاع ميدهيم. اکثرا خانواده ها با چنين جوابهايی مواجه هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016