سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درپی اخراج کارکنان شرکت خرم نوش خرمشهر، بزرگ ترين کارخانه نوشابه سازی خاورميانه تعطيل شد، روزنامه جمهوری اسلامی

همزمان با شروع سال همت و کار مضاعف با اخراج کارکنان شرکت توليد نوشابه خرمنوش خرمشهر و تعطيلی اين واحد توليدی يکی از بزرگترين خطوط توليد نوشابه در خاورميانه و ايران از ادامه کار ايستاد تا نشان دهد مديريت های پروازی چگونه در سايه کنترل از تهران تيشه به ريشه خرمشهر رنج کشيده می زنند.
اين گزارش می افزايد کارخانجات بزرگ نوشابه سازی خرمنوش خرمشهر که با دلارهای دولتی در دوران بازسازی دوباره احيا گرديده برخوردار بود که بعدها واحدهای توليد نوشابه به خانواده و دستگاه توليد CO2 بود از واحدهای خط توليد نوشابه ساخت تشتک و گاز آب شيرين با امتياز حق برداشت آب از رودخانه کارون نيز به آن اضافه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روند مديريت های غلط در دوران سرپرستی امور اقتصادی دفتر تبليغات اسلامی قم و تعويض مکرر مديران کار را به آنجا کشاند که بالاخره امور اين واحد توليدی که روند توليد آن در سالهای اخير علی رغم داشتن مزيت های سيار روبه نزول گذاشته بود و در دی ماه گذشته با خريد سنوات پرسنل خود از قرار سالی شش ماه با آنان تسويه حساب و کارخانه را تعطيل می نمايد.
البته اين روند با اقدام غير قانونی در تشکيل حساب شخصی برای مديرعامل و يکی از اعضای جديد هيئت مديره صورت گرفته است در خصوص بستن اين کارخانه که بدهی های زيادی از جمله به سيستم بانکی و بيمه دارد نکات جديدی را در خصوص اين واحد توليد افشا نمود.
در خصوص بدهی های اين واحد توليدی بايد گفت بدهی ميلياردی به شعبه هفتم تير بانک ملی تهران و يکی از شعب بانک صادرات خرمشهر نکات قابل توجهی وجود دارد که از آن جمله گرفتن وام بيش از صد ميليون تومان از بانک ملی شعبه هفتم تير برای خريد خطوط جديد توليد نوشابه است که از کشور آلمان خريداری می گردد اما اهمال در ترخيص آن از گمرک سبب متروک ماندن اين خط توليد و در نتيجه يک ميلياردی شدن بهره اين وام است و در خصوص بانک صادرات خرمشهر نيز همان اتفاق افتاده است و اکنون بهره بانکی سنگين گريبان اين واحد توليدی را گرفته است .
اين وضعيت در حالی روی می دهد که مسئولان اين واحد توليدی با گرفتن مهلت و وقت از فرماندار سابق خرمشهر درصدد گرفتن زمان برای عملی ساختن تعطيلی کارخانه به بهانه پايدار ماندن اشتغال در خرمشهر شده بودند.
اين گزارش می افزايد در همين حال مديرعامل جديد اين کارخانه که بازنشسته يکی از ادارات است از همين کارخانه ورشکسته و تعطيل شده اضافه حقوقی يک ميليون تومانی می گيرد تا خرمشهر بهشت مديران پروازی شود.
اين مدير که از ديار رستم آباد البرز به خرمشهر اعزام شده است در حال مرخصی هم از امتيازات اضافه حقوق و ساير مزايا بهره می برد.
خبرنگار ما می افزايد کارخانه نوشابه سازی خرمشهر که از امتياز همسايگی با مهم ترين استان عراق (بصره ) برخوردار است که با سو مديريت حضور در اين بازار مهم را به رقبای عربی باخت اين وضعيت تلخ در حالی روی می دهد که آب ميوه ها و نوشابه های توليد عربستان کويت و امارات بازار جنوب ايران را اشباع کرده است .
يکی از نکات جالب توجه در اخراج کارکنان اين واحد صنعتی کنار گذاشتن دو نفر از کارکنان بخش فنی آن بوده است که اخيرا برای توجيه و آموزش دستگاه های جديد خط توليد به کشور آلمان اعزام شده بودند که يکی از اين دو نفر از پرسنل قديمی کارخانه خرمنوش خرمشهر هم اکنون برای امرار معاش بر روی تاکسی کار می کند.
خرمشهر ـ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016