یکشنبه 22 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: سفر مشکوک خبرنگار آمريکايی حـامی جريان فتنه به ایـران

خبرگزاری فارس: شنيده شده، "باربارا اسلوين " روزنامه نگاری که در خلال حوادث پس از انتخابات مواضع ضد ايرانی بسياری داشته و يکی از حاميان جنبش سبز در رسانه‌های آمريکا به شمار می‌رود، در اقدامی قابل تامل توسط دستگاههای مربوطه با دريافت ويزای ايران، بزودی به کشورمان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسلوين يکی از مفسران دائم سياست خارجه آمريکا در "نشنال پابليک راديو "، " Public Broadcasting System " و شبکه " C-SPAN " است. وی قبل از آنکه به خارج از آمريکا حرکت کند، نويسنده و ويراستار بخش "بازبينی هفته " روزنامه آمريکايی "نيويورک‌تايمز " بوده است. باربارا مدرک ليسانس خود را در رشته زبان و ادبيات روسی در دانشگاه هاروارد کسب کرده است و در دانشگاه دولتی لنينگراد نيز تحصيل کرده است. وی يکی از اعضای شورای روابط خارجی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته تامل برانگيز تر پيرامون سفر اين خبرنگار آمريکايی به کشورمان اين است که نام موسسه ای که اسلوين عضو آن است، در ليست اعلام شده موسسات برانداز وزارت اطلاعات آمده است، ولی چرا کارمند اين موسسه حکم برائت گرفته، و آزادانه می تواند به ايران سفر کند مشخص نيست؟
اسلوين در بخشی از جديدترين مقاله خود با عنوان "مخالفان ايران مخفيانه در حال رشد هستند " در جهت حمايت از جنبش سبز نوشته است: کارشناسان ايرانی بر اين باور هستند که جنبش مخالفان ايران هنوز يک رهبر کاريزما ندارد اما دارای گروهی از سازماندهندگان رو به رشد و مختلف از جمله دانشجويان بی‌شمار و کارآزمودگان حادثه کوی دانشگاه در سال ۱۹۹۹ می‌باشد.
وی ادامه داده "از آنجايی که دولت ايران بر اين دو فرد [موسوی و کروبی] متمرکز شده است، نسل جديدی از فعالان اين جنبش در پشت صحنه در حال تلاش هستند تا اين جنبش را حفظ کنند. "
وی که قبلا به ايران آمده و با هاشمی‌رفسنجانی و موسوی ملاقات داشته، طی مقاله‌ای در مجله واشنگتن تايمز به کمک سعاد .ج (دختر يکی از کارمندان فعلی دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن)، از موسوی حمايت کرده و بر عليه بسيج مقاله نوشته‌است. در حرکت ديگر باربارا اسلوين به همراه مهدی جدی‌نيا که در تلويزيون WIN TV که صاحب آن شخصی بنام بهروز بهبودی است و از دين اسلام به مسيحيت روگرادانيده است ! و با هدف براندازی ايران با سناتور مک کين و جمهوريخواه کار می‌کند، مقالاتی را برعليه ايران نوشتند.در زمينه اهداف اين سفر به نظر می‌رسد پيامهائی از طرف جمهوريخواهان آمريکا توسط باربارا با رهبران فتنه رد و بدل خواهد شد.
برخی از عناوين مقالات اسلوين که در روزنامه آمريکايی واشنگتن تايمز اخيرا به چاپ رسيده عبارتند از "با گسترش تظاهرات، دولت ايران يکهزار نفر را دستگير کرد "، "بی‌ثباتی در پس کج‌خلقی‌های ايران "، "مخملباف: تحريم‌های ايران ناکافی است "، "ايران به دنبال زمان بيشتری برای توافق تبادل اورانيوم است ".
همچنين باربارا اسلاوين سردبير سابق روزنامه دست راستی وصهيونيستی واشنگتن تايمز ، اخيراً در رابطه با سفرهای خود به ايران نوشته‌است: من در طول ۱۳ سال گذشته شانس آورده و هفت بار موفق به اخذ رواديد جهت سفر به ايران شدم. اما پس از مقاله‌ای در مورد رضا پهلوی اين مسئله را آموختم که هيچگونه ضمانتی وجود ندارد.
وی در ادامه می‌نويسد: مرزبانان عوض می‌شوند و لازم است "کارچاق کن "‌های جديد استخدام شوند تا راه را برای خبرنگار هموار نمايند. گاه بنظر می رسد دولت ايران خبرنگاران آمريکائی کم اطلاع و انعطاف پذير را ترجيح می‌دهد اما در مورد من اينچنين نبوده است. در حقيقت بايد بگويم دسترسی من به مقامات ايرانی با گذشت زمان بهتر شده است. "
"باربارا اسلوين "، معاون سردبير بخش جهان و امنيت ملی در روزنامه آمريکايی‌ "واشنگتن‌تايمز " قبل از آنکه در ژوئيه سال ۲۰۰۸ به روزنامه واشنگتن‌تايمز بپيوندد، نويسنده کتاب سال ۲۰۰۷ درباره ايران با عنوان "دوستان تلخ، دشمنان صميمی:ايران، آمريکا و مسير پيچيده به سمت تقابل " بود.
اسلاوين می‌نويسد که برای نوشتن اين کتاب از حمايت مالی مرکز وودرو ويلسون برخوردار بوده است. اسلاوين در اين کتاب کراراًً از خاتمی به عنوان فردی روشنفکر و اصلاح‌طلب ياد می‌کند و از رئيس جمهور کنونی ايران با بکاربردن واژه‌هائی حاکی از عدم آگاهی و عدم تجربه سخن ميراند و می‌توان گفت دولت خاتمی را تأييد و دکتر محمود احمدی نژاد را بعنوان فردی شديداً مخالف آمريکا محکوم می‌نمايد. نويسنده می‌افزايد: "در مقايسه با خاتمی که فردی با نزاکت و جذاب بود که متأسفانه در آخر کار نتوانست موفق شود، [آيت الله]خامنه‌ای و ديگر روحانيون، دست راستی های مستبد بنظر می‌آمدند. اما در مقايسه با احمدی نژاد، [آيت الله]خامنه‌ای ميانه رو بوده و رهبری فرزانه است که بموقع در مسائل کشوری مداخله می‌کند تا فعاليتهای رئيس‌جمهور جوان راديکال را کنترل کند.
ورود سهل الوصول اين خبرنگار آمريکايی در حالی صورت می گيرد که خبرگزاری فارس از دوسال پيش درخواست تاسيس دفتر خود در واشنگتن را ارائه داده اما با کارشکنی طرف آمريکايی و برخی افراد ديگر روبرو شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016